Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@23:26:31 GMT

«سایه‌های بی خورشید» نامزد جشنواره مستند لندن شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۷۵۴۶

«سایه‌های بی خورشید» نامزد جشنواره مستند لندن شد

مستند «سایه‌های بی خورشید» یکی از نامزدهای جایزه اصلی جشنواره بین المللی مستند «اوپن سینی» در شهر لندن شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، جایزه اصلی جشنواره مستند «اوپن سیتی» (Open City) هر ساله از سوی هیئت داوران به اثری اعطاء می‌شود که به خوبی نمایانگر کنترل سازنده بر موضوع و داستان باشد و هماهنگی قدرتمند و متقاعدکننده‌ای میان فرم و محتوا ایجاد کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جایزه امسال چهار مستند «سایه‌های بی خوشید» ساخته مهرداد اسکویی از ایران، «دریای بنفش» به کارگردانی مشترک «آمل الزکوت» و «خالد عبدالواحد» (آلمان)، «فاصله های صمیمی» به کارگردانی «فیلیپ وارنل» (انگلیس و آمریکا) و «ویکتوریا» ساخته «سوفی بتوت»، «لیسبس دسولار» و «ایزابل تولنر» (بلژیک) را به عنوان نامزد جایزه «اوپن سیتی» این روداد سینمایی معرفی کرده است. 

«سایه‌های بی خورشید» پس از رونمایی در سی و دومین جشنواره بین المللی مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد معتبر سینمایی در  چندین جشنواره بین‌المللی دیگر از جمله بیگ‌اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک‌اِج نیوزولند، میلینیوم بلژیک،  حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند و... نیز حضور یافته و اخیرا به جشنواره «ژان روش» فرانسه، «زاگرب داکس» در کشور کرواسی و داکوفست کوزوو نیز دعوت شده است.

این مستند اثری تکان‌دهنده و برانگیزنده درباره محل نگهداری نوجوانان بزهکار است و روی دختران و زنانی تمرکز می‌کند که به سبب قتل یا معاونت در قتل یکی از مردان خانواده یا خویشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.

احسان خوشبخت، مستندساز و معمار ایرانی ساکن لندن امسال یکی از داوران جایزه اصلی جشنواره مستند «اوپن سیتی» لندن است. او همچنین یکی از مدیران جشنواره فیلم «Il Cinema Ritrovato» در بلونیای ایتالیاست که ویژه تاریخ سینما و فیلم های ترمیم شده است. او سال گذشته مستند «فیلم‌فارسی» را ساخت و کتاب جدیدش که شامل مجموعه‌ای از مصاحبه‌های با اصغر فرهادی سینماگر ایرانی است قرار است سال آینده از طریق انتشارات دانشگاه میسی سیپی آمریکا منتشر شود. 

جشنواره بین المللی مستند «اوپن سیتی» (Open City) از تاریخ ۹ تا ۱۵ سپتامبر (۱۹ تا ۲۵) شهریور در لندن برگزار می شود.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: سایه های بی خورشید جشنواره مستند لندن جشنواره بین المللی سایه های بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ سازمان لیگ برتر فوتبال روسیه پس از قرار دادن نام محمد محبی، مهاجم تیم روستوف در فهرست نهایی نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۴ - ۲۰۲۳ اکنون او را نامزد دریافت یک جایزه دیگر نیز کرده است.

بیشتر بخوانید؛ سردار آزمون، غایب رمی‌ها برای یوونتوس؟

محمد محبی که نخستین فصل حضورش را در تیم روستوف سپری می‌کند، از سوی سازمان لیگ برتر روسیه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن تازه‌وارد این فصل شده است.

فهرست نهایی نامزدهای بهترین بازیکن تازه‌وارد فصل جاری لیگ برتر فوتبال روسیه شامل محمد محبی (روستوف)، بیتلو (دینامو)، تامرلان موسیف (بالتیکا/زسکا)، نیکیتا سالتیکوف (کریلیا)، میرلیند داکو (روبین‌کازان) و آببوسبک فیضولایف (زسکا) هستند.

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1229397 برچسب‌ها فوتبال دنیا

دیگر خبرها

  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه