Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش وپرورش فارس یکی از مهمترین اهداف فعالیت‌های امر به معروف در آموزش وپرورش را تقویت حس مسئولیت پذیری در دانش‌آموزان دانست.

فرهاد اسماعیلی یکشنبه دوم شهریور در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر فارس به تشریح فعالیت کانون یادآوران مدارس استان در زمینه امر به معروف ونهی از منکر گفت: نصب آیات قرانی ،حدیث وعبارات منتسب به بزرگان باموضوع امربه معروف به صورت ماهیانه درفضای مدارس، فعال سازی تابلوهای امر به معروف ونهی از منکر در مدرسه، برگزاری نشست‌های هفتگی با موضوعات مشخص پیرامون تشخیص وتعیین مصادیق امر به معروف ونهی از منکر در محیط مدرسه از جمله این فعالیت‌های است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تهیه شعر، داستان، متن کوتاه و ارائه توسط دانش آموزان در صف صبحگاهی مدرسه و تداوم این فعالیت در ایام کرونا در سامانه شاد، برنامه "هر مدرسه یک نمایش" با موضوع امر به معروف ونهی از منکر و با مصادیق کار شده شامل (حجاب، نماز، صرفه جویی در مصرف آب، خوش خلقی، احترام به والدین ومعلمان، نظافت شخصی-مسئولیت پذیری) و تهیه کلیپ های سه دقیقه‌ای با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و نشر در شبکه شاد را از دیگر این فعالیت‌ها در کانون یادآوران مدارس استان عنوان کرد.

اسماعیلی در خصوص فعالیت‌های میدانی و محیطی آموزش وپرورش در بحث امر به معروف ونهی از منکر، نیز گفت: نصب بنرهای موضوعی در مدارس وادارات با محوریت امربه معروف ونهی از منکر، تهیه پوسترهای جذاب ویژه نشر در محیط دانش آموزی فضای مجازی (شبکه شاد)، نصب شعارهای هفتگی با موضوعات ترویج فرهنگ نماز، اخلاق مداری، ترویج نیکوکاری و کمک به دانش آموزان نیازمند در کلاس‌های درس و تابلوهای مدرسه وادارات، نصب نام دانش آموزان یاوران و یادآوران برتر در تابلوهای کلاسی و مدرسه ای و بازنشر پوستر و کلیپ های تولیدی ستاد استان در کانال‌های خبری و مجازی آموزش وپرورش از مهمترین این فعالیت‌های است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس در خصوص فعالیت‌های معرفتی و گفتمانی این اداره کل در حوزه امر به معروف نیز گفت: برگزاری نشست‌های ماهیانه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان باموضوع تقویت احیای گفتمان دو فریضه مهم در مدارس و جلسات آموزشی ویژه سرگروه‌های یادآوران به صورت قطبی در استان و برگزاری نشست‌های مجازی و گفتگوهای چند جانبه در گروه‌های مدرسه‌ای شبکه شاد با موضوع کرونا و اهمیت مسئولیت پذیری از مهمترنی این اقدامات بوده است.

او درخصوص فعالیت‌های کلاسی ویژه امر به معروف و نهی از منکر بر اساس مدرسه محوری وسند تحول بنیادین نیز به مواردی همچون: ارائه موضوعات مرتبط با این دو فریضه در کلاس‌های انشاء در دوره متوسطه اول ودوم، برگزاری مسابقات نقاشی و نصب در کلاس‌های درس به صورت نمایشگاهی با موضوع امر به معروف ونهی از منکر واختصاص حداقل سه جلسه تدریس از درس تفکر وسبک زندگی دوره متوسطه اول به این دو فریضه واجب اشاره کرد.

اسماعیلی درخصوص برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها ونمایشگاه‌ها با موضوع امر به معروف ونهی از منکر نیز به برخی از آنها اشاره و اضافه کرد: برگزاری مسابقه بیست سئوالی در سامانه شاد با عنوان تذکر لسانی، وظیفه هماهنگی در شبکه شاد ویژه همکاران و دانش آموزان، برگزاری مسابقه ساخت کلیپ، انیمیشن ویژه یاوران امر به معروف ونهی از منکر و برگزاری نمایشگاههای سیار با موضوع عفاف وحجاب، آسیب‌های اجتماعی، تذکر لسانی در سراسر استان از جمله این مسابقات بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرونا عفاف و حجاب سامانه شاد آموزش وپرورش فارس امر به معروف ونهی از منکر موضوع امر به معروف مسئولیت پذیری آموزش وپرورش دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، حجت الاسلام مرتضی احمدی در این دیدار با اشاره به گستردگی روزافزون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت:امروز ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی را می‌توان در فضای مجازی پیدا کرد که با تذکرات و آگاه سازی به موقع کاربران، می توان شاهد کاهش ناهنجاری های اخلاقی و آسیبهای اجتماعی باشیم.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران تاکیدکرد: پلیس فتا با سایت‌ها و شبکه‌هایی که به‌صورت سازمان‌یافته اقدام به تبلیغ، تهییج و تشویق کاربران به پوشش‌های نامتعارف می‌کنند به‌صورت قانونی برخورد کرده و ضمن مسدود کردن این سایت‌ها عوامل آن‌ها را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کند.

وی اذعان داشت: خوشبختانه پلیس فتای استان در زمینه جرم یابی و احصاء منکرات در فضای مجازی اقدامات چشمگیری داشت امیدواریم این همکاری با ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان تداوم یابد.
همچنین در این دیدار در زمینه همراهی دستگاه‌های متولی در اجرای طرح نور ، تاکید بر تعامل بیشتر مسئولان،بررسی موانع پیش رو در عفاف و حجاب،چگونگی رصد فضای مجازی
مباحثی پیرامون سامانه سو بحث و گفتگو شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901222

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است