Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، پیام‌ها و درخواست‌های ارسالی شما به سایت باشگاه خبرنگاران جوان (صدای مردم) به نشانی www.yjc.ir روزانه در قالب یک بسته منتشر می‌شود.

از میان انبوه پیام‌های رسیده در تاریخ دوم شهریورماه در (صدای مردم) سایت باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین آن‌ها در ادامه قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کسر حقوق دانشجو معلمان در دوره کرونا
ابتدای ورود ما به دانشگاه فرهنگیان به ما گفتند از دانشجویان بومی ۲۵ درصد و از دانشجویان خوابگاهی ۴۵ درصد برای دادن از حقوق پایه که بر اساس حکم جدید امسال۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان است کسر می‌شود که این کسری در تابستان به دلیل حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه ۱۰ درصد است. حال در دوره کرونا که ما هیچ خدماتی از دانشگاه دریافت نکردیم همان ۲۵ درصد کم شده است که در فیش حقوقی علت این کسری، دادن غذا درج شده است! بعلاوه کسر کردن نزدیک یک‌میلیون تومان از حقوق پایه ما، در قسمت بدهی فیش حقوقی برای دانشجویان هفت میلیون تومان درج شده است که معلوم نیست دقیقاً برای چیست! ما دانشجویان فرهنگیان خواستار این هستیم که بدانیم این کسری کجا خرج می‌شود و به چه دلیل از حقوق پایه ما کم می‌شود درصورتی‌که ما در این مدت هیچ خدماتی از دانشگاه دریافت نکرده‌ایم.
آیا واقعاً این قابل پذیرش است که کسری حقوق‌ها در شرایطی که ما از دانشگاه خدماتی از قبیل غذا، فضا، آب و برق و. دریافت نکرده‌ایم با شرایطی که از این خدمات استفاده می‌کنیم یکسان باشد؟

 

بی‌عدالتی
بنده یک دانشجو معلم هستم، با توجه به اینکه قبل از شیوع کرونا، برای دانشجویان بومی ۲۵درصد و برای دانشجوی خوابگاهی ۴۵درصد از حقوق ما صرف غذای دانشگاه و استفاده از امکانات رفاهی و.. می‌شد، ولی با توجه به برگزار شدن تمامی کلاس‌ها و امتحانات ما به صورت مجازی ما هیچ استفاده‌ای از امکانات رفاهی دانشگاه نکرده‌ایم بنابراین می‌بایست کسریاتی از حقوق ما صورت نگیرد، اما متأسفانه همچنان از ما دانشجو‌ها این درصد‌ها کسر می‌شود شایان ذکر است که بدهی ما تا اخرسال ۹۹هشت میلیون تومان می‌باشد که ما هیچ خدماتی ما به ازای آن دریافت نخواهیم کرد.  این اوج بی‌عدالتی تبعیض و ناحقی است که سیستم آموزش‌وپرورش در حق دانشجو معلمانی می‌کند که قرار است سی سال به سیستم آموزشی کشور خدمت کند. از شما خبرنگاران جوان خواهشمند هستم که صدای ما معلمان آینده را به گوش مسولین برسانید. تقاضا داریم که گزارشی را تهیه نمایید. با تشکر

 

بی‌مسئولیتی شهردار و دهیاران
اوضاع کوچه‌ها و جدول‌های شهر ایذه و روستای هلایجان. جالب اینجاست که دهیار با وجود گرفتن میلیون‌ها بودجه از مردم توقع دارد خودشان به اوضاع سامان بدهند.


بیمه
لطفاً از مسئولین بپرسید تکلیف بیمه کارگران و کارمندانی که زیرمجموعه مراکز دولتی هستند و به دلیل کرونا تعطیل شدند چه می‌شود؟
بنده چند سال هست که در یک مجتمع ورزشی زیر نظر آموزش‌وپرورش مشغول به کار هستم و ۳ روز در هفته در این مجتمع کار می‌کنم به میزان ۳۶ ساعت (۸ صبح تا ۸ شب) بیمه بنده ۱۵ روزه واریز می‌شده از طرف آموزش‌وپرورش و بعد از کرونا که مجتمع تعطیل شده بیمه بنده هم قطع شده، با این وضعیت و اوضاع تکلیف ما چی هست؟ (مثل مجتمع ورزشی شهید چراغی، مثل مجتمع ورزشی فرات، مثل مجتمع زینبیه)

 

کرونای دو سر ضرر
تاکسی داشتم. چند ماه بود بیکار بودم واصلا دخل به خرج ومخارج نمی‌رسید. بدهی و وعده‌های دروغ دولت سبب شد که تاکسی رو بفروشم و بگذارم تو بورس، ولی غافل از اینکه اینجا نیز طبل تو خالی است و تبلیغ دولت تنها برای بردن سرمایه اندک ما و ریختن ان به جیب عده‌ای خاص است. دیگر واقعاً شرمنده زن و بچه شدم حتی دیگر توان خرید همان نان خالی را هم دارم از دست می‌دهم. کرایه خانه و مخارج زیاد و .. دارم دیوانه می‌شوم.


منابع طبیعی حافظ طبیعت است یا معاند طبیعت

منابع طبیعی شهرستان بیضا استان فارس زورش به بیچارگان می‌رسد . ویلا‌ها را چرا تخریب نمی‌کنند  در روستایی کوچک یک خانواده سه نفره که کل درآمدشان ماهیانه زیر پانصد هزار تومان بوده و کل دارایی ایشان تعدادی درخت زیتون بود منابع طبیعی تخریب کرد جالب این است درختان مثمر را تخریب کرد منابع طبیعی معاند طبیعت است یا حافظ

 

کودک کار در شهرداری
باسلام و عرض خسته نباشید و با عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم خدمت شما عزیزان. بنده ساکن منطقه۱۵شهرداری تهران هستم. الآن حدود ۳ماه هر شب ۲کودک ۸و۱۰ساله میان تو کوچه مارو جارو می‌کنند و می‌گویند که مارو شهرداری گذاشته اینجا. منم ازشون فیلم برادری کردم. فیلمشم موجود است.


ادغام بانک‌های نظامی
سلام تو رو خدا وضعیت ادغام بانک کوثر رو پیگیری کنید اقای همتی گفت اخر خرداد انجام میشه الان شهریور شروع شده تو رو خدا پیگیری کنید.

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدای مردم باشگاه خبرنگاران جوان شهروندخبرنگار خبرنگاران جوان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران