Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، تنها چند روز مانده به آغاز ماه محرم و مراسم عزاداری به یکباره خبری در برخی رسانه ها منتشر شد که حکایت از ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا و به طور کلی مکان های سرپوشیده داشت.

این خبر برای عزاداران و هیأت های مذهبی شوک بزرگی قلمداد می شد زیرا پیش از این گفته شده بود در تکایا و مساجد با ارتفاع بالای سقف برگزاری چنین مراسمی ایرادی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا تنها با گذشت ۳ روز از آغاز ماه محرم الحرام حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور از رئیس جمهور درخواست کرده است از آنجا که ممنوعیت برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد و تکایا توسط معاون وزیر بهداشت اعلام شده و جزو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نیست این ممنوعیت رفع شود.

دادستان کل کشور گفته است با عنایت به اینکه ممنوعیت برگزاری مراسم در مساجد و تکایا و محیط های بسته جزو مصوبات ستاد ملی کرونا نبوده و به صورت ناگهانی توسط معاون وزیر بهداشت اعلام شده و انتقادات فراوانی را به همراه داشته است؛ لذا مقرر فرمائید برگزاری مراسم در مساجد و تکایا با رعایت همان دستورالعمل های بهداشتی مصوب مجاز اعلام شود.

کد خبر 542927 برچسب‌ها حسن روحانی دادستانی ماه محرم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی دادستانی ماه محرم مساجد و تکایا برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

موتورچی دبیر جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود. 

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.

موتورچی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.
 
جشنواره سراسری تئاتر مردمی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود. 
 
وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای بنگلایان بندرعباس