Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از مردم مومن و متدین استان زنجان هرسال برای فرا رسیدن ماه محرم و انجام عزاداری های حسینی و به ویژه شرکت در دسته های عزاداری های مختلف ازجمله حسینیه و زینبیه اعظم، لحظه شماری می کردند که متاسفانه امسال شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از احتمال ابتلای عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) به این بیماری منحوس، باعث شد تا مجالس سرور و سالار شهیدان به شکل دیگری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از دوستداران و ارداتمندان امام حسین(ع) گفت: عشق به حسین(ع) هیچوقت تمامی ندارد و یک سال تمام منتظر فرا رسیدن ماه محرم بودم تا بتوانیم همانند سالهای گذشته، رسم و طریق عاشقی خود نسبت به سالار شهیدان به جای آورم.

محمود مقدم افزود: دلدادگان و شیفتگان امام حسین (ع) هرگز از عزاداری های باشکوه و با عظمت خود برای حسین بن علی(ع) دست نمیکشند و فقط امسال به خاطر  پیشگیری از شیوع کرونا، مراسمات خود را در فضای روباز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، انجام می دهند و اجازه نمی دهند عشق و ارادتشان نسبت به سیدالشهداء، کم فروغ شود.

شهروند دیگری نیز گفت: چراغ فروزان ماه محرم هیچ وقت کم فروغ نخواهد شد و در واقع عشق و ارادت شیفتگان امام حسین (ع) آنچنان بالا است که نه فقط بیماری بلکه مرگ نیز نمی تواند به عزاداری های حسینی مردم متدین، مومن و انقلابی، خدشه ای وارد کند.

سعید صمدی، افزود: مردم زنجان، امسال نیز در عزاداری های خود برای حسین (ع) کم نگذاشته اند و امسال علاوه بر پوشیدن جامه سیاه، نه فقط خیابان ها و مقابل مساجد را بلکه کوچه و پس کوچه های شهر و حتی محله ها و خانه های خود را تبدیل به حسینیه کرده اند تا میزان دلدادگی و شیفتگی خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دهند.  

یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت زنجان گفت: عزداری های ماه محرم در این استان با وجود بیماری کرونا، رنگ نباخته است و مردم زنجان پرچم های سیاه را در هر کوی و برزن برافراشته اند تا ارادت قلبی خود را به حضرت سیدالشهدا نشان دهند.

حسن خدایی، افزود: عشق به حسین(ع) تمامی ندارد و محبان حضرت با شور و شعور وصف ناشدنی پای در میدان گذاشته و بی هیچ واهمه‌ای، علاقه، عشق و ارادت قلبی خود را به منصه ظهور و بروز می رسانند.

وی با بیان اینکه عزاداری های مردم این استان همانند سالهای گذشته، جلوه‌گری می کند که این از الطاف عشق به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است و اظهار داشت: از مردم مومن و متدین این استان تقاضا می شود در این ماه معنوی نیز نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، بی توجه نباشند و در کنار عزاداری در فضاهای روباز، به توصیه ها و هشدارهای بهداشتی نیز عمل کنند.  

خدایی تصریح کرد: قیام و حماسه سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در کربلا آنچنان با عظمت است که قلوب تمامی مردم آزاداندیش و آزادیخواه را شیفته و مجذوب خود کرده که همواره به ویژه در ماه محرم،  اشک ماتم را از دیدگانشان جاری می سازد.  
واقعه کربلا و عاشورا، آنچنان عظیم و با ابهت است که به رغم گذشت چندین قرن، همچنان پویا و زنده مانده و جهان اسلام از پرتو نور آن، روشنی می‌گیرد و دردانه فاطمه زهرا (س) با نهضت عاشورایی، تاثیری بس عمیق در قلوب مومنان جهان داشته و با شهادتش، بزرگترین درس آزادی و آزادگی را به آزادیخواهان و آزاد اندیشان عالم داد تا هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفته و زندگی با ذلت و ننگ را نپذیرند.  
شیعه همواره بر وجود پر عظمت سالار و سرور شهیدان به خود بالیده و تا ابد نیز خواهد بالید و در عزاداری های امسال خود برای سلطان کربلا با وجود این بیماری منحوس، سر از پا نشناخته و نمی شناسد، چراکه امام حسین (ع) برای عاشقان سرور بوده و همگان تشنه توجهات آن حضرت هستند.
 

برچسب‌ها ماه محرم ماه محرم و کرونا زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم ماه محرم و کرونا زنجان ماه محرم ماه محرم و کرونا زنجان سرور و سالار شهیدان عشق و ارادت امام حسین ماه محرم حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت؛

حضور گرامی رئیس جمهور محترم

با سلام

در دیدار استانداران فرموده‌اید:

- کارگزاران دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند.

- مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند.

- باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد.

- همه ی بخشها برای تحقق شعارسال باید برنامه داشته باشند.

-هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ وکارگاهها نباید بی‌برنامه باشند.

- استانها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند.

- بانکها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌ کنند.

- باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده‌ام.

-باید پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن در اولویت قرار بگیرد.

- باید استانهایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

- باید نتیجه جلسات، رفع موانع تولید باشد.

- باید از محصولات روستایی حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود.

- باید بهره‌وری را بالا ببریم.

- باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم. وزارت‌خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره ها و ... باید تلاش کنند.

- الگوهای مصرف آب و برق و گاز و انرژی باید تبلیغ شود.


جهت‌استحضار جنابعالی عرض می کنم ۳۴ ماه از عمر دولتتان گذشته و شما هنوز دارید میگویید:"باید" فلان شود و "نباید" بهمان شود.

خدا عمر باعزت بدهد به حاج‌حسین‌آقای شریعتمداری که در چنین مواقعی خطاب به روسای‌جمهور پیشین (البته نه همه شان، بلکه به بعضی شان!) به درستی می‌نوشت: "الان زنگ انشا نیست، زنگ حساب است آقای رئیس‌جمهور! انشا خواندن مال روزهای تبلیغات بود"

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903299

دیگر خبرها

  • اوج سرعت سایت با سرور مجازی
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • مازندران در دهه کرامت غرق در جشن و سرور می‌شود
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در ورامین تشییع شد
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!