Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس پورمیدانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: این طرح‌ها طی آیینی با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری خواهد رسید و نقش موثری در ارتقای جایگاه کشاورزی قم خواهد داشت.

وی ادامه داد: با افتتاح طرح‌های یادشده در بخش‌های مختلف کشاورزی استان،‌ برای ۱۶۱ تن به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود که این میزان اشتغال در حوزه کشاورزی رقم قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح‌های قابل‌افتتاح بخش کشاورزی استان در حوزه‌های آب‌وخاک(۱۰ پروژه)، تولیدات دامی(۶ پروژه)،‌ شیلات و امور آبزیان(۹ پروژه)،‌ صنایع تبدیلی و غذایی (یک پروژه) و تولیدات گیاهی(یک پروژه) است.

پورمیدانی گفت: تمامی طرح‌های موردنظر با استفاده از نظرات کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم به مرحله اجرا درآمده و بر اساس راهبرد تغییر الگوی کشت استان است و علاوه بر گسترش تولیدات دامی و شیلات، موجب حفظ و ارتقای سطح مزارع و باغ های قم می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش داریم با اجرای برنامه‌های عملیاتی همچون استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و ارقام گیاهی متناسب با شرایط آب و هوایی قم، سطح تولیدات محصولات کشاورزی استان را تا حد امکان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تامین امنیت غذایی شهروندان مهمترین هدف بخش کشاورزی استان است و در این رابطه علاوه برافزایش کمی محصولات به دنبال ارتقای هرچه بیشتر کیفیت و سلامت تولیدات هستیم.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی نیمی از سهم اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

از مجموع بیش از ۱۴هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند،‌ میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

برچسب‌ها هفته دولت قم جهش تولید اراضی کشاورزی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت قم جهش تولید اراضی کشاورزی هفته دولت قم جهش تولید اراضی کشاورزی کشاورزی استان بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود

 کمالی در بازدید از پروژه‌های گازرسانی شهرستان هشترود و اطلاع از آخرین روند پیشرفت پروژه‌ها گفت: با توجه به اهمیت ایستگاه CGS هشترود که علاوه بر تامین گاز این شهرستان، توزیع گاز در شهرستان‌های همجوار نظیر چاراویماق و برخی از روستا‌های بستان آباد و مراغه را بر عهده دارد ارتقای ظرفیت این ایستگاه از ۵۰ هزار به ۱۰۰ هزار در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با ارتقای ظرفیت ایستگاه CGS علاوه بر توزیع پایدار گاز برای مشترکین خانگی ظرفیت سازی لازم برای بهره مندی  بخش‌های صنعتی و تولیدی و شهرک‌های صنعتی فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر