Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنان به طور طبیعی اساسی‌ترین فعالیت‌های آفرینش را بر عهده دارند در این رابطه "فرزندآوری" یکی از بزرگترین مجاهدت‌ها و وظایف زنان است که به جامعه‌سازی و تمدن‌سازی منجر می‌شود؛ دنیای غرب این جرم بزرگ را دارد که این نقش را تضعیف کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نگاه "اسلام" به زن، نگاهی جامع است که هم ارزش‌های الهی و هم منطق انسانی، در آن لحاظ شده است؛ اسلام زن را رکن اصلی اجتماع می‌داند که سرنوشت و صلاح و فساد جامعه به دست اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌شک در امر رشد فرزند، پدر و مادر هر دو مسئولیت دارند اما در این میان، مسئولیت مادر بیشتر و سنگین‌تر است.

دامن مادر، بزرگ‌ترین مدرسه‌ای است که بچه در آن‌جا تربیت می‌شود؛ آن‌چه‌ بچه از مادر می‌شنود‌، غـیر‌ از آن چـیزی است که از معلم می‌شنود؛ بچه در دامن مادر بـهتر تـربیت می‌شود تا در جوار پدر، مادر بودن یک‌ وظیفه انسانی و الهی است؛ شخصیت هر فرزندی در خانواده شکل می‌گیرد زیرا فرزند تا سن هفت سالگی، بیشترین زمان را در کنار مادر خود سپری می‌کند.

مقام معظم رهبری در این باره اظهار داشته‌اند «هرجا سخن از تضعیف خانواده است، نقش این بخشِ مهم نادیده گرفته شده. هرجا سخن از بی‏‌اعتنایی به هنر مادری و هنر تربیت فرزند در آغوش پرمهر و محبت مادر است، این نقش نادیده گرفته شده. دنیای غرب این جرم بزرگ را دارد که این نقش را تضعیف کرده و در مواردی نادیده گرفته است. بخشی از بزرگی این گناه به این مربوط است که این حرکت فاجعه‏‌آمیزی را با نام «حمایت از زن» انجام می‌‏دهد؛ در حالی‏که این حمایت از زن نیست؛ این خیانت به زن و خیانت به انسان است.»

در این رابطه،‌ کلیپ زیر با اشاره به اینکه جامعه‌سازی و تمدن‌سازی از زنان آغاز می‌شود به اهمیت نقش زنان در تداوم نسل و فرزندآوری پرداخته است: 

 

 اساس تشکیل فرآیند رشد و تکامل شخصیت افراد از خانواده شکل می‌گیرد، از این جهت خانواده در مباحث جمعیتی نیز مقوله‌ای بسیار مهم و تأثیر‌گذار است؛ سیر تحولات جمعیت و آمارهای جمعیتی نشان می‌دهند که متأسفانه خانواده ایرانی در طول سه چهار دهه اخیر، روند کوچک شدن و کاهش تعداد اعضای خانواده را طی کرده است، به این معنی که الگوی خانواده  ایرانی در حال تغییرات جدی است!

گزارش| زنگ خطر کاهش جمعیت در فارس به صدا درآمد‌ / بلایی که تک فرزندی سر کودکانمان می‌آوردکاهش 12.5درصدی تعداد موالید کشور در عرض یک سال!/ شعارسرایی در زمینه ازدواج و فرزندپروری اثربخش نیست!فیلم کوتاه/ "کم‌فرزندی" و رنج دوچندان "تنهایی" دوران سالمندی!

انتهای پیام/

R1534/P/S2,18,1417/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کلیدواژه‌های بیانات مقام معظم رهبری کاهش جمعیت بیشتر بخوانید... نشست تخصصی "نهادهای حکومتی و فاجعه جمعیت" در قم برگزار شد گزارش| زنگ خطر کاهش جمعیت در فارس به صدا درآمد‌ / بلایی که تک فرزندی سر کودکانمان می‌آورد آیا مجلس یازدهم به "مسئله جمعیت" مورد تأکید رهبری توجه می‌کند؟! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نشست تخصصی "نهادهای حکومتی و فاجعه جمعیت" در قم برگزار شد گزارش| زنگ خطر کاهش جمعیت در فارس به صدا درآمد‌ / بلایی که تک فرزندی سر کودکانمان می‌آورد آیا مجلس یازدهم به "مسئله جمعیت" مورد تأکید رهبری توجه می‌کند؟! واژه های کاربردی مرتبط کلیدواژه‌های بیانات مقام معظم رهبری کاهش جمعیت پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیات ۲ نمکی: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته باشیم/ برای بازگشایی مدارس در کنار وزارت آموزش و پرورش هستیم ۳ مدارس "سمپاد" حق ندارند دانش‌آموز را به خاطر "شهریه" ثبت‌نام نکنند ۴ هلاکت تروریست مسلح و زخمی شدن تعدادی از اشرار در جنوب کشور ۵ بازداشت ۳۱۸ نفر از عوامل تیراندازی‌ها و دارندگان سلاح غیرمجاز در خوزستان ۶ وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش: باید به‌شدت نگران "عدم‌حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس" باشیم/ "آموزش مجازی" تیغ دولبه ۷ رئیس پلیس تهران: مجرمان جری‌تر و وقیح‌تر شدند ۸ خوراکیهای مفید و مضر برای جلوگیری از "سقط جنین" از نگاه طب سنتی مهمترین اخبار اجتماعی وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش: باید به‌شدت نگران "عدم‌حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس" باشیم/ "آموزش مجازی" تیغ دولبه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ماند ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در پایتخت/ خداکرمی: بیش از ۱۰ هزار تهرانی به خاطر کرونا فوت کردند آمریکا| تهدید به ضرب و شتم زندانیانی که خواستار آزمایش کرونا هستند مهمترین اخبار تسنیم روایت همتی از صادرات میلیاردی به نام کارتن‌خواب‌ها/ با دلار ۴۲۰۰ تومانی مخالف بودم و هستم انتقاد شدید عضو حماس از عادی‌سازی روابط با اشغالگران/ علمای فلسطین حکام سازشکار عرب را محکوم کردند عراق|انفجار بمب در اطراف پایگاه التاجی/ زخمی شدن ۴ غیرنظامی در انفجار کرکوک لیگ قهرمانان اروپا| بایرن مونیخ PSG‌ را در حسرت قهرمانی گذاشت و جام ششم را بالای سر برد کمالوندی: مازاد آب سنگین تولیدی را صادر می‌کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش جمعیت کاهش جمعیت کاهش جمعیت ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، فریبا ولی‌پور در خصوص تامین مسکن طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت در بحث طرح جوانی جمعیت، اهدای مسکن به خانواده‌های دارای سه قلو و چندقلوست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: در آخرین جلسه قرارگاه جمعیت و با تاکید استاندار وقت واگذاری زمین با اولویت‌ خانواده‌های دارای سه قلو بود و در این خصوص راه و شهرسازی لرستان این مهم را نیز در اولویت قرار داد.

ولی‌پور بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی در برخی از شهرهای استان با کمبود زمین مواجه هستیم و در این راستا راه‌ وشهرسازی لرستان قول داد که در بهار امسال این مشکل تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت محقق شود.

وی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها اجرایی دارای زمین‌هایی هستند که نیازمند تغییر کاربری بوده و چنانچه این مهم محقق شود بخشی از مشکلات تامین مسکن برای جوانی جمعیت برطرف خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی لرستان، ایجاد شهرک و یا شهرک جدید ضروری است و امیدواریم با همکاری استاندار لرستان و راه و شهرسازی استان مشکل تامین زمین برای این خانواده‌ها مرتفع شود.

وی در خصوص طرح نفس و حمایت از مادران باردار، گفت: در لرستان ۱۳۲ نفر از مادران باردار از انجام سقط انصراف دادند و تعداد تولدهای تحت عنوان "نفس" در استان هفت مورد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق