Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@04:51:25 GMT

راسل کرو در صدر باکس‌آفیس آمریکا قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۰۲۳۸

راسل کرو در صدر باکس‌آفیس آمریکا قرار گرفت

در حالی که آمریکا با بخش کوچکی از پرده‌های سینماهایش در حال فعالیت است، فیلم جدید راسل کرو با اقبال روبه‌رو شد و در همین حال یک فیلم بلاکباستری در چین امید را به گیشه برگرداند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از هالیوود ریپورتر، بعد از ماه‌ها بسته ماندن سینماها، باکس آفیس آمریکا توانست بالاترین میزان فروش خود را در دوران پس از پاندمی تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سالن‌های سینما در فلوریدا، تگزاس، جورجیا و دیگر بخش‌های آمریکا که اجازه افتتاح دوباره را با راهبرد‌های ایمنی پیدا کرده‌اند، نخستین نمایش بزرگ سینمایی خود را از ماه مارس تاکنون تجربه کردند. فیلم «قاطی‌کرده» یا «نامتعادل» محصول سولستیس استودیوز با نقش‌آفرینی راسل کرو این نمایش بزرگ را رقم زد و توانست در ۱۸۲۳ سالن در آمریکای شمالی بزرگ‌ترین اکران از زمان آغاز پاندمی تا به حال را ثبت کند.

این فیلم در آخر هفته‌ای که به پایان رسید بیش از ۴ میلیون دلار فروخت که با توجه به وضعیت موجود، رقم نویدبخشی بود. در دوران عادی این رقم چیزی نیست که توجه جلب کند، اما در حال حاضر فقط بخش کوچکی از بیش از ۶ هزار پرده سینما در سراسر کشور فعال هستند و برای بازار‌های عظیمی از جمله نیویورک، کالیفرنیا و نیوجرزی هنوز تاریخ افتتاح دوباره‌ای اعلام نشده است.

بخش اعظمی از فروش «Unhinged» در دالاس، هیوستون، شیکاگو، آتلانتا و اورلاندو رقم خورد و سولستیس می‌خواهد تا آخر هفته آینده نمایش فیلم را به بیش از ۲۳۰۰ سینما در آمریکای شمالی گسترش بدهد. از یک طرف این فیلم رقیبی جدی ندارد، اما از طرف دیگر استودیو‌های دیگر و مالکان سالن‌های سینما هنوز نمی‌دانند مخاطبان چقدر مشتاق بازگشت هستند.

اما در بازار چین، بلاک‌باستر باکس آفیسی رسماً بازگشت. طی آخر هفته، فیلم حماسی جنگی چینی «هشتصد نفر» وارد سینما‌ها شد و توانست حدود ۱۰۷ میلیون دلار بفروشد. این در حالی است که سینما‌های چین هنوز به خاطر پاندمی با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند.

سینما‌ها در چین از اواخر ژانویه بسته شدند و در هفته‌های اخیر به آرامی در حال افتتاح دوباره بوده‌اند. عملکرد بهتر از حد انتظار «هشتصد نفر» می‌تواند نشانه مثبت خوبی برای صنعت جهانی فیلم باشد که ضربه عظیمی از بسته شدن سینما‌ها خورده است.

این فیلم که توسط گوان هو کارگردانی شده، توسط استودیوی خصوصی برادران هوایی با بودجه‌ای بیش از ۸۰ میلیون دلار تولید شده و یکی از جاه‌طلبانه‌ترین فیلم‌های جنگی ساخته شده در تاریخ چین است. فروش این فیلم در لوکیشن‌های آی‌مکس بسیار خوب و معادل با ۶.۷ میلیون دلار بود.

«هشتصد نفر» داستان یکی از بخش‌های اصلی جنگ چین و ژاپن را در سال ۱۹۳۷ روایت می‌کند. در برخوردی که در فیلم به تصویر کشیده می‌شود، گروهی از سربازان و مردم عادی که جمعاً در افسانه‌ها به‌عنوان «هشتصد قهرمان» شناخته می‌شوند، به مدت چهار روز جلوی امواجی از نیرو‌های ژاپنی ایستادگی کردند و اجازه دادند نیرو‌های اصلی چینی به سمت غربی کشور عقب‌نشینی و از آن بخش دفاع کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: راسل کرو فیلم های هالیوود سینمای آمریکا میلیون دلار سینما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

دریافت 16 MB دریافت 36 MB

حسین الهام کارگردان مجموعه مستند «پشت صحنه» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که این مستند یک مجموعه ۱۳ قسمتی است و به موضوعات مختلف در حوزه سینما می‌پردازد، در رابطه با انتخاب سوژه و موضوع این مستند گفت: نگاه به سینما در کشور ما نگاه منحصر به هنر و حواشی آن است و نگاه جدی از منظر علوم انسانی و بررسی مسایل و پدیده های سینما نسبت به سینمای ایران و جهان وجود ندارد؛ نگاه به سینما و حتی فیلم های غربی در کشور ما از جنس سرگرمی است و در محافل آکادمیک ما نیز همین نگاه جریان دارد.، این در حالی است که در هالیوود تخصص های مختلف نظیر روانشناسی، سیاستگذاری، علوم سیاسی و امنیت ملی سراغ سینما می‌روند و به سینما به صورت جدی توجه دارند.

این کارگردان با اشاره به این‌که در مجموعه «پشت صحنه» تلاش شده یک قدم به سمت این نگاه برداشته شود، گفت: گفتمان تحلیل فرامتنی سینما در ایران یک گفتمان سیاست زده است و ما سعی کردیم سیاست زدگی آن را کم کرده و نگاه اجتماعی، سیاسی، تاریخی و فرهنگی به آن داشته باشیم که در فصل اول این مستند، هالیوود را از نقطه اول پیدایش تا حوادث اخیر مورد بررسی و جریانشناسی قرار دادیم.

وی افزود: سراغ مسایل مختلف هالیوود نظیر نژادپرستی و سیاه پوستان، بومیان آمریکا و سرخپوستان، سانسور و حقوق مخاطب، پیدایش هالیوود و مسایل حقوقی آن، مسابقه فضایی در دوران جنگ سرد، ابرقهرمان‌ها و هویت اجتماعی، استعمار و شهرت رفتیم و نسبت هالیوود با این مسایل را بررسی کردیم. همچنین مساله فلسطین به عنوان بزرگترین تراژدی قرن و نسبت سینما با آن را بررسی کردیم.

این مستندساز در رابطه با قسمت «آن ها وجود دارند» با موضوع فلسطین، گفت: این قسمت با عنوان «آن‌ها وجود دارند» برگرفته و اقتباسی از مستند دیگری ساخته مصطفی ابوعلی با نام «آن ها وجود ندارند» است که در رابطه با رنج آوارگان فلسطینی ساخته شده است و عنوان «آن ها وجود ندارند» جمله منتسب به گولدا مئیر (گولدا مایر) نخست وزیر اسراییل است که معتقد بود اساسا ملت فلسطین وجود ندارد و ما هم در این مستند از عنوان مستند ابوعلی اقتباس کردیم و گفتیم ملتی که انکار شود در سینما و واقعیت جلوه و بروز دارد.

وی عنوان کرد: در این قسمت نگاه هالیوود به مساله فلسطین و کنشگران آن، که به تولید اثر هنری یا دفاع از فلسطین پرداخته اند در کنار خودِ مساله فلسطین به عنوان یک سینمای مستقل و مردمی مورد بررسی قرار گرفته است. جریان سینمای مستقل فلسطین ذیل موسسه ای به نام موسسه «سینما فلسطین» شکل گرفت و به ثبت تاریخ و فیلم های مستند روی آورد و در جریان کوچ اجباری فلسطینیان از سرزمین خود این دسته فیلمسازان مجبور به استقرار در کشورهای دیگر شدند اما همچنان جریان سینمای فلسطین را زنده نگه داشتند واین موارد به یک آرشیو و گنجینه عظیمی از عکس ها و رنج‌های مردم فلسطین تبدیل شد اما همان طور که در مستند اشاره شده است این گنجینه در جریان حمله اسراییل به جنوب لبنان گم شده و سرنوشت آن مشخص نیست و نشانه هایی وجود دارد که این گنجینه توسط اسراییل دزدیده شده است.

الهام در رابطه با چالش های تولید این مستند با اشاره به این‌که مستند آرشیوی در ایران محترم نیست، عنوان کرد: برعکس تمام رسانه های دنیا که در آن‌ها آرشیو گنجینه ذی قیمتی محسوب می‌شود چون مستند آرشیوی به‌واسطه آن که از دل آرشیو های موجود داستان و روایت خلق می‌ کند کار سخت تری در نگارش متن، تدوین و کارگردانی دارد در حالی که در ایران تصور می‌شود تولید مستند آرشیوی کار راحتی است و این نگاه منجر به کم لطفی نسبت به اینگونه مستند شده است.

وی ضمن اشاره به این‌که آرشیو ها راحت در اختیار مستندسازان قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: ما در مورد غرب و هالیوود کار می سازیم و پیدا کردن آرشیو در این رابطه کار سختی است. همچنین تولید روایت جدید و برجسته کردن نقاطی که در روایت غربی مغفول مانده است مورد توجه ما بود تا یک روایت هنرمندانه، صحیح و متقن داشته باشیم.

کارگردان مستند «پشت صحنه» با مرور این‌که برای ۱۳ قسمت، یک سال پژوهش در منابع خارجی انجام شده است، مطرح کرد: پژوهش این کار از این منظر قابل توجه است که موضوعات گسترده و متنوع بود و هر یک از این موضوعات به پژوهش جداگانه و روایت مختص خود نیاز داشت. علی رغم لذت پیدا کردن موضوعات و فهم بیشتر، این موضوع منجر به طولانی شدن کار می‌شد و از این جهت پژوهش این مستند یک‌سال زمان برد.

وی افزود: می‌خواستیم کار ما یک‌بار مصرف یا جهت‌دار نباشد و در عین داستان گویی، مستند باشد و ریشه های مساله را بررسی کند. سعی کردیم ماجرا را از دل هالیوود بررسی و ریشه یابی کنیم؛ در ابتدای سال ۱۴۰۰ پژوهش و متن آغاز شد و ابتدای ۱۴۰۱ تولید را آغاز کردیم و در انتهای سال ۱۴۰۱ تولید پایان یافت. بعضا برای پیدا کردن یک آرشیو مناسب باکیفیت خودم ۴۰ روز وقت می‌گذاشتم.

الهام در پایان صحبت هایش، گفت: موضوعات سینمای شرق، سینمای عرب، سینمای هند احصا شده است و امکان ادامه دادن این مجموعه وجود دارد.

سایر عوامل این مجموعه مستند ۱۳ قسمتی عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: حسـین الـهـام، پژوهش و نگارش متن: علی نیکجو، سعید شیرخانی، محمدمهدی اباذری، تدوین و صداگذاری: امیر شابـهاری، محمدحسین علیزده، حسین الهام، گروه موشن‌گرافیک: محمدامین ابراهیمی، علیرضا طیبی، علی امیری، سید علی‌اصغر حقدوست، الهام مصطفوی نیا، آرشیو و تصویریابی: نیما حامی، حمید اسلامی، محمد نمازی، مشاور پروژه: علیرضـا خوشکام، بازنویسی متن: حسین الهام، راوی: حمید محمدی، تیتراژ: محمدمهدی محمدی، موسیقی تیتراژ: محمد معصومی، مجری طرح: گروه فرهنگی رسانه‌ای راوین.

کد خبر 6087916

دیگر خبرها

  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پشت صحنه تازه ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما | تصاویر
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد