Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@11:05:18 GMT

هنرستان‌ها مهارت را حضوری و دروس عمومی را مجازی آموزش دهند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۵۱۰۱

هنرستان‌ها مهارت را حضوری و دروس عمومی را مجازی آموزش دهند

‍‍‍‍‍‍

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: هنرستان‌ها هنگام حضور دانش آموزان در مدارس به آموزش مهارت‌ها بپردازند و دروس عمومی را در آموزش‌های مجازی ارائه دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کمرئی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ششمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که با حضور روسای 760 منطقه آموزشی کشور در ساختمان شهیدرجایی و به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص شیوه‌نامه بازگشایی سال تحصیلی1400-1399 اظهار کرد: از اواسط سال گذشته و با شروع بیماری کرونا بیم شکاف آموزشی در مناطق و مدارس وجود داشت و تمام کشورها نگران شکاف آموزشی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم این نگرانی برای مسئولان آموزشی و خانواده‌ها وجود داشت و ازاین‌رو تلاش کردیم تا با استفاده از بسترهای مختلف بتوانیم آموزشی باکیفیت را ارائه دهیم.

کمرئی افزود: سال پیش رو از آن جهت که ملزم به ارائه آموزش در شرایطی هستیم که خانواده‌ها و دانش آموزان ثبات فکری لازم را ندارند، سال پراهمیتی محسوب می‌شود.

دانش آموزان آموزش مجازی را با کیفیت دانستند

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در چند ماه اخیر آموزش مجازی را باکیفیت دانستند، گفت: باید به آموزش مجازی به‌عنوان یک فرصت آموزشی نگاه کنیم هرچند که هیچ آموزشی را نمی‌توان جایگزین آموزش حضوری کرد و هنوز هم ازنظر ما مؤثرترین شرایط آموزش، آموزش حضوری است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مشارکت خانواده‌ها را برای حضور و همکاری با مدرسه بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: برای سال تحصیلی آینده سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پیش‌بینی ‌شده که بتوانیم روند آموزش را در تمام مناطق با استفاده از این سه سناریو ادامه دهیم.

وی گفت: در مناطق آموزشی، مدیران و معاونین در مدرسه بیشترین نقش را در نحوه ارائه آموزش بر عهده ‌دارند. مدیران مدارس باید با نظارت کامل ثبت‌نام دانش آموزان در سناد، شبکه شاد، نحوه مشارکت و ارتباط خانواده و انتقال از وضعیت زرد و سفید و قرمز به یکدیگر را کنترل کنند.

کمرئی ادامه داد: در وضعیت سفید دانش آموزان در مدرسه حضور دارند و فضای مجازی به‌عنوان آموزش مکمل در نظر گرفته می‌شود و در وضعیت زرد و قرمز هم طبق آنچه در دستورالعمل آمده باید آموزش را در زمان و موعد اعلام ‌شده انجام داد و به اتمام رساند.

در شرایط زرد کلاس ها حضوری است

معاون آموزش متوسطه شرایط زرد را دشوارترین مرحله دانست و گفت: در شرایط زرد و در متوسطه اول و دوم اگر تعداد دانش آموزان با مساحت کلاس همخوانی داشته و نیاز به تقسیم دانش‌آموز نباشد کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و اگر تعداد دانش آموزان نسبت به مساحت کلاس بیشتر باشد باید حضور دانش آموزان طوری باشد که فاصله اجتماعی مناسب در کلاس درس رعایت شود.

هنرستان‌ها مهارت را هنگام حضور دانش‌آموزان در مدرسه آموزش دهند

وی آموزش مهارت را در مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به کمبود زمان انتظار داریم مدارس کاردانش و فنی حرفه‌ای در زمان حضور دانش آموزان در مدارس به آموزش مهارت‌ها بپردازند و دروس عمومی را در آموزش‌های مجازی ارائه دهند. همچنین در مدارس شبانه‌روزی ترجیح بر این است که دانش آموزان به‌صورت هفتگی رفت‌وآمد کنند.

کمرئی در پایان گفت: ابتکار و خلاقیت وجه تمایز مدارس در سال آینده است و اینکه چه میزان بتوانیم از این دو در ارائه آموزش استفاده کنیم می‌تواند تعیین‌کننده میزان کیفیت آموزش باشد.

وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش: باید به‌شدت نگران "عدم‌حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس" باشیم/ "آموزش مجازی" تیغ دولبههزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیاتطرح سوال توسط وزیر برای تحقق "عدالت آموزشی"/چالش هزینه برای آموزش مجازی دانش‌آموزان

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان هنرستان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان هنرستان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیات ۲ مدارس "سمپاد" حق ندارند دانش‌آموز را به خاطر "شهریه" ثبت‌نام نکنند ۳ هلاکت تروریست مسلح و زخمی شدن تعدادی از اشرار در جنوب کشور ۴ وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش: باید به‌شدت نگران "عدم‌حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس" باشیم/ "آموزش مجازی" تیغ دولبه ۵ تشییع پیکر شهید پلیس پیشگیری تهران در ستاد فاتب + تصاویر ۶ وضعیت بازگشایی مدارس/ ۱۵ شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود! ۷ دانشگاه فرهنگیان: کسر ۴۵ درصد از حقوق "دانشجومعلمان" قانونی است! ۸ بی‌تدبیری دولت و مجلس در مسئله "جمعیت" چطور ایران را پیرترین کشور خاورمیانه خواهد کرد! مهمترین اخبار اجتماعی وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش: باید به‌شدت نگران "عدم‌حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس" باشیم/ "آموزش مجازی" تیغ دولبه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ماند ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در پایتخت/ خداکرمی: بیش از ۱۰ هزار تهرانی به خاطر کرونا فوت کردند آمریکا| تهدید به ضرب و شتم زندانیانی که خواستار آزمایش کرونا هستند مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: اقتصاد کشور به‌هیچ‌وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است/ امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و جهان دارد ۱۰ محور از بیانات امام خامنه‌ای در دیدار هیئت دولت| از لزوم "ارائه گزارش به مردم" تا توجه به نهضت قطعه‌سازی عراق|تأکید مجدد بر ممنوعیت ورود به کربلای معلی تا ۱۳ محرم مصاحبه|کارشناس آمریکایی: توافق اسرائیل و امارات خنجری به پشت فلسطینی‌هاست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان هنرستان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان هنرستان دانش آموزان در مدارس وزارت آموزش و پرورش حضور دانش آموزان آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

به گزارش قدس خراسان، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش آموزان بانیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

رشیدی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش‌های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

در ادامه همچنین جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و گفت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آن‌ها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی