Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@06:12:31 GMT

سر و سامان دستفروشان با سامان بازار؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۷۹۵۶

سر و سامان دستفروشان با سامان بازار؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نزدیک به هفت ماهی است که کشورمان با ویروس منحوس کرونا درگیر است، در این میان "دستفروشان" هم جزء مشاغلی هستند که در این ایام کرونایی با شرایط سخت مواجه شدند، دستفروشانی که طی این هفت ماه به لحاظ تصمیمات مدیران شهری دستخوش اتفاقات زیادی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر: شهرداری به دستفروشان بی توجه است بشیر حجت نظری عضو شورای شهر تهران در ۱۹ مرداد ماه در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: نظر به اینکه شعار «تهران شهری برای همه» در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، قاعدتا سیاست شهرداری در خصوص دستفروشان نیز باید در راستای این شعار و مبتنی بر مصوبه «ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون» باشد.

او تصریح کرد: مدتی است که اقداماتی در شهرداری‌های مناطق صورت می‌پذیرد که مغایر با این رویکرد هستند.

حجت نظری ادامه داد: به تازگی در خیابان ولیعصر (عج) از سه راه جمهوری تا خیابان فاطمی، طرحی تحت عنوان ساماندهی دستفروشان (به استناد بنر‌های نصب شده در محل) اجرا شده است که کوچکترین نشانی از ساماندهی در آن دیده نمی‌شود و آنچه که در عمل انجام شده جمع‌آوری دستفروشان است، چرا که هیچ گزینه و جایگزینی برای جلوگیری از حضور دستفروشان در معابر پیش بینی نشده است.

بیشتر بخوانید

مجوز‌های اجرای آزمایشی سامان بازار برای ساماندهی دستفروشان گرفته شد ضعف شهرداری در برخورد با دستفروشان همزمان با پیک دوم کرونا جلوگیری از شیوع کرونا اسم رمز برخورد با دستفروشان نژاد بهرام: برخی از مدیران شهرداری در برخورد با دستفروشان ضعیف عمل می‌کنند

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از طرفی ممکن است برخی از مدیران شهری با این توجیه که این اقدامات به دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از گسترش آن انجام می‌شود، اقدام به جمع آوری دستفروشان کنند که باز هم چندان قابل قبول نیست و اگر هم فرض را بر صحت آن بدانیم، چرا هیچ بسته یا طرح حمایتی پیش بینی نشده است؟

او با بیان اینکه آنچه که دستفروشان به آن باور دارند این است که احتمالا شیوع کرونا و ساماندهی دستفروشان تبدیل به اسم رمزی جدید برای برخورد با آنان شده و این اصلا برای شهر و مدیریت شهری که شعار «تهران شهری برای همه» سر می‌دهد، زیبنده نیست.

زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، معتقد است که متأسفانه برخی از مدیران شهرداری در برخورد با دستفروشان و بساط گستران ضعیف عمل می‌کنند.

در این روزها که محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود، قابل قبول نیست برخی از دستفروشان در معابر پر تردد و خارج از شیوه نامه‌های بهداشتی به بساط گستری اقدام کنند.

نژاد بهرام با تأکید بر اینکه شهرداری تهران برای فعالیت دستفروشان بازارچه‌هایی مشخص کرده است، بیان کرد: کار ثبت نام دستفروشان متقاضی فعالیت در بازارچه‌ها از سوی سامانه‌ای که شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران معرفی کرده در حال انجام است.

اما ظاهرا چند روزی است که اتفاق‌های جدیدی برای دستفروشان رخ داده است؛ اجرای آزمایشی سامان بازار برای ساماندهی دستفروشان، این خبری بود که سید علی مفاخریان مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما مطرح کرد و گفت: شهروندانی که تمایل داشته باشند کسب و کار خود را از طریق دستفروشی دنبال کنند، می‌توانند  به آدرس Samanbazar.tehran.ir مراجعه کنند و در بخش سامان بازار اطلاعات خود را وارد کنند تا بتوانند پس از احراز هویت، از ظرفیت موجود برای کسب و کار استفاده کنند.  

مفاخریان با تأکید بر اینکه بعد از تکمیل شدن ظرفیت متقاضیان، سامانه بسته خواهد شد، خاطر نشان کرد: ممکن است این سامانه همانند سامانه‌های دیگر با مشکلی مواجه شود، به همین دلیل ابتدا این طرح به صورت پایلوت در برخی از مناطق همانند ۶، ۱۱ و ۱۷ در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تصریح کرد: با توجه به شروع پیک دوم ویروس کرونا، مجوزهای لازم برای اجرای این طرح از  وزارت بهداشت گرفته شده است و  از دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهداشت نیز درخواست همکاری و همیاری برای رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی را خواستار شدیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران ویروس کرونا محدودیت های کرونایی ساماندهی دستفروشان برخورد با دستفروشان ساماندهی دستفروشان شورای شهر تهران سامان بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: طی شش ماه گذشته، ۱۷ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات بر اساس آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مراجع قضایی پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، پژمان شفیعی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: طی شش ماه گذشته، ۱۷ واحد غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات بر اساس آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دستور مراجع قضائی پلمب شد.

وی افزود: در نیمه دوم سال گذشته، ۱۵۰ اخطار کتبی برای واحدهای جمع‌آوری و فروش ضایعات صادر شده که از این میزان ۱۷ مورد به‌طور کامل پلمب و به سایرین جهت جمع‌آوری و انتقال به حریم شهر تذکر داده شده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه رعایت نکردن موارد بهداشتی به‌عنوان تهدیدی علیه بهداشت عمومی، دپوی حجم انبوهی از پسماندها و انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و آلودگی صوتی در محدوده مناطق مسکونی از دلایل تذکر و پلمب واحدهای جمع‌آوری و فروش ضایعات بوده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های مردمی و بررسی کارشناسان سازمان، موارد مرتبط با مشاغل مزاحم شهری پیگیری و رصد می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت پیگیری و دنبال می‌شود، اضافه کرد: در بخش اول ساماندهی و خروج از محدوده مرکزی و در بخش دوم احداث سایت‌های ساماندهی خارج از محدوده شهری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند موارد مرتبط با مشاغل مزاحم شهری را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

کد خبر 748755

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد