Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@09:50:26 GMT

کمالوندی: انفجار نطنز خرابکاری است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۶۹۳۵

کمالوندی: انفجار نطنز خرابکاری است

العالم: بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگوی اختصاصی با العالم اظهار داشت: حجم آب سنگین تولید شده در ایران بیش از 3 تن است که بخشی از آن را به کشورهای دیگر از جمله چند کشور اروپایی صادر می کنیم. کمالوندی به دلیل فشارهای آمریکا بر کشورهای هدف، ترجیح داد به نام این کشورها اشاره نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انفجار اخیر در تاسیسات نطنز را پروژه ای خرابکارانه توصیف کرد و گفت: بررسی های امنیتی خرابکارانه بودن این اقدام را تایید می کند و آنچه مسلم است اینکه در نطنز انفجار رخداده است اما در این که این انفجار چگونه صورت گرفته و با چه موادی انجام شده و جزئیات آن چیست؟ را مسئولین امنیتی در وقت مناسب اعلام خواهند کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر فردا (دوشنبه) مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران ابراز امیدواری کرد که این سفر به رفع نگرانی های دو طرف کمک کند. وی همچنین درخصوص دو مکانی که آژانس خواستار دسترسی به آنهاست، گفت: یکی از این دو مکان در اطراف شهرضای اصفهان و دیگری در نزدیکی تهران قراردارد.

کمالوندی تاکید کرد از ابتدا ایران با دسترسی به اماکن هسته ای خود مخالف نبوده است اما معتقد است سوالات آژانس بایستی مبتنی بر مبانی، مدارک و دلایل جدی باشد. وی همچنین تصریح کرد سوالات مبتنی بر ادعاهای معطوف به جاسوسی و مواردی از این دست به هیچ وجه مقبول نبوده و نخواهد بود و فراهم آوردن امکان دسترسی برای آژانس مشروط به آن است که سوالات و ابهامات یک بار و برای همیشه تمام شود.

وی گفت: وقتی آژانس از کشوری سوال داشته باشد حق مسلم آن کشور است که از آژانس مبانی و مدارک مربوط به سوال یا سوالات را مطالبه کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران آمار محرمانه ای که از آژانس بین المللی انرژی اتمی مخفی کرده باشد ندارد، هدف از اولین سفر رافائل گروسی به تهران را درچارچوب بحث و بررسی در خصوص امور پادمانی، پروتکلی و برجامی برشمرد

منبع: فردا

کلیدواژه: کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • لحظه انفجار وحشتناک چاه فاضلاب در تبریز (فیلم)
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد (فیلم)
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل