Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@05:58:10 GMT

نخستین روغن ایرانی صنعت هوایی و دریایی تولید شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۴۲۱۷

نخستین روغن ایرانی صنعت هوایی و دریایی تولید شد

‍‍‍‍‍‍

محصول جدید دانش بنیان و خط تولید روغن و روانکارهای تحریمی حوزه صنایع هوایی و دریایی در شرکت نفت‌پارس وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز در مراسمی با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه اقتصادی تدبیر، معاون سازمان هواپیمایی کشور، معاون فرمانده هوافضای سپاه و جمعی دیگر از مسئولان در محل پالایشگاه نفت پارس تهران، از محصولات جدید این شرکت در حوزه روانکارهای صنعت هوایی و دریایی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه اقتصادی تدبیر دراین مراسم گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و نیاز کشور به تولید محصولات داخلی، ستاد اجرایی با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان در شرکت نفت‌پارس تولید روانکارها و روغن‌های موتور هیدرولیک و انواع گریس‌ها برای نیازهای صنعت هوایی ودریایی را در دستور کار خود قرار داد.

نوروزی با بیان اینکه بعد از 10 ماه تلاش مستمر امروز شاهد رونمایی از چندین محصول جدید در شرکت نفت پارس هستیم، افزود: سرمایه‌گذاری این کار حدود 5 میلیون دلار بوده که با این میزان سرمایه ، 21 میلیون دلار در سال صرفه‌جویی ارزی صورت میگیرد، ضمن اینکه این محصول 73 درصد ارزان‌تر از مشابه خارجی آن تولید و عرضه میشود.

وی تأکید کرد: این نخستین روانکار تولید شده در داخل کشور در حوزه صنایع هوایی نظامی و غیرنظامی و صنایع دریایی است که تمام استانداردهای روز دنیا را هم کسب کرده است.

رئیس گروه اقتصادی تدبیر با بیان اینکه حدود 70 میلیون دلار هدف صادراتی دراین حوزه داریم تصریح کرد: از 170 میلیون لیتر تولید روغن و روانکار به 200 میلیون لیتر رسیده‌ایم که در این زمینه جهش تولید خوبی داشته‌ایم‌ و پیش‌بینی میکنیم تا پایان امسال در مجموعه نفت پارس  40 درصد جهش تولید داشته باشیم.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ستاد اجرایی درعرصه تولید محصولات استراتژیک و رفع خلأها چه در زمینه تولید واکسن کرونا و ماسک و دارو و چه در زمینه روغن‌های صنعت هوایی و فرآورده‌های نفتی است.

مرتضی دهقان؛ معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: محصولی که امروز ستاد اجرایی فرمان امام به ما تحویل داد یکی از محصولاتی است که مصرف بالایی در هواپیماهای نظامی و غیرنظامی دارد و بدلیل تحریمهای ظالمانه با قیمت گزافی مجبور به تهیه آن بودیم.

وی با بیان اینکه حمل ونقل هوایی همیشه از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و استانداردترین مواد مصرفی باید استفاده کند، افزود:از ابتدای انقلاب تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی بخش حمل‌ونقل هوایی صنعت هوایی کشور را زمین‌گیر کرده بود اما صنعت هوایی توانست با همکاری نیروهای انقلاب از بخشی از بن‌بست‌ها عبور کند.

کاپیتان محمدی‌بخش رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی پارس نیز در این مراسم با تمجید از اقدام ستاد اجرایی فرمان امام و معرفی محصول تولید شده، اظهار کرد: این محصول با ارسال به آزمایشگاه‌های داخل و خارج کشور، توانسته استانداردهای سختگیرانه صنعت هوایی را با مؤفقیت کسب کند.

وی افزود: چه قبل و چه بعد از برجام، صنعت هوایی همیشه در تحریم‌های سخت قرار داشته و دستیابی به این روانکار اقدام بزرگی است و این روغنها چه در بخش دفاعی و چه غیردفاعی قابل بهره‌برداری است.

رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی پارس خاطرنشان کرد: با شکسته‌شدن این سد توسط محققان ستاد اجرایی فرمان امام باردیگر ثابت شد نیروی جوان داخلی توانمندی تولید هرمحصول پیشرفته‌ای را دارد و میتواند تهدیدها رابه فرصتهای بزرگ تبدیل کند.

تأمین اقلام بهداشتی داوطلبان کنکور سراسری توسط ستاد اجرایی فرمان امام

انتهای پیام/

R1491/P/S25,2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ستاد اجرایی فرمان امام بیشتر بخوانید... تأمین اقلام بهداشتی داوطلبان کنکور سراسری توسط ستاد اجرایی فرمان امام قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تأمین اقلام بهداشتی داوطلبان کنکور سراسری توسط ستاد اجرایی فرمان امام واژه های کاربردی مرتبط ستاد اجرایی فرمان امام پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیات ۲ مدارس "سمپاد" حق ندارند دانش‌آموز را به خاطر "شهریه" ثبت‌نام نکنند ۳ وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش: باید به‌شدت نگران "عدم‌حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس" باشیم/ "آموزش مجازی" تیغ دولبه ۴ هلاکت تروریست مسلح و زخمی شدن تعدادی از اشرار در جنوب کشور ۵ تشییع پیکر شهید پلیس پیشگیری تهران در ستاد فاتب + تصاویر ۶ وضعیت بازگشایی مدارس/ ۱۵ شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود! ۷ دانشگاه فرهنگیان: کسر ۴۵ درصد از حقوق "دانشجومعلمان" قانونی است! ۸ بی‌تدبیری دولت و مجلس در مسئله "جمعیت" چطور ایران را پیرترین کشور خاورمیانه خواهد کرد! مهمترین اخبار اجتماعی وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش: باید به‌شدت نگران "عدم‌حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس" باشیم/ "آموزش مجازی" تیغ دولبه آمریکا| تهدید به ضرب و شتم زندانیانی که خواستار آزمایش کرونا هستند محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ماند ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در پایتخت/ خداکرمی: بیش از ۱۰ هزار تهرانی به خاطر کرونا فوت کردند مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: اقتصاد کشور به‌هیچ‌وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است/ امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و جهان دارد مصاحبه|کارشناس آمریکایی: توافق اسرائیل و امارات خنجری به پشت فلسطینی‌هاست روحانی: ارتقای تاب‌آوری اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرلوحه تلاش‌های دولت است مصاحبه| وزیر اسبق تشکیلات خودگردان: با امارات اختلاف ریشه‌ای داریم/ اسرائیل اشغالگر را به‌رسمیت نمی‌شناسیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام ستاد اجرایی فرمان امام ستاد اجرایی فرمان امام صنعت هوایی نفت پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟

 به گزارش اتاق خبر به نقل ازگسترش نیوز :تولید گاز برای خوراک پتروشیمی ها، اقدام مناسبی است که در دست اقدام قرار دارد و می تواند پتروشیمی ها را تامین کند.

مهدوی ابری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند علاوه بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

احمد مهدوی‌ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان‌های گازی کشور اظهار داشت: امروز شاهد حرکتی سازنده و اقتصادی برای کشور در اوضاع جنگ اقتصادی و سیاسی هستیم.

وی با اشاره به منابع غنی هیدروکربوری ایران افزود: باید از این نعمت به‌شکلی مطلوب حفاظت و استفاده کرد. بهره‌گیری صحیح از منابع هیدروکربوری به‌منزله تبدیل آن‌ها به ارزش‌ افزوده است تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

 

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: وزارت نفت با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، حرکت‌های بسیار ارزشمندی در کشور انجام داده است؛ ازجمله توسعه فازهای پارس جنوبی، به‌ویژه فاز ۱۴ که بدون حضور خارجی‌ها به سرانجام رسید.

وی با اشاره به توانایی‌های بالای صنعت پتروشیمی در کشور، گفت: پتروپالایشگاه کنگان، پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس و پتروشیمی کاویان، بدون حضور خارجی‌ها، از سوی صنعت پتروشیمی اجرا شده‌اند، بنابراین صنعت پتروشیمی توانایی فنی لازم برای اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور را نیز دارد.

وی بیان کرد: با توجه به ناترازی گاز در کشور، پتروشیمی‌ها برای هر ۲ راهکار سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه در سه ماه گذشته، جهاد و تحول انقلابی برای کوتاه‌کردن فرایند دریافت مجوزها در وزارت نفت شکل گرفت و قدردان وزیر نفت برای ایجاد این تحول هستیم. این اقدام در اقتصاد ملی مؤثر است و خوراک پایدار برای پتروشیمی‌ها تأمین خواهد شد.

وی افزود: برای تحقق شعار سال، فضای کسب‌وکار مناسب لازم است، تا درنتیجه بخش خصوصی و مردم نیز وارد سرمایه‌گذاری در صنعت شوند.

مهدوی سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در توسعه میدان‌ها را حرکتی همسو با شعار سال دانست و گفت: با این اقدام بخش خصوصی وارد یکی از حساس‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعت می‌شود که افزون بر رفع نیاز صنعت پتروشیمی، به اقتصاد ملی نیز کمک خواهد شد.

وی همچنین گفت: تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند علاوه بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

وی یادآور شد: معنای سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در بالادست نفت این نیست که پروژه‌های توسعه‌ای این صنعت کند یا متوقف شود، بلکه هردو همسو با هم پیش می‌روند.

شرکت‌های پتروشیمی‌ بسته به نوع تولیدات، هیدروکربن‌های نفت یا گاز طبیعی را دریافت و آن را تبدیل به فرآورده‌های پتروشیمی می‌کنند. بنابراین خوراک در واقع همان مواد اولیه برای تولید برخی محصولات پتروشیمی است. شرکت‌های پتروشیمی بسته به نوع و ماهیت، خوراک گازی یا مایع مصرف می‌کنند. شرکت‌های پتروشیمی‌ بسته به نوع تولیدات، هیدروکربن‌های نفت یا گاز طبیعی را دریافت و آن را تبدیل به فرآورده‌های پتروشیمی می‌کنند. بنابراین خوراک در واقع همان مواد اولیه برای تولید برخی محصولات پتروشیمی است. شرکت‌های پتروشیمی بسته به نوع و ماهیت، خوراک گازی یا مایع مصرف می‌کنند

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی