Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار تبریز گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، تبریز دارای آب شرب مطمئن و باکیفیت و با شبکه کامل فاضلاب شهری است.

بهروز مهدوی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز، اظهار کرد: شهرستان تبریز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۴۵ درصد جمعیت استان را داراست که شامل دو بخش مرکزی، چهار شهر و تعداد بالایی روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تبریز با وجود اینکه مرکز استان محسوب می‌شود اما در چند بعد مشکلاتی دارد که یکی از آن‌ها بحث استقلال ادارات است.

وی ادامه داد: سال‌هاست که در این شهرستان، ادارات کل تاسیس شده‌اند که نقطه قوت شهرستان محسوب می‌شود اما بسیاری از این ادارات مستقل نیستند که موجب بروز اختلال و مشکل در انجام برخی امور می‌شود.

مهدوی با اشاره به مشکل تعدد تصمیم‌گیری‌ها و بروز ابهام و عدم پاسخگویی مسئولان در نتیجه آن، گفت: با بررسی سند توسعه استان، سند چشم اندازی برای توسعه در استان تدوین و در ۱۰ بعد برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص این ابعاد، گفت: برنامه ریزی در راستای اسکان پایدار جمعیت شهری و استقرار آن‌ها در منطقه امن، جابه جایی سریع و ایمن مسافر، تعیین فرودگاه تبریز به عنوان هاب منطقه‌ای، ایفای نقش دهکده ورزشی در شمالغرب از طریق مجموعه یادگار امام و تبدیل کلانشهر تبریز به قطب گردشگری شمالغرب با عبور جاده ابریشم و پتانسیل‌های دیگر جزو برنامه‌های پیش روی شهرستان تبریز است.

وی ادامه داد: هم‌چنین تعیین شهرستان تبریز به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری با مرکزیت شهر تبریز، تبدیل این شهر به کلانشهر سازگار با محیط زیست و قطب تولید و فرآوری انواع محصولات کشاورزی با توجه به رتبه اول در کلزا و صیفی جات، شیر خام و تخم مرغ جزو برنامه‌های چشم انداز شهرستان است.

فرماندار تبریز گفت: تبریز به عنوان شهر اولین‌ها در حوزه فرهنگ و هنر با سابقه تمدنی و تاریخی طولانی مطرح است که در راستای حفظ این جایگاه تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: هم‌چنین در بحث آمایش سرزمین، شهرستان تبریز به عنوان قطب ارجاع اداری، آموزشی و تجاری در شمال غرب است و می‌تواند جایگاه خود را در بین سایر شهرستان‌ها ارتقا بدهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تبریز به عنوان شهرستان تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این جلسه که با حضور مدیرامور آب و فاضلاب ماکو، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و مدیر کنترل کیفیت آب دانشگاه علوم و پزشکی آذربایجان غربی برگزار شد، کیفیت آب شرب شهرستان ماکو و روستا‌های تابعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین وضعیت بهداشت و ایمنی فاضلاب آپارتمان‌های مساکن مهر و ملی و تعدادی از ادارات و مراکز از جمله کشتارگاه، اداره زندان و آپارتمان‌های مساکن مهر ۲۸۸ واحدی و آپارتمان‌های آسمان ماکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تمهیدات لازم جهت هر چه بهتر شدن بهداشت آب و ایمنی فاضلاب آنها انجام شود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • (ویدئو) لحظه انفجار وحشتناک چاه فاضلاب در تبریز
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • لحظه انفجار وحشتناک چاه فاضلاب در تبریز (فیلم)
  • ببینید | لحظه انفجار وحشتناک چاه فاضلاب در تبریز
  • لحظه انفجار چاه فاضلاب یک مجتمع تجاری در تبریز