Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر احیای سفرهای دریایی از بندر چابهار گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان جهت بهره مندی از ظرفیت بی نظیر ترمینال مسافری دریایی این بندر همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در بازدید از زیرساخت های ترمینال مسافری بین المللی دریایی چابهار عصر روزگذشته انجام شد، بیان کرد: با توجه به این که مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور با برخورداری از به روز ترین تجهیزات در بندر چابهار ایجاد شده است، می طلبد که تمامی ارگان های سیستان و بلوچستان در راستای بهره مندی از این ظرفیت و احیای سفرهای دریایی به مقصد عمان اقدام هایی را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در بازدید از پروژه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار نیز گفت: این پروژه استراتژیک با پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی در دست اجراست که همت مسئولان بندر چابهار در توسعه زیرساخت های این بندر جای تقدیر دارد.

سعیدی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت مثبت عملیات ساخت برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار و عزم جدی مسئولان بنادر و دریانوردی در اجرای این پروژه، انتظار می رود که این طرح مهم همچنان فراتر از برنامه زمان بندی پیش برود و هر چه سریعتر به مرحله اجرا برسد، چراکه قرار است به نماد گردشگری چابهار تبدیل شود و از سویی افزایش ضریب ایمنی عملیات های دریایی را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه از فرآیند احداث سیلوی غلات 100 هزار تنی و پروژه های مهم عمرانی بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و اذعان کرد: می طلبد که در راستای توسعه اشتغال در سیستان و بلوچستان، در احداث پروژه های عمرانی این بندر از ظرفیت نیروهای بومی بهره گیری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بازدید از دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی هم گفت: بدون تردید این پروژه بزرگ و استراتژیک کمک می کند که شهر چابهار در برابر طوفان های حاره ای ایمن شود، همچنین تکمیل این طرح باعث می شود که خط آهن ورودی بندر از مسیر ایمنی عبور کند.

ترمینالی بی نظیر در دل بزرگترین بندر اقیانوسی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به ترمینال مسافری بین المللی دریایی بندر چابهار بیان کرد: این پروژه مدرن با تجهیزات پیشرفته به منظور سفرهای بین المللی دریایی در این بندر راه اندازی شد که در ابتدای فعالیت آن، کشتی های مسافری بین چابهار و مسقط تردد می کردند اما متوقف شد، این در حالی است که وجود ترمینال مسافری دریایی با این مشخصات در سطح کشور کم نظیر است.

وی با اشاره به عملیات احداث مجهزترین برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار اذعان کرد: ساخت این پروژه نیز با هدف ارتقای سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت این بندر آغاز شده و فراتر از برنامه زمان بندی در دست انجام است.

این مقام مسئول ادامه داد: برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار به دلیل پتانسیل مکانی و قرار گیری روی زمین مرتفع، قرار است به بلندترین ساختمان‌ برج کنترل دریایی در کل بنادر کشور تبدیل شود و به دلیل موقعیت استراتژیک این بندر و پیچیدگی های عملیاتی می تواند به عنوان نماد بنادر و دریانوردی کشور و نماد گردشگری شهر بندری چابهار جایگاه ویژه‌ای را ازآن خود کند.

این مقام مسئول با اشاره به عملیات بویه گذاری در بندر چابهار گفت: جانمایی بویه ها در این بندر با بهره گیری از تولیدات داخلی و با تکیه بر توان عملیاتی نیرو‌ها و شناور‌های ملکی بندر در راستای تامین ایمنی آبراه‌ها و ورود و خروج ایمن کشتی‌های با آبخور بالا صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به ایجاد فرصت اشتغال برای نیروهای بومی در پروژه های عمرانی بندر چابهار اضافه کرد: پروژه سیلوی غلات 100 هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار با هدف افزایش ظرفیت پهلودهی کشتی های حامل کالاهای اساسی و ظرفیت نگهداری و انبارش این کالاها با بهره مندی از توان 100 درصدی نیروهای داخلی و بومی منطقه در دست ساخت است.

بر اساس این گزارش، بازدید از فرآیند بویه گذاری حوضچه ها و کانال های دسترسی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار و انجام عملیات لایروبی و اجرای فاز 2 طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از دیگر برنامه های حضور معین الدین سعیدی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار سیستان و بلوچستان بندر شهید بهشتی ترمینال مسافری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم

 شایسته سعید مرادزاده پس از بازدید از ظرفیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار در جمع مسوولان این منطقه اظهار داشت: هدف از حضور در شهر بندری چابهار استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی و بندری برای دسترسی به بازارهای منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید تاجیکستان کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی است که برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی به زیرساخت‌های بندری نیاز دارد.

در این نشست، قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز با تشریح ظرفیت‌های زیاد چابهار که می‌تواند پل ارتباطی کشور تاجیکستان برای دسترسی به اقیانوس هند باشد بر آمادگی این بندر برای تسهیل تجارت فعالان اقتصادی کشور تاجیکستان و همچنین واگذاری محوطه‌های پس‌کرانه به منظور سرمایه‌گذاری آن کشور تاکید کرد.

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد چابهار نیز ضمن معرفی پیکره‌های مختلف، از جمله پیکره‌های صنایع سبک و سنگین، لجستیکی و گردشگری گفت: منطقه آزاد چابهار از زیرساخت‌های لازم حمایت از سرمایه‌گذاران برخوردار است و هم اکنون صنایع بزرگی چون فولاد و پتروشیمی در آن در حال فعالیت هستند.

عبدالحکیم آصفی چگونگی واگذاری زمین و آمادگی لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه استفاده از بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه را تشریح کرد.

رسول بهزادی مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست پس از اشاره به موقعیت جغرافیایی و موهبت‌های خدادادی چابهار و قرارگیری آن در نقطه تلاقی کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی و شاهراه ترانزیتی گفت: چابهار با توجه به مزیت‌های مدیریت هزینه و زمان به منظور ترانزیت کالا و وجود خطوط فعال کشتیرانی جذابیت لازم را برای سرمایه‌گذاران و تجار داراست و از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی در زمینه‌های تجاری، بازرگانی و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

معاون وزیر حمل و نقل کشور تاجیکستان و هیأت همراه از انبارهای منطقه، سردخانه پنج هزار و ۱۰۰ تنی و پتروشیمی نگین مکران بازدید کرد.

نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران، گل محمد زاده معاون اول شرکت دولتی راه آهن تاجیکستان، سلام زاده مدیر مؤسسه دولتی حمل و نقل جاده‌ای و خدمات لجستیک، محموداُف، رئیس بخش اداره کل روابط بین‌الملل وزارت حمل و نقل این کشور در این سفر، معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان را همراهی می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی