Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@18:41:11 GMT

کویت سیلوی گندم ویران شده بیروت را بازسازی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۶۷۰۶

به گزارش مهر به نقل از النشره، کویت متعهد به بازسازی سیلوی گندمی شد که بر اثر انفجار بندر بیروت نابود گردید.

«عبدالعال القناعی»، سفیر کویت در لبنان با اعلام این خبر، افزود: به نظر ما بهترین راه و مناسب‌ترین حوزه برای کمک‌های مادی، بازسازی سیلوهایی است که ذخیره استراتژیک گندم را برای کشور برادر لبنان تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این سیلوها اساسا در سال ۱۹۶۹ با وامی از جانب صندوق توسعه کویت ساخته شده بودند و ما صلاح دیدیم که بازسازی سیلوها را اعلام کنیم تا همچنان ذخیره استراتژیک گندم را برای مردم لبنان تامین کنند.

سفیر کویت در لبنان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا کویت کمکی برای راه‌اندازی بندر بیروت ارائه می‌دهد، گفت: تا به الان هیچ درخواست مشخصی از لبنان دریافت نکرده‌ایم ولی معتقدم که برای بازسازی آنچه در این فاجعه چه بندر که تخریب شده است یا مناطقی که در پی انفجار آسیب دیده است، یک کنفرانس بین‌المللی از طریق سازمان ملل برگزار خواهد شد تا میزان ضررها و چگونگی ورود کشورها برای ارائه آنچه برای اصلاح ضررها چه در بندر یا غیره ضروری است، مشخص شود.

القناعی در مورد نگرش کویت به لبنان هم بیان کرد: کویت به محض اینکه از خبر این فاجعه وارد شده به کشور برادر لبنان آگاه شد،  با طرحی خودجوش، یک پل هوایی را ایجاد کرد و اولین هواپیمای حامل کمکهای پزشکی و غذایی از کویت وارد این کشور شد. تاکنون ۱۸ هواپیما حامل ۸۰۰ طن کمک به لبنان اعزام شده است. کمک ها در حد امکان ادامه خواهد یافت تا از رنج و محنت ملت لبنان کم شود. درد هر لبنانی به مثابه درد کویتی هاست. کویت در کنار لبنانی ها می ماند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی ایالت ورمونت امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است.

وی در ادامه افزود: ما باید به هر شکلی با یهودی‌ستیزی مخالفت کنیم. کاری که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می‌دهد، در تاریخ معاصر جنگ‌ها بی‌سابقه است. آنها (اشغالگران صهیونیست) در ۶.۵ ماه گذشته کشته ۳۳ هزار فلسطینی را کشته و ۷۷ هزار تَن را زخمی کرده اند؛ یک سوم از این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اسرائیل بیش از ۶۰ درصد از اماکن مسکونی آنها را ویران کرده است.

«برنی سندرز» تأکید کرد: آنها (صهیونیست‌های اشغالگر) سیستم بهداشت و درمان در غزه را ویران کرده اند؛ زیرساخت‌ها را از بین برده اند. برق نیست. آب بسیار کمی وجود دارد.

سناتور آمریکایی ایالت ورمونت در ادامه افزود: در حال حاضر احتمال وقوع گرسنگی و قحطی گسترده در غزه وجوددارد. وقتی شما این اتهامات را مطرح می‌کنید، این یهودستیزی نیست؛ بلکه واقعیت دارد. یهودی ستیزی، اسلام هراسی و سایر اشکال تعصب را به هر شکلی محکوم کنیم. ما باید به فاجعه انسانی بی سابقه‌ای که در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد توجه کنیم. آنها دارند غزه را به طور کامل ویران می‌کنند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • فیلم| زن فلسطینی که خانه ویران‌شده‌اش را جارو می‌کند
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • زن فلسطینی خانه ویران‌شده‌اش را جارو می‌کند (فیلم)
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت