Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاسوند گفت: در مسیر اثرگذاری، مبلغان باید مسائل جهان در حوزه زن و خانواده را به خوبی بشناسند.

به گزارش خبرگزاري شبستان، «فریبا علاسوند» در وبینار حضور بانوان طلبه در فضای مجازی، ظرفیت ها و نیازها اظهار داشت: برای کار در عرصه بین الملل باید حو زه های مقصد را به خوبی بشناسیم و آن را مدیریت کرده تا کاری حرفه ای شکل بگیرد، برای انجام فعالیت های تبلیغی و پژوهشی و علمی باید به تقسیم بندی ها توجه شود که شامل کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم افزود: کشورهای عربی و سنت های حاکم بر آن بخشی از کشورهای اسلامی است، همچمنین کشورهای حوزه شرقی چون پاکستان و افغانستان و هند که جمعیت قابل توجهی دارند و برای فعالان در عرصه بین الملل باید مورد توجه باشند.


وی تصریح کرد: طلاب و مبلغین باید نسبت به اسلام در این کشورها به خوبی آگاه باشند، متاسفانه نتوانسته ایم بسیاری از فرصت ها در معرفی جایگاه زن و تشیع بیان کنیم و کتاب هایی که زندگی زن را در این کشورها نشان می دهد، قرائتی از اسلام است که با قرائت شیعه فرق دارد و ما از این فرصت به خوبی استفاده نکرده ایم.


علاسوند اظهار داشت: در این کشورها سرسختی آدم هایی وجود دارد که قرائت دیگری از اسلام طبق مختصات فرهنگی خود در این کشورها دارند و البته کشورهای حوزه اسلامی متفاوت هستند که مختصات قدرتمندی ویژه خود دارند.


وی بیان کرد: اگر در این کشورها بتوانیم وضعیت زن مسلمان بعد از انقلاب را به خوبی تبیین کنیم موفق خواهیم بود، در تبلیغ و کارهای پژوهشی باید به این مختصات روحی و فرهنگی و جریان های مختلف کشورهای اسلامی و غیراسلامی توجه شود.


عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کشورهای حوزه اسلامی باید به طور ویژه مورد بررسی پژوهشگران و مبلغان باشد، هر چند کشورهای غیر اسلامی نیز باید به خوبی شناخته شوند.


وی گفت: در این کشورها افراد بسیاری تشنه و علاقه مند هستند اما در وسط جریان مدرنیست و فشارهای زیادی قرار دارند، ما باید در عرصه بین الملل طلبه حوزه عربی و کشورهای اسلامی تربیت می‌کردیم.

 

علاسوند افزود: کشور افغانستان فرهنگ بسیار غنی دارد و ما از آن غفلت کردیم در حالی که جامعه بانوان افغان واقعا تشنه معارف ناب هستند، اما می بینیم فمنیست های فارسی زبان شبکه تشکیل دادند و ما نتوانسته ایم اثرگذار باشیم.


وی تصریح کرد: ایرانی هایی که در کشورهای مختلف زندگی می کنند که نمی‌خواهند در فرهنگ اروپایی و آمریکایی استهاله شوند و این یک سرمایه بزرگ است و مبلغین می توانند از این ظرفیت استفاده کنند، حتی بسیاری از این ایرانیان با ما با روی بار استقبال می کنند.


عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم بیان کرد: در حوزه رفتارهای اخلاقی و دینی نسبت به مدارا بسیار سفارش شده است و ما می توانیم از این منظر نیز در تبلیغ استفاده کنیم.


وی ادامه داد: جهان سیاست و اقتصاد از نظریه های مدرن تبعیت می کند و تنوع فرهنگی زیادی در جهان در رابطه با مدرنیست وجود دارد، افرادی هستند که به عنوان یک مسلمان در سطح جهان سالم زندگی می کنند و می توانند پیام آور فرهنک غنی و فاخر ایرانی باشند و این ها را نمی توان نادیده گرفت، حفظ این سرمایه ها بسیبار مهم است.


علاسوند خاطرنشان کرد: پیش فرض اینکه بخواهیم افراد را مسلمان و شیعه کنیم هدف و مقصد اول ما نیست، جهان احتیاج دارد ما را بفهمد و ما اول باید خود را معرفی کنیم، ما از غرب می خواهیم عینک خود را نسبت به زن ایرانی بردارد و او را عقب مانده نبیند و ما نیز این عینک را برداریم و تصور نکنیم زن غربی زن فاسد است، عموم آنها به سمت فساد و فحشا نیستند و این عینک را نسبت به زن غربی برداریم.


وی عنوان کرد: در کشور فاسد مدار، جامعه عقب مانده می‌ماند و غرب نیز در تلاش است تا حدی جامعه را از فساد حفاظت کنند، طلاب و مبلغان ما نیز باید مسائل جهان در حوزه زن و خانواده را به خوبی بشناسند و حرفهای پوسیده نزنیم.


عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم گفت: موضوع زن و خانواده بسیار پتانسیل و ظرفیت دارد گفتمان ها بسیار با هم شبیه است آنها نیز به سه اصل در مورد زن و خانواده معتقد هستند که شامل روح مشترک و تفاوت و تولید مثل است که این ها با قرائت شیعی شباهت دارد.


وی تصریح کرد: حضور بانوان توانا و نخبه خود بهترین تبلیغ برای جایگاه واقعی زن است و در عرصه بین الملل از این زنان موفق دعوت کنیم.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خواهران اعزام مبلغ حوزه علمیه عرصه بین الملل کشورهای اسلامی زن و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان همفکری برای شناخت مسائل استان ، اولویت‌بندی مسائل و تلاش برای ارائه راهکار و حل مسئله از جمله اهداف برپایی این رویداد ملی است.

نتیجه این همفکری ها ارائه نسخه های بومی برای حل مسائل استان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن خواهد بود.

حجت الاسلام گودرزی دبیر رویداد ملی جامعه پرداز گفت : از تفاهم نامه های برتر بین این موسسات که قابلیت اجرا داشته باشند حمایت مادی و معنوی خواهد شد.

حجت الاسلام متقی فر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان هم گفت : پارسال در 18 استان کشور رویداد ملی جامعه پرداز برگزار و از عملیات مشترک این رویدادها کردیم.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی