Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:03:31 GMT

امتحان سخت یک فرمانده

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۵۵۶۷

امتحان سخت یک فرمانده

برای من جبهه به‌تمام‌معنا کربلا بود. اگر به نیروهایم از صبر و پایداری می‌گفتم عمیقاً بر این باور بودم که باید در همه‌چیز به سیدالشهدا تأسی کنم لذا وقتی خبر مجروحیت پسر شش‌ماهه‌ام را بر اثر بمباران شنیدم، حتی به نزدیک‌ترین دوستانم یا برادرانم که در گردان با من بودند نگفتم و این حادثه را امتحان الهی دانستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به بخشی از کتاب «آب هرگز نمی میرد» که در بردارنده خاطرات سردار شهید میرزا محمد سلگی است، می نویسد: «شب بیستم دی‌ماه، گردان حضرت علی‌اکبر به خط زد و گوشه کانال ماهی را تثبیت کرد. سحر روز بیست و یکم وقتی گردان قیس بن مسهر آماده می‌شد که به‌جای گردان حضرت علی‌اکبر به کانال ماهی برود خبر رسید که شهرستان نهاوند بمباران‌شده است. سعی کردم که بچه‌ها از بمباران شهر مطلع نشوند. آن‌ها که خبر داشتند هم تزلزلی در اراده‌شان ایجاد نشد. همه می‌دانستند که بمباران وسیع شهرها همزمان با عملیات بزرگ کربلای ۵ برای شکستن مقاومت رزمندگان در جبهه‌هاست.

همان روز خبر رسید که پدر خانمم در اثر بمباران به شهادت رسیده و پسر شش‌ماهه‌ام، حسین، مجروح شده است. با شنیدن این خبر به یاد دعای پدر خانمم در مراسم شهادت فرزندش امیر افتادم. از خدا خواسته بود تا شش ماه دیگر به او ملحق شود.

برای من جبهه به‌تمام‌معنا کربلا بود. اگر به نیروهایم از صبر و پایداری می‌گفتم عمیقاً بر این باور بودم که باید در همه‌چیز به سیدالشهدا تأسی کنم لذا وقتی خبر مجروحیت پسر شش‌ماهه‌ام را بر اثر بمباران شنیدم، حتی به نزدیک‌ترین دوستانم یا برادرانم که در گردان با من بودند نگفتم و این حادثه را امتحان الهی دانستم. برای همسرم که طی شش ماه برادر و پدرش را ازدست‌داده بود، از خداوند صبر زینبی خواستم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید میرزا محمد سلگی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس آب هرگز نمی میرد محرم 99 امام حسين ع همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن یک اسیر دیگر صهیونیست در غزه+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس از کشته شدن یک اسیر صهیونیست دیگر در نوار غزه خبر داد.

ابوعبیده در پیامی تلگرامی اعلام کرد که جودی وانشتاین اسیر ۷۰ ساله اسرائیلی که در بمباران ماه گذشته محل نگهداری خود همراه با اسیری دیگر بر اثر بمباران به شدت مجروح شده بود، کشته شده است.

ابوعبیده صهیونیستها به ویژه خانواده اسیران را مخاطب قرار داد و گفت: تخریب بیمارستانهای نوار غزه و از کار انداختن آنها  توسط ارتش شما سبب رنج و کشته شدن اسیران شما شده است.

این اسیر اسرائیلی روز هفتم اکتبر به شدت مجروح شده بود و در بیمارستان‌های نوار غزه تحت درمان بود و پس از بهبودی مجدداً به محل نگهداری خود بازگردانده شده بود.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در پیامی تصویری ضمن اعلام کشته شدن یک اسیر صهیونیست دیگر در نوار غزه، تاکید کرد: تخریب و نابودی بیمارستان‌ها و خارج کردن آن‌ها از خدمت موجب درد و رنج اسرای شما و کشته شدن آن‌ها می‌شود و این همان چیزی است که ملت ما نیز از آن رنج می‌برد.

کد خبر 6099729

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام پشت‌کنکوری‌های متقاضی «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • جانشین فرمانده سپاه: عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • برای کاهش وزن در خواب این نوشیدنی‌ها را امتحان کنید
  • کشته شدن یک اسیر دیگر صهیونیست در غزه+فیلم
  • حمایت جبهه فرهنگی یزد از اجرای طرح نور
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید