Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش گروه تحلیلی Seeking Alpha در این رابطه می‌نویسد: «اگر ۷۵ درصد از فروش آیفون و آیپد در چین به خاطر این ماجرا کاهش یابد، حدود ۲۱ میلیارد دلار درآمد سالیانه اپل کم می‌شود که با همراهی حق اشتراک‌ها حدود ۴ یا ۵ میلیارد دلار دیگر هم به این رقم اضافه می‌شود. اگر ۵۰ درصد کاهش یابد حدود ۱۴ میلیارد دلار کاهش درآمد به وجود خواهد آمد و ۲ یا ۳ میلیارد دلار هم برای حق اشتراک‌ها ضرر ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«این رقم‌ها تخمینی مبتنی بر متوسط درآمد آیفون و آیپد در چین هستند که از گزارش‌های مالی اپل برداشته شده؛ در مجموع می‌توان گفت حدود ۱۰ درصد از درآمد کلی اپل به خاطر کاهش ۷۵ درصدی فروش آیفون و آیپد در چین از بین خواهد رفت.»

همانطور که می‌دانید چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل محسوب می‌شود که به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۴ میلیارد دلار برای آنها درآمدزایی داشته است. بدون شک ممنوعیت وی‌چت توسط مقامات آمریکایی تاثیر بزرگی روی آینده شرکت تحت هدایت تیم کوک خواهد گذاشت، اما از دید مشتریان از بین رفتن حدود دو سوم درآمد اپل از کشور چین به این خاطر کمی عجیب به نظر می‌رسد.

وی‌چت در حال حاضر دیگر یک پیام‌رسان ساده نیست؛ این اپلیکیشن برای چینی‌ها حکم یک سیستم عامل را دارد که از آن به عنوان شبکه‌ای اجتماعی، جایگزینی برای ایمیل، پلتفرمی جهت پرداخت، مدیریت حساب‌های بانکی و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود. نسخه اندروید یا iOS وی‌چت هم هیچ فرقی باهم نمی‌کنند، بنابراین کارشناسان معتقدند اگر این پلتفرم روی iOS دیگر در دسترس نباشد، بسیاری از آنها به اندروید مهاجرت خواهند کرد.

این اولین گزارشی نیست که به تاثیر بزرگ تحریم وی‌چت توسط ترامپ اشاره دارد. «مینگ‌چی کو» مشهور هم اخیرا گفته حذف وی‌چت از اپ استور می‌تواند فروش آیفون در جهان را با حدود ۳۰ درصد کاهش همراه کند. با توجه به اینکه حدود ۲۵ درصد از درآمد اپل به کشور چین ارتباط دارد، تحلیل‌های عنوان شده خیلی هم بی‌راه به نظر نمی‌رسند. دیجیاتو

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اپل پیام رسان تحریم چین میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل

شرکت اپل شدیدترین کاهش درآمد سه‌ماهه در یک سال را داشته، که بخش بزرگی از آن ناشی از افت فروش آیفون در چین بوده است.

به گزارش نورنیوز، این غول آمریکایی حوزه فناوری گزارش داد که درآمدش در سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۴ مبلغ ۹۰.۸ میلیارد دلار و سودش ۲۳.۶ میلیارد دلار بوده است‌ــ که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند