Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مخالفان سیاسی امارات تشکیل اولین انجمن ضد عادی سازی را بعد از اعلام برقراری روابط رسمی بین ابوظبی و تل‌آویو اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی طبق بیانیه‌ای که به مناسبت اعلام تاسیس این انجمن صادر شده، شش چهره اپوزیسیون برجسته این کشور به نام‌های سعید ناصر الطنیجی، سعید خادم بن طوق المری، احمد الشیبه، حمید عبدالله النعیمی، حمد محمد الشامسی و ابراهیم محمود آل حرم پای این بیانیه را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه، تاسیس انجمن اماراتی "مقاومت در برابر عادی سازی" اعلام شده که یک نهاد مدنی محسوب می‌شود که به مخالفت با هر نوع عادی سازی با دشمن صهیونیستی می‌پردازد یعنی در سطح اقتصادی، ورزشی، امنیتی، سیاسی و مردمی که همگی طبق اصول برپایی کشور امارات هستند.
در این بیانیه تصریح شد: روند کشور امارات و رویکردش طی روزهای گذشته شاهد انحرافی ملی و اسلامی بود که در اعلام آنچه توافقنامه صلح بین دولت امارات و اشغالگر اسرائیلی خوانده می‌شود، نمود پیدا کرد.
در این بیانیه تاکید شد: این توافقنامه خیانتی به ملت و انکار تاریخ آن در مخالفت با طرح صهیونیستی در منطقه عربی است به طوری‌که این توافقنامه به صهیونیست‌ها در اشغالگری‌شان در اراضی فلسطینی مشروعیت می‌بخشد.
در ادامه این بیانیه تشکیل‌دهندگان این انجمن گفته‌اند: باور داریم وظیفه ما حفظ این ارزش‌ها و اصول ملی است ما در مسیر پدران و اجدادمان حرکت می‌کنیم دیگران نیز به رویکرد خود را ادامه دهند ما رویای اجدادمان را امانتی بر گردن خود می‌دانیم ما این وفاداری به مساله فلسطین را زنده نگه می‌داریم و فلسطین را مساله اول خود می‌دانیم.
در این بیانیه آمده است: انجمن تاکید بر مخالفت ملت امارات با توافقنامه اعلام شده و رساندن صدای مردم این کشور در مخالفت با عادی سازی به گوش ملت‌های منطقه خلیج فارس و کشورهای عربی و بیداری ملت امارات نسبت به خطرات عادی سازی و حمایت و پشتیبانی از مساله فلسطین و حق آنها در تمام مطالبات عادلانه‌شان را هدف قرار داده است.
در پایان این بیانیه عنوان شده است: از خدا می‌خواهیم ما برای انجام این نقش و رساندن صدای مردم آزاد امارت به کل جهان موفق بدارد و خدا حامی ما و این هدف است.
احمد الشیبه از مخالفان اماراتی نیز گفت: امضای این توافقنامه به منزله دوری از اصول و قواعدی است که کشور براساس آن تشکیل شده؛ اصولی که مبتنی بر حمایت از مساله فلسطین و حقوق ملت فلسطین در برابر اقدامات اسرائیل است.
الشیبه تصریح کرد: مقاومت در برابر عادی سازی برای جامعه امارات مساله جدیدی نیست به طوری‌که کمیته مردمی با این منظور در سال 2000 تشکیل شد و تا زمانی که سرکوب‌ها و خفه کردن صداها در کشور در سال 2011 شروع شد، به کارش ادامه داد. ما امروز تجدید میثاق می‌کنیم و به ریشه‌های خود بازمی‌گردیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تشکیل انجمن عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات

به گزارش صدا ی ایران از فارس، یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با سران اسرائیل، رهبر اپوزیسیون این رژیم به امارات سفر کرد. دفتر لاپید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید دیدار کرد.

طبق این روایت، دیدار در خانه وزیر خارجه امارات انجام شد و آنها درباره «تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و این موضوع که غزه پس از پایان جنگ چگونه خواهد بود»، بحث کردند.

دفتر نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این دیدار بر «نیاز فوری برای آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و به وزیر خارجه امارات گفت که «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد».

لاپید افزود: «اسرائیل این منفعت را دارد که به همراه امارات متحده عربی و کشور‌های عربی میانه رو، همکاری سیاسی و اقتصادی ایجاد کند که بتواند راه‌‎حل‌هایی برای مشکلات جهانی ارائه دهد و با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند».

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!