Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سیدسعید شاهرخی گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم از طریق شبکه استانی همدان گفت: به واسطه جایگاه بالای استان و شهر همدان که در تاریخ ریشه دارد، همدان پایتخت تاریخ و تمدن نام گرفته است.

شاهرخی با بیان اینکه روز همدان با یکم شهریور و زادروز شیخ الرئیس بوعلی سینا مصادف بوده که نشان افتخاری برای استان همدان است، خاطرنشان کرد: اول شهریور به عنوان روز پزشک نیز نام نهاده شده است، لذا به همه پزشکان عزیز و کادر درمان که این روزها جانانه در خدمت مردم هستند تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان با بیان اینکه برنامه عملیاتی و راهبردی برای هر شهرستان تعریف شده است، گفت:خوشبختانه در مدت زمان کوتاهی این برنامه راهبردی سه ساله نوشته شد و این سند حاوی مزیت های مختلف استان در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی است و نکته مهمی که در این سند مورد توجه قرار گرفته و منطبق بر فرامین مقام معظم رهبری و سیاست های دولت بوده این است که از تولید به منظور ایجاد شغل و ارتقای معیشت مردم حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت مابه تأسی از سیاست های دولت تدبیر و امید توجه به معیشت مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان است وجهت گیری اصلی برنامه ها طی این سه سال بر همین مبنا بوده و باتوجه به شیوع کرونا به صورت ویژه حفظ سلامت مردم به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

شاهرخی با بیان اینکه در سند توسعه استان تکلیف بخش سرمایه گذاری و تولید به این شکل تعریف شده که در سه بخش از تولید حمایت می شود، گفت: یکی از این بخش ها واحدهای تولیدی هستند که اکنون درحال فعالیت بوده و باتوجه به تحریم های ظالمانه آمریکای جنایتکار در کشور عزیز واداشته کار تولید سخت شده و ما توجه ویژه ای به واحدهای دایر داریم که این واحدها بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

وی بخش دیگر را احیای واحدهای تولیدی راکد از سنوات گذشته دانست و افزود: تلاش ما بر این است که این واحدها احیاء شوند و برخی از این واحدها به علت بدهی تحت تملک بانک هستند و اکنون بانک ها مکلف شدند که این واحدها را به تولیدکنندگان برگردانند و اگر آن تولیدکننده به هر علتی توانایی ندارد باید به متقاضیان جدید برگردانده شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه به سایر واحدهایی که مشکلاتی مثل خط تولید،تأمین مواد،نقدینگی و سرمایه در گردش داشتند نیز کمک شده تا به کار برگردند، ادامه داد:کار دیگری که در این حوزه انجام شده حمایت مالی و تسهیلات از سرمایه گذارانی است که قصد احداث کارگاه های جدید را دارند و برای این امر پیش بینی شده که سالانه ۵۰۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طی سه سال برنامه راهبردی در استان کف سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد پیش بینی شده است، گفت:خوشبختانه در سال ۹۸ حدود ۶۴۰۰ میلیارد سرمایه گذاری صورت گرفته و در نیمه اول سال ۹۹ اعداد و ارقام نشان دهنده این است که امسال نیز بیش از سقف پیش بینی شده در استان با وجود تمام تنگناها سرمایه گذاری خواهد شد.

شاهرخی با اعلام اینکه ما برای اداره استان با برنامه حرکت می کنیم وسعی کردیم که روزمرگی را در کارها لحاظ نکنیم، گفت: اکنون دقیقا می دانیم که تا پایان ۱۴۰۰ در هربخش توسعه استان و به تفکیک هر شهرستان، چه اقداماتی باید انجام شود.

کد خبر 1425035

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر استان در این نمایشگاه با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

استاندار در این نشست گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

آقای قناعت افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور دو هزار تن از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات استراتژیک خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته وی نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه هفت تفاهم نامه که نهایی شده است خبرداد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید که نباید این فرصت را از دست بدهیم و با همکاری دستگاه‌های مربوطه زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه در استان باشیم.

ذاکریان مدیر کل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان