Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@15:22:02 GMT

کاهش وابستگی عراق به گاز و برق ایران در سال آتی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۵۸۷۶

ساعت 24 -علی علوی، وزیر امور دارایی عراق گفت: دومین تولیدکننده بزرگ نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا تکمیل و عملیاتی شدن قراردادهای چند میلیارد دلاری و جذب سرمایه‌های جدید خارجی همچنان نیازمند واردات گاز و برق از ایران است اما سال آینده وابستگی عراق به گاز و برق ایران کاهش می‌یابد.

در سفر این هفته مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به واشنگتن، قراردادهایی در زمینه انرژی و به ارزش ۸ میلیارد دلار با شرکت‌های آمریکایی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین سفر وی به ایالات متحده آمریکا از زمان تصدی مقام نخست وزیری در ماه مه بود. در عین حال، عراق در تلاش برای جلب سرمایه‌گذاری سعودی‌ها و اتصال شبکه برق خود از طریق عربستان و کویت به شبکه برق خلیج فارس است.

علی علوی، وزیر امور دارایی عراق  در یک نشست وبیناری شورای آتلانتیک گفت: وابستگی ما به واردات گاز و برق ایران سال آینده کاهش می‌یابد، اما تا آن زمان چاره‌ای جز ادامه وابستگی به ایران نداریم.وی افزود: بعید است که بتوانیم جایگزینی کوتاه مدت پیدا کنیم، اما با تلاشی میان‌مدت می‌توانیم شبکه برق عراق را به شبکه خلیج فارس متصل کنیم. این پروژه‌ها در مرحله طراحی و تعریف هستند تا پس از آن به مناقصه گذاشته شوند.عراق از سوی آمریکا تحت فشار است تا واردات برق و گاز ایران را متوقف کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: گاز و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی