Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:29:16 GMT

بتن اکسپوز چیست و چه انواعی دارد؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۱۲۹۵

بتن اکسپوز چیست و چه انواعی دارد؟

‍‍‍‍‍‍

یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد و در دسترس که از دیرباز در ساخت و ساز از آن استفاده می شود، بتن است. - اخبار بازار -

طول عمر، مقاومت و قیمت مناسب از ویژگی هایی است که بتن و بتن اکسپوزرا بین پیمانکاران و مهندسان ساخت و ساز محبوب کرده است. با پیشرفت علم و به وجود آمدن تکنولوژی نحوه ی فراوری بتن نیز دستخوش تغییر شد و به این ترتیب با داشتن مزایای قبلی به کارایی و بهره وری آن در معماری داخلی و معماری خارجی و انواع نما سازی افزوده گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز یا بتن نما exposed  concreteبه پنل های پیش ساخته ی بتنی گفته می شود که امروزه در طرح ها و ابعاد مختلف برای کاربر های متنوع طراحی و تولید می شود. امروزه بتن اکسپوز یکی از پرکارترین انواع بتن است که کاربرد های زیادی در معماری مدرن، نما سازی های خارجی، دکوراسیون داخلی، پوشش کف، ساختمبلمان فضای باز، ساخت پله و ... دارد. به طور کلی پنل های بتنی برای اهداف مختلف به صورت گسترده استفاده می شود.

ویژگی های بتن اکسپوز چیست؟

معمولا از پنل های بتنی یا بتن اکسپوز در سطوح خارجی استفاده می شود. به این معنی که این قطعات در سطح نهایی کار بوده و روی آن مصالح دیگری کار نمی شود. اگرچه می توان آن را در ترکیب با مصالح دیگر نظیر چوب نیز به کار برد. این پنل های بتنی در سایز های استاندارد و سایز های سفارشی قابل طراحی و تولید می باشد.

امروزه بتن نما فقط به صورت پنل هایی دارای سطوح صاف و سیقلی ساخته نمی شوند بلکه انواع مختلفی مانند بتن اکسپوز هرمی، بلاک، ترای انگل، پریسما و ... نیز تولید می شوند. این پنل ها دارای سطح صاف نیستند و برای استفاده در نمای خارجی کار بسیار مناسب و زیبا هستند که با نور پردازی آن ها می توان دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد به محیط بخشید.

مقاومت بالا در شرایط مختلف آب و هوایی مانند رطوبت و سرمای شدیدمقرون به صرفه بودنعایق صوتی، حرارتیمقاوم در برابر حریق و آتش سوزیقابل طراحی و تولید در ابعاد سفارشیدوست دار محیط زیست

انواع بتن نما

بتن اکسپوز در نوع پیش ساخته و قابل اجرا در محل قابل استفاده می باشد. به این ترتیب بر حسب نیاز می توان از هریک از انواع آن استفاده کرد.

بتن پیش ساخته: این نوع از بتن اکسپوز معمولا در اندازه های استاندارد و نه چندان بزرگ در کارخانه های بتن سازی ساخته شده و به محل پروژه آورده می شود. البته می توان در برخی ابعاد به صورت سفارشی شده نیز عمل کرد. استفاده از بتن پیش ساخته مناسب پروژه های کوچک و متوسط است.بتن قابل اجرا در محل پروژه: این نوع از بتن اکسپوز معمولا در پروژه های بزرگ و برای سازه های بزرگ استفاده می شود. در این روش آماده سازی و قالب بندی در خود محل پروژه انجام می شود.

مزایای استفاده از بتن اکسپوز

طول عمر بالا، زیرا مواد اولیه بتن اکسپوز همان مواد اولیه بتن است.امکان انجام عملیات اجرایی آن در تمام فصول به دلیل مقاومت بالا امکان پذیر است.تولید و قابلیت اجرا در ابعاد و اندازه های متنوع و مختلف بر حسب نیازافزایش سرعت اجرا و کاهش زمان پروژه نسبت به استفاده از سایر مصالحقابلیت نصب با ملات یا اتصالات خشکقابلیت استفاده در کنار مصالح دیگر و رنگ پذیری سطوح خارجی بتن

دلایل استفاده از بتن اکسپوز برای نماسازی خارجی

همان طور گفته شد امروزه یکی از دلایل استفاده از بتن استحکام و مقاومت بالای آن در برابر شرایط جوی مانند رطوبت گرما و .. است. این دو فاکتور از دلایل اصلی استفاده از بتن برای نمای خارجی ساختمان و سازه های شهری است. برخوردار بودن از ظرافت و زیبایی علاوه بر طول عمر بالا موجب شده است که بتن اکسپوز بسیار مورد توجه طراحان داخلی نیز قرار بگیرد. از این رو برای دکوراسیون داخلی  مدرن بسیار استفاده می شود.

موارد استفاده از بتن اکسپوز

نمای خارجی با بیرونی انواع ساختمان هاساخت استخر و حوض های آبساخت پلکانکفپوش ساختماندیوار ها ی داخلی خانه و انواع دکوراسیون داخلیمحوطه های شهری مانند پارک و معابر شهریدیوار ها و نماسازی های شهری

با توجه به موارد گفته شده و مزایای بتن معماری یا بتن نما، امروزه معماران و کارفرمایان زیادی به استفاده از بتن در انواع پروژه های عمرانی و ساختمانی روی آورده اند. مجموعه ی نوآوران اثر آماده ی ارائه ی کلیه ی خدمات مشاوره ای و اجرایی در حوزه ی بتن اکسپوز یا بتن نما می باشد.

"این مطلب صرفا تبلیغاتی بوده و محتوای آن مورد تایید خبرگزاری تسنیم نیست"

انتهای پیام/

R1012122/P/S1407,1431/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بازار ۱ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۳/ هر اونس طلا ۱۹۳۵ دلار و ۹۳ سنت شد ۲ ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه الزامی شد/ رئیس اتحادیه طلا: خرید طلای بالای ۱۵ میلیون تومان فقط با کارت ملی ۳ دگزامتازون تنها داروی اثبات شده موثر در کاهش مرگ و میر در بخش‌های ویژه ۴ واگذاری دومین شرکت بانک تجارت در بورس ۵ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۶/۰۱|قیمت ارز در صرافی‌ها ثابت ماند/ دلار ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان ۶ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۱ ۷ موقعیت در کسب و کارهای اینترنتی ۸ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۶/۰۲|قیمت ارز در صرافی‌ها بازهم ثابت ماند/ دلار ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان مهمترین اخبار بازار ارائه کارت ملی برای خرید طلا و سکه الزامی شد/ رئیس اتحادیه طلا: خرید طلای بالای ۱۵ میلیون تومان فقط با کارت ملی قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۱؛کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۶/۰۱|قیمت ارز در صرافی‌ها ثابت ماند/ دلار ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۱ مهمترین اخبار تسنیم لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی (ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود گفتگوی تفصیلی با امیر روحانی| ایران قطب منطقه‌ای در تعمیر بالگردهای شرقی می‌شود/ ساخت نمونه پیشرفته‌تر بالگرد صبا عراق|از اختلاف میان گروه‌های سیاسی اهل سنت تا انتقاد از موضع الکاظمی درباره توافق امارات و رژیم اسرائیل لبنان| تاکید شیخ یزبک بر تمسک به گزینه مقاومت برای پیروزی بر دشمن صهیونیستی-آمریکایی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت دلار و قیمت استفاده می شود استفاده از بتن امروز ۹۹ ۰۶ ۰۱ صرافی ها پیش ساخته خرید طلا کارت ملی قیمت ارز پنل ها ی بتنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا چند شد؟ +جدول

هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه طرح قدیم به ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه با رقم ۲۳ میلیون و ۷۰۰ تومان معامله شد، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه معامله شد.

همچنین براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ ماه کار کنید نیسان آبی بخرید‍
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • ۱۰۰ ماه کار کنید نیسان آبی بخرید‍! / وانت محبوب بیخ گوش باشگاه میلیاردی ها
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • قیمت سکه، طلا و ارز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (ویدئو) رئیسی: قیمت کالا‌ها را روزانه دنبال می‌کنم
  • قیمت‌های غیرمنتظره آپارتمان مدرن در افغانستان
  • قیمت سکه، طلا و ارز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱
  • مجازات دزد آفریقایی به یک سبک وحشتناک