Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از راه اندازی و فعالیت ۹۲۴ پایگاه آتش‌نشانی روستایی با محوریت دهیاری ها در مناطق روستایی کشور خبر داد و گفت: ۴۹۶ پایگاه از سال ۹۲ و در زمان دولت‌های یازدهم و دوازدهم راه‌اندازی و به ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی تجهیز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ‌ اشکان کریمی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: بر اساس بندهای ۳۰ و ۳۹ اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها، هر ساله به منظور ارتقاء ارایه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی به روستاها، در برخی از دهیاری‌ها، پایگاه آتش‌نشانی راه‌اندازی و به ماشین‌آلات آتش‌نشانی تجهیز می‌شوند و با احداث و تجهیز پایگاه‌های آتش‌نشانی در روستاها، گام مهمی در افزایش ایمنی و مقابه با حوادث و سوانح غیر مترقبه و بلایای طبیعی در مناطق روستایی برداشته شده است و هر پایگاه به چندین روستای اطراف خود نیز خدمات ارایه می‌دهد.

وی اضافه کرد: به منظور کمک به تأمین نیروی انسانی پایگاه‌های مذکور، با همکاری ستادکل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مجوز جذب نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی صادر و طی سال‌های ۹۴ لغایت ۹۸ بیش از ۶۵۰ نیروی وظیفه واجد شرایط از مقاطع و رشته‌های تحصیلی مورد نیاز پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی جذب و در پایگاه‌های مذکور بکارگیری شدند.

کریمی ادامه داد: به منظور کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها و ارایه خدمات به روستاییان، خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی در دستور کار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار دارد و هر ساله با توجه به اعتبارات تخصیصی و ردیف‌های اعتباری مشخص شده، انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی برای دهیاری‌ها خریداری می‌شود و از ابتدای تأسیس دهیاری‌ها در سال ۸۲ تاکنون، ۱۶ هزار و ۹۲۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی از جمله حمل زباله، بکهولودر، مینی لودر، کمپرسی، آتش‌نشانی، لودر و تراکتور به دهیاری‌ها واگذار که ۴ هزارو ۴۳۳ دستگاه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم  بین دهیاری‌ها توزیع شده است.

وی در ادامه به راه اندازی بیش از ۸ هزار بوستان چند منظوره روستایی با محوریت دهیاری ها اشاره کرد و گفت: به تازگی شیوه نامه احداث و تجهیز بوستان روستایی مشتمل بر چهار بخش مکان یابی، طراحی و احداث، تجهیز و مدیریت و نگهداری از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تهیه و برای اجرا به استان ها ابلاغ شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش نشاني سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری ها آتش نشانی روستایی عمرانی و خدمات ماشین آلات راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، این پایگاه با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم استان،راه اندازی شده است.
این نیروها برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ماموریت های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت 8 صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌ است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز