Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@19:50:24 GMT

تنها راه رسیدن به خدا همراهی با امام است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۸۲۸۸

تنها راه رسیدن به خدا همراهی با امام است

عضو خبرگان رهبری گفت: تنها راه رسیدن به خدا همراهی با امام است به این معنا که نه از امام جلوتر حرکت کنیم از نه از او عقب تر باشیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری در شب چهارم محرم طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: راه پیوستن و ملحق شدن به وجود مبارک امام حسین علیه‌السلام و همراهان حضرت هنوز هم باز است منتها باید تلاش کنیم صفات اصحاب عاشورایی را کسب کرده تا به فوز عظیم برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصحاب عاشورایی تمام امکانات و ظرفیت و توان خود را در مسیر نصرت الهی به کار گرفتند و خون خود را تقدیم به سید الشهداء کرده و تمامشان قبل از حضرت به شهادت رسیدند درحالی‌که گروه توابین بعد از واقعه کربلا خون خود را تقدیم امام حسین علیه‌السلام کردند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اصحاب عاشورایی اهل استفاده از فرصت‌ها بودند و اهل سرعت و سبقت بودند و توانستند از فرصتی که نصیبشان شده بود بهره کافی را ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اصحاب امام حسین علیه‌السلام فرصت شناس بودند به همین خاطر خود را آماده کوچ کردن از عالم دنیا به عوالم آخرت کرده بودند و با عوالم مرگ انس داشته و پنجره‌های عالم غیب برایشان گشوده شده بود.

میرباقری یادآور شد: یکی دیگر از صفات اصحاب عاشورایی این بود که هیچ مانع و توجیهی نتوانست آن‌ها را از امام جدا و دور کند درحالی‌که عده‌ای از انسان‌ها در واقعه عاشورا به توجیه پرداخته و در نهایت نیز از قافله عاشورا جا ماندند.

وی افزود: خیلی از اصحاب عاشورا از سال‌ها قبل می‌دانستند که باید در کربلا حاضر شوند به همین خاطر لحظه‌شماری می‌کردند که فرصت حضورشان فراهم شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: مقابله با موانع خیرات انسان را اهل سرعت و سبقت خواهد کرد و شیطان در مسیر خیرات موانع مهمی ایجاد می‌کند و انسان را به معطلی ترغیب و در دل انسان تردید ایجاد می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: همیشه نمی‌توان جزو انصار دین خدا شد و همیشه فرصت‌ها به وجود نمی‌آید به همین خاطر باید انسان همانند اصحاب عاشورایی فرصت شناس و اهل سرعت و سبقت باشد.

وی افزود: اصحاب عاشورایی به معنای واقعی کلمه با مرگ مأنوس بوده و طالب شهادت در راه خدا بودند و برای رسیدن به این هدف دست از دنیا شسته و دنیا در نظرشان حقیر بود و خود را مهیای عالم آخرت کرده بودند.

میرباقری خاطرنشان کرد: اصحاب عاشورایی می‌دانستند تنها راه رسیدن به خدا همراهی با امام حسین علیه‌السلام است به همین خاطر به هر قیمتی که بود خود را به‌موقع به امام رساندند و در رکاب حضرت نیز به شهادت رسیدند و می‌دانستند اگر به امام ملحق نشوند و همراه امام نباشند فرصت را از دست داده و به فوز عظیم نائل نخواهند شد.

وی ادامه داد: امروزه نیز تنها راه رسیدن به خدا همراهی با امام است به این معنا که نه از امام جلوتر حرکت کنیم نه از او عقب‌تر باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجت الاسلام میرباقری عاشورا امام حسین ماه محرم کربلا امام حسین علیه السلام اصحاب عاشورایی همین خاطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است

حجت‌الاسلام صادق صمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مکتب امام صادق مکتب انسان ساز، مسئولیت پذیری و جامع است و عقلانیت، امنیت‌پذیری و عدالت‌خواهی از ویژگی‌های مکتب جعفری است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب امام صادق (ع) در تبیین حقایق دین برای همه کسانی که امروز به دنبال تبیین حقایق انقلاب اسلامی هستند الگو و نمونه است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین شهر با اشاره به نقش حضرت امام صادق (ع) در مذهب تشیع گفت: امام صادق (ع) مرد مبارزه، علم و مرد تشکیلات بود به طوری که میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورد هم قبل از ایشان و هم بعد از ایشان در تاریخ زندگی امامان شیعه بی‌نظیر بود.

صمدی افزود: همه حرف های درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول بیش از یک قرن به وسیله‌ مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بود همه آنها را امام صادق به شکل درست بیان کرد.

وی به مبارزات دینی امام صادق اشاره و تصریح کرد: امام ششم شیعیان مشغول یک مبارزه دامنه‌دار و پیگیر برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی شیعه یعنی شبکه حزبی بود.

حجت الاسلام صمدی تربیت شاگردان توسط امام صادق (ع) را یادآور شد و بیان کرد: ویژگی‌های شاگردان آن حضرت، تلاش مستمر در کنار تقوا و خدامحوری بود که با استفاده از آیات و روایات توانستند چهره واقعی اسلام ناب محمدی را به مردم معرفی و اسلام واقعی و غیرواقعی را بازشناسانند.

کد خبر 6096078

دیگر خبرها

  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)