Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@03:55:46 GMT

مدرسه نرفتن دبستانی ها بدتر از کرونا است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۹۲۹۰

مدرسه نرفتن دبستانی ها بدتر از کرونا است

ساعت 24- گروهی از مشاوران ارشد دولت در امور بهداشتی در سراسر بریتانیا در بیانیه مشترکی گفته‌اند از دست دادن فرصت آموزش خطر بزرگ‌تری برای کودکان است تا ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا.

این بیانیه کم‌سابقه به‌طور مشترک توسط مشاوران دولت‌های انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی نوشته شده و انتظار می‌رود به طرح و برنامه‌های بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، برای باز کردن مدرسه‌ها یاری برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاوران بهداشتی تاکید کرده‌اند که کودکان پس از تعطیلات تابستانی باید سر کلاس‌ها بروند.آن‌ها می‌گویند «شمار بسیار اندکی از کودکان و نوجوانان به‌خاطر مدرسه رفتن ممکن است با خطرات طولانی‌مدت از ابتلا به کووید-۱۹ روبه‌رو شود، و چه بسا چنین خطری متوجه هیچ‌یک از آن‌ها نیست».

مشاوران بهداشتی افزوده‌اند «در مقابل، خطرات ناشی از مدرسه نرفتن برای بسیاری از کودکان و جوانان، قطعی و طولانی‌مدت است».داده‌ها و اطلاعات حاکی‌ست شمار بسیار کمی از کودکان، نوجوانان و جوان‌ترها با خطر ابتلای شدید به کووید-۱۹ روبه‌رو هستند و میزان مرگ و میر در میان آن‌ها نیز بسیار بسیار اندک است.مشاوران بهداشتی بریتانیا گفته‌اند در این کشور شمار کودکان و نوجوانان تا ۲۰ سال که علائم بیماری را داشته و در ضمن بستری شده‌اند، یک دهم درصد تا سه دهم درصد است. در حالی که آمار کل بستری‌شدگان در آن کشور چهار درصد است.اما علاوه بر مسئله ابتلا به ویروس مسئله انتقال آن نیز مطرح است. با این حال سازمان‌های بین‌المللی هنوز به یک تصویر کلی و جامع در این مورد نرسیده‌اند.روز شنبه سازمان جهانی بهداشت و یونیسف با استناد به پژوهش‌ها گفته بودند کودکانی که سن بیشتری دارند نقش بیشتری در انتشار ویروس بازی می‌کنند تا آن‌ها که کم‌ سن و سال‌تر هستند.البته هر دو نهاد تاکید کرده‌اند همچنان به داده‌ها و مطالعات بیشتری برای پی بردن به نقش کودکان در انتشار ویروس نیاز است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان ویژه استان مازندران در ساری برگزار می‌شود.

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون اظهار کرد: این جشنواره در مرحله استانی‌ ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲  سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان