Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:59:07 GMT

چابک سازی نظام اداری کشور ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۶۵۸۳

چابک سازی نظام اداری کشور ضرورت دارد

ایسنا/مازندران عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: چابک سازی و افزایش کارآمدی دولت برای شتاب بخشی به روند توسعه متوازن در کشور ضرورت دارد.

علی کریمی فیروزجایی در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت هفته دولت و نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: کارآمدسازی بخش های دیوانی کشور امری ضروری بوده که باید به آن توجه ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساختار دیوانی کشور را برای پاسخگویی به نیازهای نو به نوی جامعه در شرایط کنونی و آینده، ضعیف و ناکارآمد توصیف کرد و افزود: فربهی سیستم اداری  و ناهمگونی ساختارهای نامتوازن آن با فرآیندهای توسعه همخوانی ندارد.

دبیر هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ورود فناوری نوپدید به حوزه ارتباطات افزود: باید با به کارگیری فناوری های نوین و هوشمند،ساختار اداری کشور را پیشرفته و پرشتاب کرد.

کریمی فیروزجایی  با شاره به  اینکه نارضایتی عمومی مردم از سیستم  اداری کشور ناشی از ضعف مدیریتی و ساختاری آن است، تصریح کرد : دولت نقش محوری در پیشبرد اهداف کشور  دارد که باید با بهره مندی از ظرفیت های ملی دانش بنیان و ایده های خلاق و پویا به بهره وری نظام اداری سرعت دهد.

وی با انتقاد از عدم مشارکت بخش خصوصی در حل تنگناهای اداری کشور خواستار تسریع در حذف بوروکراسی فزآینده اداری شد ، خاطرنشان کرد: برای افزایش تعاملات دستگاه های دیوانی و مردم، باید از روش های نوین و کارآمد بهره گیری کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور گفت: سرعت  رسیدگی امور مردم در ادارات در افزایش اعتماد ملی و تحقق اهداف محوری انقلاب نقش اساسی دارد.

کریمی فیروزجایی ادامه داد: باهدف پویایی و تحرک نظام اداری کشور باید مسابقه بزرگ  خدمت رسانی بین دستگاه های دولتی برگزار شود و مدیران دستگاه های دولتی در ارائه خدمات به مردم به ویژه خدمت رسانی به کارآفرینان و سرمایه گذاران نباید آنان را رقیب خود بدانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نظام اداری چابک سازی دولت اداری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار

در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم