Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@16:29:05 GMT

هدف اصلی حرکات اصلاحی چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۸۵۸۳

هدف اصلی حرکات اصلاحی چیست؟

ایسنا/لرستان یک دکترای تربیت‌بدنی می‌گوید: هدف اصلی حرکات اصلاحی شناسایی، پیشگیری و اصلاح ناهنجاری‌های جسمانی است.

مصطفی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ازجمله مهم‌ترین و ناشناخته‌ترین حیطه‌های فعالیت رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، بخش حرکات اصلاحی است.

وی ادامه داد: در واقع حرکات اصلاحی در وهله اول باعث شناخت دقیق ناهنجاری‌های جسمانی و علل به وجود آورنده آن‌ها بوده و در وهله دوم موجب انتخاب صحیح حرکات و تمرینات مناسب ورزشی برای درمان و اصلاح این‌گونه ناهنجاری‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی تصریح کرد: در واقع هدف اصلی حرکات اصلاحی شناسایی، پیشگیری و اصلاح ناهنجاری‌های جسمانی است که در اثر عادت‌های غلط در طرز نگهداری بدن و ضعف‌های عضلانی به وجود می‌آیند.

این دکترای تربیت‌بدنی یادآور شد: بر همین اساس سال‌های گذشته در تحقیقی به بررسی میزان شیوع ناهنجاری‌های جسمانی اندام تحتانی پسران دانشگاه لرستان پرداختیم. ناهنجاری‌های اسکلتی موردنظر؛ پای پرانتزی و ضربدری، صافی و گودی کف پا و شست کج بودند.

وی افزود: ضمن اینکه علل و عوامل به وجود آورنده این ناهنجاری‌ها نیز می‌تواند شامل عادات ناصحیح نشستن همچون چهار زانو، دو زانو یا استفاده از کفش‌های پاشنه‌بلند و پنجه باریک و یا اینکه ضعف‌های عضلانی پایین‌تنه باشد.

بهرامی یادآور شد: تحقیقات کمی در این زمینه بین دانشجویان انجام گرفته و اکثر تحقیقات انجام شده در مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آسیب شناسی و حرکات اصلاحی دانشگاه لرستان ناهنجاری های جسمانی حرکات اصلاحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون عملیات سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان از برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در استان خبر داد.   کاظم یارمحمدی گفت:دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع)در مرحله استانی با حضور ۱۵ تیم برگزار شد.   وی افزود: این مسابقات در آیتم های تیراندازی،آمادگی جسمانی و میدان موانع به منظور ارتقاء سطح آمادگی جسمانی بسیجیان برگزار شد.   معاون عملیات سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان تصریح کرد: در پایان این رقابت ها  تیم های رومشکان، کوهدشت و دورود به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.    یارمحمدی گفت: تیم اول این مسابقات به مرحله کشوری راه یافت که خرداد ماه امسال به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • تصاویر جدید از محمد خاتمی و وضعیت جسمانی‌اش
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان