Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@16:07:14 GMT

ماسک خیس را به این دلیل دور بیاندازید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۸۱۷۶

ماسک خیس را به این دلیل دور بیاندازید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شکرالله سلمان‌زاده، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری محرم، اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در روزهای آینده به رفتار مردم بستگی دارد و اگر مردم رعایت کنند، قطعا ماه محرم به خوبی پشت سر گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مراسم حتما در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری و با استفاده از ماسک برگزار شود، در خصوص چگونگی استفاده از ماسک در مراسم عزاداری، افزود: استفاده از ماسک‌های سه لایه جراحی برای حضور در مراسم عزاداری کافی است و استفاده از ماسک فیلتردار برای عموم توصیه نمی‌شود زیرا قطرات تنفسی فرد از طریق سوپاپ‌های ماسک خارج می‌شود و در صورت آلوده بودن فرد استفاده‌کننده از این ماسک، آلودگی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان‌زاده گفت: ماسک فیلتردار تنفس افراد را نیز مشکل می‌کند بنابراین نمی‌توان برای مدت طولانی از ماسک فیلتردار استفاده کرد.

وی افزود: توصیه می‌شود که مردم سعی کنند ماسک مورد نیاز خود را از داروخانه‌ها تهیه کنند اما می‌توانند با چند لایه پارچه نیز برای خود ماسک درست کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ماسک‌های پارچه‌ای که در منزل تهیه می‌شوند، چندین بار قابل استفاده هستند؛ البته باید این ماسک پس از استفاده با مایع سفیدکننده، ضدعفونی و سپس خشک شود و اتو کشیده شود. این ماسک‌ها تا زمانی که بافت فشرده پارچه باقی مانده، قابل استفاده هستند.

وی اظهار کرد: قبل از استفاده از ماسک باید دست‌ها خوب با آب و صابون شسته شوند یا ضدعفونی شوند. به هیچ وجه نباید به لایه خارجی ماسک دست زده شود زیرا عوامل میکروبی که در هوا موجود است به لایه خارجی ماسک می‌چسبد و اگر افراد به ماسک دست بزنند و سپس به چشم، بینی یا دهان خود یا به چیز دیگری دست بزنند، می‌توانند آلودگی را منتقل کنند. هنگام برداشتن ماسک نیز باید با استفاده از کش آن از روی صورت خارج شود.

سلمان‌زاده گفت: با توجه به گرمای هوا اگر ماسک به دلیل تعریق یا هر دلیل دیگری خیس شود کارایی خود را از دست می‌دهد و عوامل میکروبی از طریق رطوبت می‌توانند به بینی یا دهان فرد منتقل شوند بنابراین اگر ماسک خیس شود باید دور انداخته شود البته به هیچ وجه در محیط، رها نشود.

پربیننده ترین نتیجه اولیه کنکور دکتری ۹۹ آخرین وضعیت پروازهای ایران و ترکیه اختصاص ۴هزار میلیارد تومان وام کم بهره به فرهنگیان وزیر آموزش و پرورش: آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵شهریور صحبت‌های علی ربیعی درباره فرزندش +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جراحی عزاداری ماسک محرم ماه محرم مراسم عزاداری شیوع کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سای تک دیلی، دانش پژوهان مرکز تحقیقات ریکن، صفحات فوتوولتائیک آلی ضد آب و انعطاف پذیر ساخته اند که حتی وقتی در معرض باران یا چرخه‌های شستشو قرار گیرند همچنان عملکرد خود را حفظ می‌کنند؛ دستاوردی که امکان تلفیق سلول‌های خورشیدی در پوشاک را فراهم می‌آورد.

یکی از کاربرد‌های بالقوه صفحات فتوولتائیک آلی، تولید تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی است، دستگاه‌هایی که می‌توانند به لباس متصل شده و مثلا بر ابزار‌های پزشکی بدون نیاز به تعوبض باتری نظارت کنند. با این حال، محققان دریافتند دستیابی به صفحات ضد آب بدون استفاده از لایه‌های اضافی که منجر به کاهش انعطاف پذیری صفحه می‌شود، چالش برانگیز است.

محققان می‌دانستند ضد آب کردن این صفحات بدون کاهش انعطاف پذیری آنها کار دشواری است، اما توانستند بر این چالش غلبه کنند. صفحات فتوولتائیک معمولا از چندین لایه ساخته می‌شوند. لایه آخر فعال است که انرژی با طول موج مشخصی را از نور خورشید می‌گیرد و از این انرژی برای جدا کردن الکترون‌ها و «حفره‌های الکترونی» به کاتد و آند استفاده می‌کند. الکترون‌ها و حفره‌ها می‌توانند از طریق یک مدار دوباره به هم متصل شده و برق تولید کنند. در دستگاه‌های قبلی، این لایه که حفره‌های الکترونی را حمل می‌کند، عموما به طور متوالی با لایه بندی ایجاد می‌شد.

با این حال، برای پژوهش جدید، محققان در لایه آند، یک الکترود نقره را مستقیما روی لایه‌های فعال قرار داده و چسبندگی بهتری بین لایه‌ها ایجاد کردند. آنها از فرآیند بازپخت حرارتی استفاده کردند و صفحه را به مدت ۲۴ ساعت در معرض هوا در دمای ۸۵ درجه سانتیگراد قرار دادند. 

 «سیکسینگ شونگ» «Sixing Xiong» یکی از مجریان این پژوهش می‌گوید تشکیل این لایه چالش برانگیز بود، اما موفق شدیم آن را ایجاد کرده و توانستیم صفحه‌ای با ضخامت فقط ۳ میکرومتر بسازیم.

آنها برای آزمایش این صفحه ابتدا آن را به مدت چهار ساعت به طور کامل در آب غوطه ور کرده و دیدند هنوز ۸۹ درصد عملکرد اولیه خود را حفظ می‌کند. سپس یک صفحه را ۳۰۰ بار در زیر آب تحت کشش ۳۰ درصدی قرار دادند و دریافتند که حتی با این کار، ۹۶ درصد عملکرد خود را حفظ می‌کند. آنها به عنوان آخرین آزمایش، این صفحات را در ماشین لباسشویی انداخته و مشاهده کردند، صفحه از این مصیبت جان سالم به در برد، چیزی که قبلا هرگز به دست نیامده بود.

این پژوهشگران قصد دارند با نگاهی به آینده، پایداری این صفحات را در شرایط دیگر مانند قرار گرفتن در معرض هوا، نور شدید و فشار مکانیکی، بهبود بخشیده و سلول‌های خورشیدی آلی فوق نازک خود را بیشتر توسعه دهند تا بتوان از آنها برای دستگاه‌های پوشیدنی واقعا کاربردی استفاده کرد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!