Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@04:56:52 GMT

فروش بیش از ۷ میلیارد دلار تسلیحات نظامی روسیه در سال جاری

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۰۴۵۲

فروش بیش از ۷ میلیارد دلار تسلیحات نظامی روسیه در سال جاری

‍‍‍‍‍‍

رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه، از فروش بیش از ۷ میلیارد دلار تسلیحات نظامی این کشور از ابتدای سال جاری میلادی، به بیش از ۴۰ کشور جهان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری شوگایف" رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه، روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی تسلیحات نظامی "ارتش-2020" در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که روسیه از ابتدای سال جاری میلادی، تسلیحات نظامی به ارزش بیش از 7 میلیارد دلار فروخته است و بیش از 40 کشور جهان خریدار این سلاح‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام روس افزود: «این نتیجه خوبی است که شرکت‌های زیر نظر سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه، با وجود محدودیت‌های بین المللی موجود قادر به حفظ آن بودند.

به گفته شوگایف، روسیه ارسال مجموعه‌های موشکی "پانتسیر" به صربستان را به اتمام رسانده و در حال مذاکره درباره فروش احتمالی انواع سیستم‌های دفاع ضدهوایی به این کشور است. البته صحبت درباره انواع خاص این تسلیحات هنوز خیلی زود است.

وی افزود: «چندین کشور نیز نسبت به موشک‌های "باراموس" تولید مشترک روسیه و هند، ابراز علاقه کرده‌اند، البته هنوز هیچ قرارداد مشخصی امضاء نشده و مذاکرات جریان دارد. در اجرای قرارداد فروش جنگنده‌های سوخو-35 به اندونزی هم برخی از جزئیات فنی باقی مانده است که پیش بینی می شود در آینده نزدیک تسویه حساب آن صورت بگیرد. البته طرف روسی قاطعانه قصد دارد این توافقنامه را انجام دهد.

شوگایف یادآور شد که روسیه همچنین در حال انجام مذاکرات جدیدی با ترکیه درباره فروش مجدد سامانه‌های موشکی اس-400 است، اکنون مذاکرات در مرحله "پیشرفته" است و دو طرف دربار زمان بندی و جزئیات فنی در حال توافق هستند.

روز یکشنبه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در پیامی، ضمن خوشامدگویی به مهمانان نمایشگاه بین المللی نظامی و فنی "ارتش-2020" و شرکت کنندگان در دور جدید بازی‌های بین المللی ارتش‌های جهان، با اشاره به اینکه در سال جاری، این دو رویداد بزرگ به طور همزمان آغاز می شوند، بر اهمیت ایجاد روابط قابل اعتماد در زمینه امنیت و همکاری‌های نظامی و فنی، تأکید کرد و گفت: «من اطمینان دارم که برنامه‌های دیدنی، پربار و مرسوم این رویدادها، مورد رضایت تمامی شرکت کنندگان در آنها قرار خواهد گرفت.

به گفته پوتین، ایجاد روابط قابل اعتماد در عرصه امنیتی و توسعه همکاری‌های نظامی-فنی و همچنین "جستجو برای یافتن پاسخ مشترک برای مقابله با چالش‌های نوظهور" جهان حاضر، حائز اهمیت زیادی است و روسیه برای ایجاد چنین روابط محترمانه‌ای تلاش می‌کند.

ارائه انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه در نمایشگاه "ارتش-2020"

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است/ امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و جهان دارد جلالی: همکاری‌های نظامی روسیه و ایران به‌سرعت در حال توسعه است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است/ امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و جهان دارد جلالی: همکاری‌های نظامی روسیه و ایران به‌سرعت در حال توسعه است واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ وزیر دفاع ایران از سامانه اس۴۰۰ بازدید کرد ۲ وزیر دفاع یمن: مرحله آینده جنگ برای عربستان دردناک خواهد بود ۳ عراق|انفجار بمب در اطراف پایگاه التاجی/ زخمی‌شدن ۴ غیرنظامی در انفجار کرکوک ۴ جنوب یمن| وقوع چند انفجار در عدن ۵ شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است/ امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و جهان دارد ۶ برگزاری تشییع جنازه برادر ترامپ در کاخ سفید بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۷ کمالوندی: مازاد آب سنگین تولیدی را صادر می‌کنیم ۸ تاکید سازمان غذا و داروی آمریکا بر استفاده از پلاسمای خون برای مقابله با کرونا مهمترین اخبار بین الملل لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد لبنان| تاکید شیخ یزبک بر تمسک به گزینه مقاومت برای پیروزی بر دشمن صهیونیستی-آمریکایی وزیر نفت سوریه: انفجار در خطوط گاز احتمالا یک حمله تروریستی بوده است مهمترین اخبار تسنیم لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد گفتگوی تفصیلی با امیر روحانی| ایران قطب منطقه‌ای در تعمیر بالگردهای شرقی می‌شود/ ساخت نمونه پیشرفته‌تر بالگرد صبا لبنان| تاکید شیخ یزبک بر تمسک به گزینه مقاومت برای پیروزی بر دشمن صهیونیستی-آمریکایی انتقاد شدید عضو حماس از عادی‌سازی روابط با اشغالگران/ علمای فلسطین حکام سازشکار عرب را محکوم کردند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه همکاری های نظامی فنی تسلیحات نظامی نظامی روسیه بین المللی بین الملل سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی کل نیروهای مسلح لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور تجهیزات و ادوات جنگی خود را از چهارم تا ششم مه (۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت) در مرز مشترک لهستان و روسیه مستقر خواهد کرد.

فرماندهی نیروهای مسلح لهستان در پیامی در «ایکس» نوشت: در روزهای آینده هوشیارتر باشید زیرا ممکن است در مسیر با کاروان‌های نظامی زیادی روبه‌رو شوید. اوج رزمایش‌ها از ۴ تا ۶ مه در «پومرانی غربی، پومرانی و استان وارمی-ماسوری» برگزار خواهد شد.

ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش‌ها با تمرکز بر جابه‌جایی نیروها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این مانورها، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

کد خبر 6094250

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو