Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:39:09 GMT

حزب دموکرات: دروغ‌های ترامپ مردم را به کشتن داده است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۷۲۲۴

حزب دموکرات: دروغ‌های ترامپ مردم را به کشتن داده است

‍‍‍‍‍‍

دموکرات‌ها روز شنبه بار دیگر به سراغ رئیس جمهور این کشور رفتند بطوری که یکی از منتقدین در انتقادی شدیداللحن او را به دروغ‌گویی و بی پروایی متهم کرد که منجر به کشته شدن مردم شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «هیل»، پس از اینکه ترامپ از سازمان غذا و داروی آمریکا «اف‌دی‌اِی» به عنوان «دولت عمیق» یا همان دولت پنهان یاد کرد یکی از منتقدین دموکرات ها روز شنبه گفت «دروغ و بی پروایی» رئیس جمهور «مردم را به کشتن داده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیل پاسکریل در پاسخ به ترامپ روز شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: از زمان شروع بیماری همه گیر ویروس کرونا، من بارها و بارها از «اف‌دی‌اِی» خواسته ام که برای تایید روش درمان کووید فقط از علم و داده‌ها کمک بگیرند و ... کاری با معالجات خطرناک ترامپ نداشته باشند.

سناتور مایکل بنت همچنین ترامپ را به دلیل انتشار این توئیت مورد سرزنش قرار داد و گفت «تئوری های توطئه خطرناک و خارج از حد» ترامپ تلاش پزشکان و واکنش ها در برابر ویروس کرونا را تضعیف و دشوارتر می کند.

ترامپ در توئیتی در روز شنبه گفته بود که سازمان غذا و داروی آمریکا کار را برای شرکت‌های دارویی در جهت شروع آزمایش واکسن‌ها و روشهای درمان برای کووید-19 بسیار دشوار کرده است، و بدین شکل تأخیر صورت گرفته را دلیلی برای تلاش در جلوگیری از انتخاب مجدد خود دانسته بود.

انتهای پیام/

R1517/P/S8,1128/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است/ امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و جهان دارد ۲ خواهر رئیس جمهور آمریکا: ترامپ دروغگو و ظالم است ۳ وزیر دفاع ایران از سامانه اس۴۰۰ بازدید کرد ۴ واکنش نویسنده سرشناس عرب به سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی توسط مقاومت لبنان ۵ تهدید ترامپ به قطع روابط تجاری با چین ۶ اسلام آباد: هند با رهاسازی عمدی آب به سوی پاکستان سبب وقوع سیل می‌شود ۷ نیویورک تایمز: مکانیزم ماشه نمود بارز بن‌بست دیپلماتیک ترامپ-پامپئو است ۸ مصاحبه|کارشناس آمریکایی: توافق اسرائیل و امارات خنجری به پشت فلسطینی‌هاست مهمترین اخبار بین الملل مصاحبه| وزیر اسبق تشکیلات خودگردان: با امارات اختلاف ریشه‌ای داریم/ اسرائیل اشغالگر را به‌رسمیت نمی‌شناسیم مصاحبه|کارشناس آمریکایی: توافق اسرائیل و امارات خنجری به پشت فلسطینی‌هاست اندیشکده| کاتو: به دلایل ژئواستراتژیک آمریکا و اروپا باید از دخالت در مسئله بلاروس اجتناب کنند نیویورک تایمز: مکانیزم ماشه نمود بارز بن‌بست دیپلماتیک ترامپ-پامپئو است مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: اقتصاد کشور به‌هیچ‌وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد گزارش| ترک فعل آخوندی چه خساراتی به بار آورد؟/ مخالفت و لجبازی به قیمت بی خانمانی مردم نمکی: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته باشیم/ برای بازگشایی مدارس در کنار وزارت آموزش و پرورش هستیم بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار امید و تولید به نیشکر هفت‌تپه برگشت/ پایان تجمع ۷۰ روزه کارگران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بین الملل روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی

جوین‌وست مولف «چرندنویسی در رسانه‌ها» می‌گوید که در شلوغ بازی‌ها هدف این است که «به جای انتقال یک داستان منسجم، مخاطب با تعداد زیادی داستان، کاملا گیج شود.»

اصطلاح «شلوغ بازی رسانه‌ای» معانی مختلفی دارد؛ جلب کردن توجه رسانه‌ها به یک موضوع خاص، به ویژه زمانی که هدف، جلب نظر عمومی یا ایجاد حاشیه باشد، یا ارائه تصویری نادرست از واقعیت در اخبار و گزارش‌ها برای گمراه کردن مخاطب از جمله دلایل شلوغ بازی رسانه‌ای است. در ادامه برخی از رایج‌ترین دلایل آورده شده است:

جلب توجه: در دنیای شلوغ رسانه‌ها، سازمان‌های خبری همیشه در حال رقابت برای جلب توجه مخاطبان خود هستند. یک راه برای انجام این کار، گزارش اخبار به گونه‌ای است که جنجالی یا هیجان انگیز باشد، حتی اگر کاملاً دقیق نباشد.

افزایش رتبه‌بندی: رسانه‌ها در حال رقابت برای افزایش رتبه‌بندی خود هستند. اخبار جنجالی می‌تواند تعداد بینندگان یا مخاطبان را افزایش دهد، که می‌تواند منجر به افزایش درآمد از طریق تبلیغات شود.

پیشبرد یک دستور کار خاص: برخی از رسانه‌ها از راهبرد شلوغ بازی برای پیشبرد یک دستور کار خاص یا هدفی مشخص شده، مانند حمایت از یک فرد یا جریان خاص یا برای تخریب و سیاه نمایی استفاده می‌کنند.

برای مصون ماندن در مقابل شلوغ بازی‌های رسانه‌ای و کاهش احتمال فریب خوردن، باید اخبار را از منابع خبری معتبر دریافت کنیم، همچنین با بررسی اخبار از منابع مختلف و بسنده نکردن به یک منبع خبری، تصویری کامل از داستان به دست آوریم.

همیشه در خاطر داشته باشیم که نباید اخبار را کورکورانه قبول کرد بلکه محتوای خبری را با دید انتقادی بررسی کرده و جانبداری رسانه‌ای یا عدم دقت تولیدکننده محتوا را نیز در نظر بگیریم. اگر مطلبی یا تصویری در یک خبر مشکوک به نظر می‌رسد، قبل از اشتراک‌گذاری با دیگران، آن را بررسی کنیم.

به عنوان مثال هیاهوی بی‌بی‌سی فارسی در ماجرای نیکا شاکرمی برای القای یک سند دروغ، با توجه به تناقضات گزارش این رسانه، در نهایت رسوایی بی‌بی‌سی را در پی داشت و باعث تمسخر و کاهش اعتبار این رسانه شد.

در سال ۲۰۱۷ نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده ادعا کرد که رسانه‌ها «دشمن مردم» هستند. این ادعا نمونه‌ای از نحوه استفاده از شلوغ بازی رسانه‌ای برای تضعیف اعتماد به رسانه‌ها و دشوارتر کردن مردم برای دسترسی به اطلاعات دقیق است.

همچنین در سال ۲۰۱۶ یک داستان جعلی در مورد پیتزاگیت، یک حلقه قاچاق جنسی کودکان که توسط مقامات عالی رتبه دموکرات اداره می‌شود، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. این داستان هیچ پایه و اساسی در واقعیت نداشت، اما به طور گسترده توسط برخی رسانه‌ها به اشتراک گذاشته شد. این داستان نمونه‌ای از نحوه استفاده از شلوغ بازی رسانه‌ای برای انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کردن مردم است.

در سال ۲۰۲۰ نیز شیوع COVID-۱۹ منجر به افزایش اطلاعات نادرست و شلوغ بازی رسانه‌ای در مورد ویروس و نحوه انتشار آن شد. برخی از مردم ادعا می‌کردند که این ویروس یک فریب است، در حالی که برخی دیگر بر این باور بودند که توسط دولت چین ایجاد شده است.

این اطلاعات نادرست منجر به سردرگمی و ترس گسترده شد، به نحوی که برخی مردم از اقدامات احتیاطی لازم برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس خودداری کردند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • اکثر دموکرات های آمریکا معتقدند اسرائیل در حال نسل‌کشی است
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا