Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک ساختمان در محله تهرانسر، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 18:41 عصر امروز، یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان قدیمی در محله تهرانسر، بلوار دستغیب به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور چهار دقیقه‌ای نخستین گروه از آتش‌نشانان در محل حادثه، ادامه داد: محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی بود؛ طبقه بالا (روی همکف) کاربری مسکونی داشت و چند نفر در آن حضور داشتند، در طبقه همکف نیز تغییر کاربری صورت گرفته و متأسفانه به کارگاهی برای شارژ انواع کپسولهای گاز و نگهداری آن تبدیل شده بود.

وی خاطرنشان کرد: چندین دستگاه انواع سیلندر گاز از جمله سیلندرهای گاز 11 کیلویی، کپسولهای پیک‌نیکی و حتی یک مخزن 50 کیلویی که معمولاً برای صافکاری و نقاشی از آن استفاده می‌شود، در این طبقه نگهداری و این قسمت دچار آتش‌سوزی شده بود.

ملکی با اشاره به شعله‌ور بودن تعداد زیادی از سیلندرها و سرایت آتش به طبقه بالایی این ساختمان، بیان کرد: این منزل حدود 160 متر وسعت داشت و در دیگر اتاقهای این منزل در طبقه اول، لوازمی همچون کمد، لاستیک، تعدادی دوچرخه و موتورسیکلت نیز نگهداری می‌شد و آتش به آنها نیز سرایت کرده بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش به طبقه بالایی رفتند و یک آقا و خانم مسن و یک آقا جوان را از ساختمان خارج کردند، آقای مسن بر اثر این حادثه کمی دچار سوختگی شده و یکی از آتش‌نشانان که از ناحیه پا آسیب دیده بود که تحویل عوامل اورژانس شدند.

وی متذکر شد: خاموش کردن آتش در اینگونه حوادث که سیلندرهای گاز شعله‌ور است و هر لحظه امکان انفجار آنها وجود دارد، بسیار خطرناک است اما آتش‌نشانان با تاکتیکهای عملیاتی و فرماندهی بسیار مناسب، آتش را به سرعت خاموش و از سرایت بیشتر آن به سایر بخشها جلوگیری کردند.

ملکی با اشاره به خارج کردن تمام سیلندرها توسط آتش‌نشانان به خارج از ساختمان و محل امن، عنوان کرد: محل برای بررسی بیشتر تحویل عوامل انتظامی شد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: سخت است بپذیریم افرادی که در همسایگی این ساختمان قرار داشتند، از کاربری ساختمان محل حادثه‌دیده بی‌اطلاع بوده باشند و حداقل افرادی می‌دانستند کار خطرناکی در این منزل صورت می‌گیرد، باید همسایگان راجع به پرکردن و نگهداری سیلندرهای گاز در این ساختمان به مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انفجار شدیدی در این مکان صورت می‌گرفت قطعاً منازل اطراف نیز آسیب می‌دید یا حتی منجر به بروز خسارات جانی می‌شد؛ چندی قبل در حوالی میدان خراسان، یک منزل دو طبقه دقیقاً با مشخصات این ساختمان در تهرانسر، دچار انفجار و آتش‌سوزی شد و دو نفر در آن حادثه جان باختند.

ملکی از هموطنان خواست در صورت اطلاع از موارد اینچنینی و مشاغل پرخطر که در واحدهای مسکونی فعالیت دارند، ریسک نکرده و مراتب را به نهادهای انتظامی و نظارتی اطلاع دهند تا جلوی هرگونه خطر احتمالی گرفته شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سیلندرهای گاز آتش سوزی جلال ملکی تهرانسر صراط سیلندرهای گاز آتش نشانان محل حادثه آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان، با بیان این که این حادثه امشب نهم اردیبهشت ماه از طریق هماهنگی عوامل اورژانس با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات صاحب الزمان (عج) به اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

ابراهیم بابایی افزود: نیرو‌های اورژانس در دامنه کوه منتظر بودند به محض انتقال مصدوم به پایین مراحل درمانی و انتقال مصدوم را آغاز کنند. 


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مورد حادثه گفت: تیم تخصصی امداد و نجات از ارتفاع سازمان آتش نشانی در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه دیده که دچار جراحات شدیدی شده بود رسیدند و پس از تثبیت فرد حادثه دیده را به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل و تحویل عوامل اورژانس کردند. 

بابایی تصریح کرد: هنگام به کوه تجهیزات و کفش مناسب به همراه داشته باشند و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه اقدام به پیمایش و حرکت کنند و با برنامه ریزی دقیق در زمانبندی قبل از تاریک شدن هوا به پایین برگشته و از هر گونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین