Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی از اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خبر داد و گفت: در حوضه آبریز کارون توافقات هنوز انجام نشده و ما پیگیر این توافق هستیم چراکه بنا بر این است که ۲۴۹ هزار هکتار برای فاز دوم آب تخصیص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (یکشنبه ۲ شهریور) در جمع خبرنگاران، در خصوص فاز دوم ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار کرد: بعد ازاینکه فاز اول به انتها نزدیک شد پیگیر به سرانجام رسیدن فاز دوم شدیم که مساله اول آن تخصیص آب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه با وجود مشکلات زیاد در خصوص این تخصیص اما با دستور مکرر رئیس‌جمهوری این تعهد و تخصیص باید فراهم شود افزود: هم‌اکنون در حوضه آبریز کرخه، مارون و شاوور تقریبا مشکلی بابت تخصیص آب نداریم و با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به توافق رسیدیم.

 

وی تصریح کرد: در حوضه آبریز کارون توافقات هنوز انجام نشده و ما پیگیر این توافق هستیم چراکه بنا بر این است که ۲۴۹ هزار هکتار برای فاز دوم آب تخصیص پیدا کند.

 

شریعتی با اشاره به اینکه در فاز دوم باید به مناطق شمال خوزستان هم توجه شود چرا که در فاز اول نادیده گرفته شدند اضافه کرد: تخصیص و تامین آب باعث توجیه تامین اعتبار می‌شود و اگر این موارد نباشد تامین اعتبار معنایی ندارد.

 

وی با بیان اینکه در حوضه آبریز کارون با وجود توافق سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اما در مرکز هنوز تایید نشده است عنوان کرد: وزارت نیرو و اداره کارشناسی این وزارت هنوز هم بحث‌های کارشناسی دارند که امیدواریم هرچه سریع‌تر حل شود.

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: امیدواریم وزارت نیرو کاهشی ایجاد نکنند چراکه پیشنهادی بوده مبنی بر اینکه این ۲۴۹ هزار هکتار به ۳۰ هزار هکتار کاهش پیدا کند که بنا به دلایل اجتماعی، فرهنگی، امنیت ملی و اقتصادی به هیچ عنوان صلاح نیست کاهش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور هم در مکاتبه اخیر با بنده برای تسریع اقدامات دستور صریح داده‌اند عنوان کرد: اولین مکاتبه‌ای که وزیر نیرو با رئیس جمهور داشته تضمین تخصیص آب است که امیدوارم وزیر دستور لازم را صادر کند تا ما بتوانیم در بحث حوضه آبریز کارون هم به توافق برسیم و ۲۴۹ هزار هکتار را به سرانجام برسانیم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه در فاز اول ۳۰۰ هزار هکتار به سرانجام رسیده بیان کرد: در فاز دوم ۲۵۰ هزار هکتار مانده پس فاز اول بیشتر است که امیدواریم هرچه سریع‌تر تخصیص آب به دستور وزیر نیرو به سرانجام برسد تا ما بتوانیم مرحله اول که از مراحل اساسی بوده و تخصیص، تامین و تضمین آب زمین‌های باقی‌مانده است را به انجام برسانیم و سپس برای مهیا کردن مسائل اعتباری و بودجه‌ای گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه فاز اول از صندوق اعتبار ملی تامین شد خاطر نشان کرد: در فاز دوم ۱۵۰ میلیارد تومان در بودجه برای آغاز طرح دیده شده که به نسبت، عدد قابل ملاحظه‌ای نیست و رقم‌های مورد نیاز بیش از این رقم است.

 

استاندار خوزستان در پایان یاد آور شد: با توجه به دستور رئیس‌جمهوری و عنایت ویژه رهبری به این طرح بنا است فاز دوم را از طریق دیگر از جمله فاینانس یا کمک بانک‌ها و راه‌های مختلف تامین کنیم.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی طرح 550 هزار هکتاری خوزستان حوضه آبریز کارون حوضه آبریز تخصیص آب فاز اول فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست پروژه جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع این پروژه در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، بختیاری‌فر با اشاره به تخصیص ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی استان مطرح کرد: ۵۰۹ میلیارد تومان برای گام نخست این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین پایدار آب در استان انجام شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و تجربیاتی که از تنش آبی در سال‌های گذشته داشتیم، آب برای ما موضوع مهمی است و از تمام ظرفیت خود برای تأمین آب پایدار ساکنان روستاها و شهرهای استان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل کمربندی ایلخچی تبریز
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر