Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران- سازمان هواشناسی با پیش‌بینی رگبار باران، وزش باد شدید و رعدوبرق از امروز تا آخر هفته در ۱۴ استان اعلام کرد: دمای هوا در نوار شمالی تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.
 بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی امروز در شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و ارتفاعات البرز مرکزی باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بارش‌ها در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان شدت خواهد داشت. در برخی از مناطق استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار و رعدوبرق به‌همراه وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.
فردا بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تداوم خواهد داشت و در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، برخی مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی شده است.
اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی در نواحی شمال غرب کشور تضعیف می‌شود و برای روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا اواسط هفته برای نوار شمالی کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. روز سه‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها تداوم خواهد داشت و در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
در این روز همچنین باد در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان شدت خواهد داشت. تا سه‌شنبه شرق دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود. روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان و در ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است و وزش باد در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل شدت خواهد گرفت.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران کاهش دما صدای ایران سیستان و بلوچستان پیش بینی شده وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود

به گزارش قدس خراسان، سارا حکمی اظهار کرد: از عصر روز یکشنبه هفته جاری با افزایش حجم ابر در آسمان خراسان رضوی، به تدریج شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و دمای شبانه در برخی از مناطق سردسیر نزدیک به صفر درجه خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش باران نیز از اواسط هفته جاری بیشتر نقاط را فرا می‌گیرد که با توجه به سرد بودن هوا، احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: بارش ها اواخر هفته جاری به اوج خواهد رسید که اطلاعات تکمیلی آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

حکمی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با سه و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین هشت تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد