Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-01@23:46:01 GMT

۲ محدودیت افزایش سقف وام مسکن

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۱۱۰۷

۲ محدودیت افزایش سقف وام مسکن

امتداد - مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، دو محدودیت افزایش سقف تسهیلات مسکن را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مدیران بانک مسکن در نخستین روز از هفته دولت با حضور در مرکز پاسخگویی به سوالات مشتریان این بانک (کال سنتر) به صورت مستقیم به سوالات برخی مشتریان در حوزه های مختلف پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه محمد حسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن نیز به سوالات برخی مشتریان پاسخ داد. مرادی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به اینکه بیشترین سوالات مشتریان بانک پیرامون تسهیلات مسکن بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه تسهیلات مسکن یکی از مهمترین محصولات بانک تخصصی و توسعه ای بانک مسکن است، بنابراین بخش مهمی از سوالات مشتریان به این موضوع اختصاص داشت.

مرادی با بیان اینکه سوالات مشتریان هم پیرامون تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم(تسهیلات با سپرده) و هم تسهیلات از محل اوراق تسهیلات مسکن (تسه) بود، گفت: یکی از دغدغه های مشتریان مربوط به این بود که سقف تسهیلات مسکن پوشش قدرت خرید متقاضیان را نمی‌دهد.

وی افزود: از دیگر پرسش‌های متقاضیان تسهیلات مربوط نحوه تشکیل پرونده افرادی بود که هنوز وضعیت نظام وظیفه آنها تعیین تکلیف نشده است.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن درباره این گروه از متقاضیان گفت: این موضوع ارتباطی به بانک مسکن ندارد؛ متقاضیانی که هنوز وضعیت نظام وظیفه آنها تعیین تکلیف نشده طبق قانون نمی توانند تسهیلات مسکن استفاده کنند.

مرادی همچنین درباره برنامه بانک مسکن برای افزایش تسهیلات مسکن که بخش زیادی از پرسش تلفنی مشتریان را به خود اختصاص می دهد، گفت: بانک مسکن دو محدودیت در این حوزه دارد. نخست اینکه برای افزایش تسهیلات با محدودیت منابع مواجه است و دوم اینکه قطعا با افزایش سقف تسهیلات مسکن، میزان اقساط نیز افزایش می یابد و برخی متقاضیان در بازپرداخت تسهیلات با مشکل مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در افزایش تسهیلات باید توان پرداخت اقساط متقاضیان و گروه هدف را در نظر بگیریم، گفت: حتی در شرایط فعلی هم برخی متقاضیان توان بازپرداخت تسهیلات را ندارند که به دلیل رشد هزینه ها و تثبیت درآمد است. بنابراین بانک مسکن باید تمام جوانب را در افزایش تسهیلات در نظر بگیرد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: سوالات مشتریان تسهیلات مسکن بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند

روح الله مقدم ظهر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شاخص ترین موضوعی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سال گذشته پیگیری شد، حوزه ازدواج و خانواده بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: یکی از مسائل مهم بحث تسهیلات زوجین بود که با پیگیری‌های انجام شده؛ تقریباً ۸۸ درصد متقاضیان که نزدیک به ۱۱ هزار نفر بودند، توانستند تسهیلات خود را از بانک‌ها دریافت کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم شاهد همکاری بیشتری از سوی بانک‌های خصوصی در پرداخت وام زوجین داشته باشیم و این امر در دستور کار امسال قرار دارد.

مقدم عنوان کرد: دستورالعمل هفته ازدواج به ادارات ورزش و جوانان ابلاغ شده و ستاد ساماندهی نیز بدین منظور در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: برنامه هفته ازدواج در سال جاری بصورت متفاوت تری برگزار خواهد شد و از دستگاه‌ها تقاضا داریم تا در امر ازدواج که موضوع اصلی جامعه می‌باشد، پایکار بیایند و نقش خود را ایفا کند.

کد خبر 6092235 مهدی بخشی سورکی

دیگر خبرها

  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی