Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@07:52:31 GMT

شبکه جعل مدارک پرستاری شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۹۳۴۲

شبکه جعل مدارک پرستاری شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از از سازمان نظام پرستاری، محمد میرزابیگی گفت: در مورد خبر صدور کارت جعلی سازمان نظام پرستاری که پلیس البرز اعلام کرده، توجه به این نکته مهم است که شبکه جعل مدارک، کارت نظام پرستاری را جعل نمی کردند بلکه در واقع مدارک دانشنامه یا لیسانس پرستاری را که مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی مختلف بوده، جعل می کردند و با ارائه آن به برخی هیات مدیره های نظام پرستاری، کارت عضویت نظام پرستاری به نام افراد می گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سازمان نظام پرستاری در دوره جدید در آذر سال ۹۸متوجه فعالیت این شبکه جعل مدارک شد و اولین مکاتبه در این زمینه ۱۲ آذر سال ۹۸ با حراست وزارت بهداشت انجام شد و رونوشت این مکاتبه نیز به وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و همه دستگاههای که باید مطلع می شدند ارسال شد.

شبکه جعل مدارک، کارت نظام پرستاری را جعل نمی کردند بلکه در واقع مدارک دانشنامه یا لیسانس پرستاری را که مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی مختلف بوده، جعل می کردند و با ارائه آن به برخی هیات مدیره های نظام پرستاری، کارت عضویت نظام پرستاری به نام افراد می گرفتند

نحوه شناسایی شبکه جعل مدارک پرستاری

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به نحوه شناسایی فعالیت این شبکه جاعل افزود: مشکل از آنجا مشخص شد که متوجه شدیم امضای مدارک دانشگاهی برخی افراد متقاضی عضویت در سازمان پرستاری غیر معمول و دارای اشکال بود از جمله اینکه در مواردی امضای رئیس دانشکده پرستاری مشهد با عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برخی مدارک دانشگاهی مشاهده شد.

وی گفت: این تناقض ها بررسی و در مواردی مدارک لیسانس پرستاری برای دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال و موضوع استعلام شد و این دانشکده پاسخ داد واعلام کرد که این مدارک کاملا جعلی است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در ابتدا مسئولان هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در دوره جدید متوجه فعالیت یک نفر رابط یکی از بیمارستان های غیر دولتی شد که رفتارهای غیر معمول داشت و برای صدور کارت نظام پرستاری برای برخی افراد اصرار و سماجت زیادی داشت و در نهایت هیئت مدیره نظام پرستاری تهران توانست ریشه های این شبکه جعل مدرک را که به صورت سازمان یافته در تهران و کرج فعالیت می کردند کشف کند.

شکایت سازمان نظام پرستاری به مراجع قضایی

میرزابیگی افزود: پس از محرز شدن این تخلف، سازمان نظام پرستاری به عنوان شاکی به قوه قضاییه شکایت کرد و با همکاری وزارت بهداشت پرونده شکایت از این شبکه جعل مدرک، تشکیل شد. یکی از شعبی که شکایت انجام شد در کرج است و بعد از شکایت سازمان نظام پرستاری پلیس کرج وارد عمل شد و توانست اعضای این شبکه جاعل را شناسایی و دستگیر کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: این شبکه جاعل مدارک به اسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، برخی دانشگاههای تهران و دانشگاههای مختلف، مدارک دانشگاهی فارغ التحصیلی رشته پرستاری را جعل می کردند. تعدادی از این مدارک که شاید بالغ بر ۵۰ مورد باشد اکنون در سازمان نظام پرستاری کشف و به مراجع قضایی ارائه شده است اما مساله نگران کننده این است با این مدارک تعدادی از این افراد در برخی بیمارستانهای خصوصی نیز مشغول به کار شده اند.

هشدار نسبت به اشتغال افرادی با مدرک پرستاری جعلی

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با هشدار نسبت به فعالیت افرادی با مدارک جعلی در مراکز درمانی تاکید کرد: اهمیت این موضوع در این است که به خاطر نیاز شدید بیمارستانها به پرستار، در صورت عدم دقت، به راحتی این امکان وجود دارد که افرادی بدون صلاحیت و بدون تحصیلات لازم با مدرک و لیسانس جعلی در مراکز خصوصی و غیر دولتی مشغول به کار شوند.

میرزابیگی گفت: البته درکرج سر شبکه این باند جاعل و ۱۱ نفر از همکاران آنها در پی شکایت سازمان نظام پرستاری شناسایی و دستگیر شدند، اما در تهران هم امیدوارم زودتر اعمال قانون شود.

وی تاکید کرد: مساله مهمتر از عضویت این افراد در سازمان نظام پرستاری این است که چون عضویت پرستاران در سازمان نظام پرستاری هنوز اجباری نیست، ممکن است افرادی با این مدارک جعلی بدون اینکه سازمان نظام پرستاری متوجه شود، در یک مرکز درمانی یا مراقبتی مشغول به کار شوند و سلامت مردم را به خطر بیندازند.

میرزابیگی گفت: سازمان نظام پرستاری با پیگیری قانونی این موضوع از طریق مراجع ذی صلاح در وزارت بهداشت و نهادهای امنیتی و قضایی در ماههای گذشته برای جلوگیری از تشویش خاطر مردم و اذهان عمومی این مساله را در رسانه ها مطرح نکرد اما از زمان کشف این موضوع، ضمن ریشه یابی این شبکه جاعل، از همان زمان، با همکاری دفتر مرکزی حراست، معاونت آموزش و و مرکز فن آوری اطلاعات وزارت بهداشت، شبکه رسمی و مطمئن استعلام مدارک را برای صدور کارت عضویت نظام پرستاری تشکیل داد و از اواخر سال گذشته تاکنون هیچ کارت نظام پرستاری با مدرک جعلی صادر نشده است.

وی گفت: توصیه سازمان نظام پرستاری به مراکز بهداشتی و درمانی این است که هر کس با مدرک پرستاری برای استخدام و اشتغال مراجعه کرد، حتما مدرک آنها از سازمان نظام پرستاری یا دانشگاه مربوطه استعلام شود، سازمان نظام پرستاری دقت لازم را برای بررسی مدارک دانشگاهی انجام می دهد اما لازم است که مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیر دولتی نیز در این مورد حساس باشند و دقت های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس کل سازمان نظام پرستاری صدور کارت جعلی سازمان نظام پرستاری شبکه جعل مدارک نحوه شناسایی شبکه جعل مدارک پرستاری شکایت سازمان نظام پرستاری اشتغال افراد با مدرک پرستاری جعلی محمد میرزابیگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس کل سازمان نظام پرستاری شبکه جعل مدارک رئیس کل سازمان نظام پرستاری شکایت سازمان نظام پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کارت نظام پرستاری نظام پرستاری نظام پرستاری مدارک دانشگاهی شبکه جعل مدارک وزارت بهداشت صدور کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب با اشاره به شناسایی باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم اظهار کرد: این باند با شناسایی املاک با ویژگی‌های خاص و جعل قولنامه‌های غیررسمی انتقال آن‌ها و طرح دادخواست حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی با شگردهای متقلبانه، اقدام به ابطال سند رسمی مالکین واقعی و صدور سند رسمی به نام متهمین می‌کرد.

وی با بیان این‌که با شکایات مردمی و انجام تحقیقات فنی این باند کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی شد، اضافه کرد: با صدور دستورات قضایی شعبه ۲ دادستانی استان، هفت نفر از متهمان سابقه‌دار این باند شناسایی و رسیدگی تخصصی به اتهامات آنان آغاز شد.

وی در خصوص شگرد این باند، تصریح کرد: آنها با شناسایی و کسب اطلاعات و مدارک قطعات و زمین‌های مختلف با اسناد رسمی و عادی دارای ویژگی‌های خاص، مبادرت به تنظیم قولنامه‌های عادی جعلی بین مالکان و همدستانشان یا افرادی که در گذشته فوت شده‌اند می‌نمود و با طرح دادخواست‌های حقوقی با شگردهای متقلبانه و مجرمانه اقدام به اخذ سندهای رسمی برای این املاک کرده و در نهایت اقدام به فروش و انتقال رسمی آن در بازار به افرادی که هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند می‌کردند.

غریب استفاده از سند مجعول انتقال مال غیر کلاهبرداری و جعل سندهای عادی را از اتهامات مندرج در کیفرخواست متهمان این باند برشمرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۰ شکایت از این متهمان در دادسرای قم ثبت شده‌است، این افراد با اقدامات مجرمانه خود موفق به اخذ ۱۸ مورد صدور اجراییه و ابطال اسناد رسمی مالکان اصلی و اخذ سند رسمی به نام خود شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که زمین‌های دارای مالکین فوت شده، املاکی که سالیان زیاد بلاتکلیف از سوی مالکان و وارثان آن‌ها مانده است و زمین‌هایی که مالکان اصلی آن‌ها در خارج از کشور ساکن هستند بیشتر در خطر نقل و انتقالات غیرقانونی هستند، گفت: برخی مالکان مالباخته در این پرونده به دلیل عدم ثبت‌نام در سامانه ثنا از روند دادرسی حقوقی علیه املاک شان بی‌اطلاع مانده بودند.

وی با بیان این‌که خریداران این املاک که با سند رسمی اقدام به خرید و ساخت این زمین‌ها کرده اکنون دچار مشکلات عدیده به لحاظ مالی و حقوقی شده‌اند، هشدار داد: ضروری است شهروندان برای تمامی اعضای خانواده خود بالاخص افراد مسن خانواده در سامانه ثنا ثبت‌نام نمایند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی از مشخصات و اطلاعاتشان به سرعت مطلع شوند.

دادستان قم افزود: همچنین نسبت به املاک و اموال بلاتکلیف خود حساسیت و پیگیری لازم را داشته باشند و نظارت و سرکشی مستمر نسبت به این املاک را به عمل آورند؛ وارثان مالکان متوفی حتی‌الامکان نسبت به تعیین تکلیف اموال وراثتی اقدامات لازم را به انجام رسانند.

کد خبر 6092220

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند