Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فردا: دوم شهریور مصادف است با آغاز هفته دولت. به همین بهانه شاید بد نباشد که کارنامه دو دولت حسن روحانی بررسی شود تا دریابیم که روحانی در تحقق شعارهای انتخاباتی‌اش چه‌قدر موفق بوده است؟

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارزیابی کارنامه روحانی به «فردا» گفت: «دولت اول و دوم آقای روحانی در حوزه‌های مختلف اعم از سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و فرهنگ با یک‌دیگر تفاوت‌های اساسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در دوره اول تلاش‌هایی برای تحقق برخی شعارها کرد اما در دور دوم همه آنها را رها کرد. واقعیت این است که آقای روحانی در مسیری که طی کرد به 24 میلیونی رأیی که به دست آورد، پشت کرد و مردم به مرور زمان مأیوس و ناامید شدند.»

او در تشریح مقاطع زمانی دولت روحانی ادامه داد: «شش ماه از آغاز دولت دوازدهم نگذشته بود که مردم به دلیل مشکلات اقتصادی به خیابان آمدند و علیه دولت شعار سر دادند. مردم واقعاً از سال 96 دولت را همراه خود ندیدند؛ به‌خصوص طبقات فرودست که بیشترین فشار بر آنها وارد می‌شد. از طرفی دیگر جریان‌های سیاسی هم با او همراهی نمی‌کردند؛ مگر عده محدودی از اصلاح‌طلبانی که در پی طمع قدرت محافظه‌کاری می‌کردند و به نقد عملکرد دولت نمی‌پرداختند.»

صوفی تصریح کرد: «هرچه به جلو آمدیم پیامدهای سیاست‌های نابهنگام دولت بیش از پیش گریبان مردم را گرفت. قیمت ارز افسارگسیخته شد و دولت که سعی می‌کرد با سیاست اقتصادی دولت آقای هاشمی یعنی عدم هرگونه دخالت دولت در اقتصاد کشور را مدیریت کند، قیمت ارز را رها کرد. اطرافیان آقای روحانی به او می‌گفتند که قیمت دلار تا شش هزار تومان بالا می‌آید اما دیدند که بسیار بالاتر از آن رفت. دلار 4200 تومانی نتوانست جواب بدهد و تقریباً عموم سیاست‌های ارزی دولت با شکست مواجه شد اما نکته جالب این است که بانک مرکزی هم اجازه نداد که قیمت زیر 15 هزار تومان برسد.»

او شوک بعدی را افزایش قیمت بنزین دانست و گفت: «شوک بعدی افزایش قیمت بنزین بود. مردم متعاقب این تصمیم ناگهانی دولت اعتراض‌های زیادی کردند اما دولت کار خودش را کرد. بعد از آن دولت تحت عنوان جبران کسری بودجه همه چیز را رها کرد؛ آنچنان رها کرد که برای نقدینگی کشور به سرمایه مردم چشم دوخت و با بالابردن تصنعی ارزش بورس همه مردم را درگیر بورس کرد. در کنار اینها مسکن هم وضع خوبی نداشت و ندارد و مردم همه‌جانبه در معرض فشارهای بی‌امان قرار دارند.»

این فعال سیاسی در پایان گفت: «دولت تمام اعتماد مردم را در مدت کوتاهی بر باد داد و همه‌چیز را رها کرد. آقای روحانی و تیمش در دور اول سرمایه‌گذاری عجیبی بر برجام کرده بودند اما با روی کار آمدن آقای ترامپ در آمریکا و خروج این کشور از برجام، آقای روحانی عملاً منفعل شد و همه اعتماد به نفس خود را از دست داد و بعد از خروج آمریکا از برجام حدش به دبیری شورای امنیت ملی تقلیل یافت. او دیگر حرفی برای گفتن نداشت و در واقع برجام تیر خلاص را به روحانی زد. مجلس دهم نتوانست در برابر انفعال شدید روحانی بایستد و او را مجبور به حرکت کند و امروز آقای روحانی در آستانه پایان کارش در دولت نه کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته است، نه اعتبار سیاسی دارد و نه اعتبار اجتماعی و به جرأت می‌گویم دولت روحانی ناموفق‌ترین دولت بعد از انقلاب است حتی ناموفق‌تر از دولت محمود احمدی‌نژاد.»

منبع: فردا

کلیدواژه: دولت هفته دولت حسن روحانی آقای روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • حرف‌های جالب عروس بزرگ امام: نمی‌خواستم ازدواج کنم اما.. /آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد