Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:45:08 GMT

فراخوان هفتمین سوگواره ملی عکس «قاب شیدایی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۹۵۲۰

فراخوان هفتمین سوگواره ملی عکس «قاب شیدایی» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس حوزه هنری کردستان صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: این نهاد با با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار، در راستای ثبت و ماندگاری لحظه‌های ناب عشق به حضرت ابا عبدالحسین (ع) و تلاش در راستای ثبت و ضبط آئین‌ها و مراسم‌های ویژه ایام ماه محرم، هفتمین سوگواره ملی عکس با عنوان قاب شیدایی را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین مرادی هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به آداب و رسوم عزاداری و ثبت و ضبط آئین‌های ویژه مراسم‌های عزاداری محرم در کشور عنوان کرد.

وی معرفی آئین و رسوم عزاداری شهرستان بیجار به سایر نقاط کشور و بلعکس در کنار کشف و حمایت از استعدادهای برتر عکاسی را از دیگر اهداف این سوگواره اعلام کرد و افزود: ثبت و ضبط همدلی مردم و مسئولان برای شکست کرونا و رشادت‌های کادر بهداشت و درمان در این دوره از سوگواره به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ادامه داد: این دوره سوگواره در سه بخش اصلی شامل تک عکس، مجموعه عکس و عکس موبایلی در کنار بخش ویژه که مختص به عکاسی از مراسم سوگواری برگزار شده در شهرستان بیجار و یک بخش جنبی با عنوان کرونا و همدلی برگزار می‌شود.

مرادی در خصوص نحوه ارسال آثار اظهار داشت: متقاضیان برای شرکت در این دوره از سوگواره باید با مراجعه به سایت www.artfest.ir و ثبت نام آثار خود را مطابق با شرایط عنوان شده ارسال کنند.

وی شرکت در این سوگواره را برای تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد عنوان کرد و یادآور شد: در صورتی که عکسی قبلاً در مسابقه یا نمایشگاهی موفق به راهیابی یا کسب مقام و جایزه شده باشد، از مرحله داوری حذف خواهد شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام اینکه در بخش تک عکس هر عکاس می‌تواند حداکثر ۳ قطعه (رنگی یا سیاه و سفید) را ارسال کند، بیان کرد: در بخش مجموعه نیز هر عکاس می‌تواند یک مجموعه شامل پنج تا هفت عکس را ارسال کند.

مرادی در خصوص شرایط بخش ویژه، گفت: در بخش ویژه که مختص به عکاسی از مراسم سوگواری برگزار شده در شهرستان بیجار است تمامی عکاسان می‌توانند حداقل دو عکس و حداکثر پنج عکس را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

وی اظهار داشت: در بخش جنبی جشنواره تمامی عکاسان حرفه‌ای و آماتور می‌توانند آثار خود را شامل دو تا چهار قطعه عکس مرتبط با همدلی در ایام کرونا شامل توزیع کمک‌های مردمی، ایثار و خدمات کادر بهداشت و درمان و برگزاری برنامه‌های ایام محرم در دوران کرونا ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه آثار ارسالی در تمامی بخش‌های این سوگواره باید مربوط به سال جاری باشد، افزود: در صورتی که بنا به تشخیص هیات برگزار کننده اثر ارسالی به عنوان اثر برتر معرفی گردد، ارسال فایل اصلی عکس از سوی شرکت کننده ضروری است.

مرادی با اشاره به اینکه شرکت‌کننده در مسابقه به عنوان صاحب اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار کننده خارج است، ادامه داد: حوزه هنری حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به مسابقه، با ذکر نام عکاس را برای خود محفوظ می‌دارد.

وی در خصوص مقررات تخصصی سوگواره نیز بیان کرد: عکس‌ها باید با فرمت JPEG با وضوح ۳۰۰ dpi و طول ۲۵۰۰ پیکسل باشد و هرگونه اصلاح رنگ و یا برش عکس نباید به مستند بودن اثر خدشه وارد کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص گاه شماره جشنواره نیز اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره ۲۰ مهر ماه سال ۹۹ است و نتایج داوری و راه یافته گان بخش نمایشگاه ۱۰ آبان ماه اعلام و در نهایت اختتامیه و افتتاحیه نمایشگاه ۲۵ آبان ماه ۹۹ برگزار می‌شود.

مرادی افزود: علاقه مندان به شرکت در این سوگواره ملی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت ثبت اثر خود در سایت با شماره ۵- ۸۴۱۷۲۲۰۴-۰۲۱ و برای سوالات تخصصی سوگواره با شماره ۰۸۷۳۸۲۳۴۰۷۹ تماس حاصل کنند.

کد خبر 5006682

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان امین مرادی سوگواره عاشورایی مسابقه عکاسی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی ستاد ملی مقابله با کرونا رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد

اردوان محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای یکی از جشنواره‌های خلاق فیلم‌سازی است که هر سال از سوی حوزه هنری کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: فیلم ۱۰۰ هویت کامل یک فیلم مستقل را دارد و گروهی حرفه‌ای با طرح و ایده ابتدایی و موجز شروع به ساخت آن می‌کنند و این شکل از فیلم‌سازی در جهان امروز و فضایی مجازی با استقبال خوب مخاطبان نیز روبه رو است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درباره فراخوان منتشر شده حمایت از آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای ادامه داد: حوزه هنری کشور به عنوان پیشگام در فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای و به منظور حمایت از ایده‌های فیلم‌سازان استان در این شیوه فیلم‌سازی فراخوان حمایت از آثار ۱۰۰ داستانی را برای فیلم‌سازان استان منتشر کرده است.

به گفته محمودیان خانواده ایرانی (بحران جمعیت_ فرزندآوری)، مادری مهم‌ترین شغل (نقش زن در خانواده و اجتماع)، نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان، تفاوت جهان اعضای خانواده آسیب خانواده جزیره‌ایی، بحران نظام ارزشی نوجوانان و جوانان نسل جدید، زندگی در عصر دیجیتال از جمله موضوعاتی پیشنهادی برای تولید آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری می‌توانند فیلمنامه‌های خود را تا تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به واحد هنرهای تصویری حوزه هنری ارسال نمایند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فراخوان می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۹۵۱۵۳۲۰ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 6094034

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد