Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@00:29:04 GMT

سال تحصیلی جدید و چالش برگزاری کلاس‌ در فضای باز

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۱۴۳۶

سال تحصیلی جدید و چالش برگزاری کلاس‌ در فضای باز

ایسنا/خراسان رضوی در سال تحصیلی جدید بسیاری از دوره‌های تحصیلی ترکیبی از کلاس‌های مجازی و حضوری خواهند بود. اما در مورد کلاس‌های حضوری تا آنجا که ممکن است کلاس در خارج از ساختمان برگزار می‌شود.

به گزارش سی‌ان‌ان، دانشجویان در پاییز امسال در دانشگاه آگوستانا در داکوتای جنوبی ایالات‌متحده شاهد تغییرات ناشی از کووید-۱۹ خواهند بود و باید بدانند که استفاده از ماسک در خارج از خوابگاه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید اوهارا، استاد و مدیر بخش پایداری دانشگاه گفت: "من کلاس مطالعات محیط‌زیست خود را در خارج از ساختمان تدریس خواهم کرد. "

اوهارا دو سال پیش با کمک دانشجویان نخستین کلاس در فضای باز دانشگاه را با استفاده از منابع محلی مانند تخته‌سنگ، گرانیت و کوارتزیت بنا کرد. وی با اشاره به یک سنت طولانی یادگیری در خارج از ساختمان از جمله سخنرانی در فضای باز توسط ارسطو و دیگر فلاسفه باستان گفت: "من هر زمان که بتوانم در خارج از ساختمان تدریس می‌کنم. "

وی اظهار کرد: شما به یاد دارید وقتی دانشجو بودید و در کلاس می‌نشینید و از پنجره به بیرون خیره می‌شدید؟ من تازه فهمیدم که باید به آن‌طرف پنجره برویم. "

در حال حاضر و در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ این تصمیم برای بازگشت معلمان، مربیان و اساتید به مراکز آموزشی، به نظر می‌رسد تصمیم پیش‌بینی‌شده‌ای بوده است.

دانشمندان بر این باورند که انتقال کروناویروس در خارج از ساختمان به دلیل راحتی حفظ فاصله فیزیکی به‌مراتب کمتر است و قطرات آلوده با سرعت بیشتری در هوای آزاد از بین می‌روند. نتایج مطالعات نیز نشان می‌دهد که خورشید و باد می‌توانند به کاهش وجود ویروس‌های زنده در سطح کمک کنند، به همین دلیل برگزاری کلاس‌ها در بیرون از ساختمان تا حدودی ایمن خواهد بود.

برخی از معلمان نیز در جستجوی این هستند که دریابند تشکیل کلاس حضوری در خارج از ساختمان برای ایمن بودن امکان‌پذیر است یا خیر، باید بدانند که آکادمی اطفال آمریکا اعلام کرده است که برگزاری کلاس در محیط آزاد برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، سلامت روان، ایمنی و پیشرفت روانی مهم است. حتی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده نیز پیشنهاد کرده که مدیران مدارس استفاده از فضای باز برای تدریس را مدنظر داشته باشند.

البته جابجایی کلاس‌ها در خارج از محیط کلاسی ممکن است برای مربیانی که به پشت‌بام و دیوارها عادت دارند به دلیل عدم شناسایی قلمرو خود آزاردهنده باشد. البته تشکیل کلاس در  دوره‌های دانشگاهی اوهارا، پیش‌دبستانی‌ بورلینگتون جنگل و مدارس والدورف متفاوت است اما معلمان سال‌هاست که در مورد مزایا و چالش‌های  یادگیری در خارج از ساختمان تحقیق می‌کنند. مزایای برگزاری کلاس‌ها در فضای آزاد که در این مدت معلمان دریافتند به شرح ذیل است.

تجهیز دانش آموزان و مدارس برای یادگیری در خارج از ساختمان

"پایگاه غیر مهلک" اوهار در آگوستانا داکوتای جنوبی با رعدوبرق، گردباد و درجه حرارت زیر منفی ۲۰ درجه فارنهایت تعریف می‌شود به این معنی که لباس مناسب ضروری است. وی پیشنهاد کرده که زمستان امسال به دانشجویان کت، کلاه و دستکش موردنیاز اهداء شود.

شارون دنکس، مدیرعامل دانشکده‌های سبز دانشگاه‌های آمریکا گفت: هنگامی‌که صحبت از تدریس در فضای باز است، لباس مناسب برای همه بیانگر عدالت است. وی گفت: "نواحی مختلف باید در مورد لباس فراگیران تامل کنند تا همه در هنگام سرما و رطوبت به‌طور یکسان گرم باشند. "

دانشکده‌های غیرانتفاعی سبز آمریکا مدافع دیرینه افزودن طبیعت و محیط بیرون به سیستم آموزش آمریکا هستند. قبل از همه‌گیری، این سازمان با نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش کار کرده تا بتواند خصوصیات یادگیری دستی و کاهش مضرات زیست‌محیطی را مدیریت کند.

وی گفت: "این مورد شامل برنامه‌ریزی‌های سالانه است. در ماه ژوئن اداره خدمات عمومی (GSA) به ارائه کمک‌های فوری برای بحران کنونی، راه‌اندازی ابتکار یادگیری ملی آموزش در فضای باز در دوران کووید-۱۹ با راهبردها و راهنمایی‌ها متمرکز شده و وب سایتی برای این ابتکار "نیاز فوری به بازاندیشی در مدارس PreK-۱۲ را به منظور بازگشایی ایمن" ایجاد کرده است."

وی گفت: "این بیشتر شبیه به سیستم ارزیابی بهداشتی است. چه چیزی را می‌توان با سرعت و با کمترین هزینه به سیستم خود برای راحتی و استقبال از فراگیران در هنگام بازگشایی مدارس ارائه کنیم. "

این گروه نکاتی در مورد زیرساخت‌های لازم شامل صندلی در قسمت‌های ورودی یا میزهای پیک‌نیک ارائه کرده است. سایه‌ای که توسط چادرها، چترها یا سایبان‌ها تولید شود، نیز موردتوجه است. به‌جای پروژکتور و دستگاه‌های دیجیتال، کلاس‌ها می‌توانند از کلیپ بوردها و تخته‌های سفیدرنگ استفاده کنند.

وی توضیح داد که برگزاری کلاس‌های خارج از ساختمان به محیط مدرسه محدود نمی‌شوند و ممکن است در یک پارک برگزار شوند. بعضی از شهرها در حال حاضر خیابان‌هایی را برای رستوران‌های روباز ایجاد کردند. شاید بتوانیم مکان‌های مدرسه روباز را نیز در خیابان‌های مجاور محوطه مدرسه ایجاد کنیم. "

درحالی‌که ضرورت تدریس در فضای باز امری جدید است، دنکس گفت که بسیاری از معلمان از قبل با ایده‌های اساسی در این مورد آشنا هستند. وی تخمین می‌زند که ۱۵ تا ۲۰ درصد مدارس ایالات‌متحده در حال حاضر دارای یک باغ یا فضای تدریس در فضای باز هستند. مشکل معلمان مقیاس است و آنان یک کلاس درس در فضای باز با ۲۵ دانش‌آموز دارند. "

مدارس والدورف مدت‌هاست که ارزش تدریس در خارج از کلاس را ارتقاء دادند و این مورد به برنامه‌های همه‌گیر کمک کرده است، برخی  مانند مهدکودکی در نیویورک، در حال حاضر کلاس‌ها را در حد امکان در خارج از محیط کلاس برگزار می‌کنند.

دنکس خاطرنشان کرد: افرادی که تجربه تدریس در خارج از کلاس را ندارند، تحول بزرگتری را احساس خواهند کرد و بیشتر یک جهش مفهومی به چیزی جدید است. "

درحالی‌که حرکت به سمت برگزاری کلاس در خارج از محیط کلاس برای جلوگیری از ابتلا به عفونت برای این نسل از دانش آموزان و معلمان جدید است، اما بدون سابقه نیست.

در اوایل قرن بیستم، برخی از کلاس‌ها برای کاهش انتقال سل  که توسط قطرات موجود در هوا حاوی باکتری‌ها پخش می‌شود نیز در محیط بیرون از کلاس برگزار شدند. (در طول همه‌گیر بیماری آنفولانزای ۱۹۱۸ نیز  بسیاری از شهرها به‌سادگی مدارس خود را تعطیل کردند.)

مزایای آموزش و یادگیری در فضای باز

برای معلمان و خانواده‌هایی که نگران خطرات کووید-۱۹ هستند، مزایای استفاده از کلاس‌های درس در خارج از محیط کلاس مشخص است.

بر اساس گزارش جدید آکادمی کودکان و انجمن بیمارستان کودکان بازگشت بچه‌ها به کلاس‌ها در سراسر کشور باعث شده آزمایش کووید-۱۹ بیش از ۹۷ هزار کودک در ایالات‌متحده در یک دوره دوهفته‌ای در ماه جولای مثبت اعلام شود. در همین حال معلمان نیز نگران بازگشت به کلاس هستند. نگه‌داشتن بچه‌ها در خارج از کلاس می‌تواند خطر شیوع ویروس را در بین دانش آموزان و معلمان به‌طور یکسان کاهش دهد.

دنکس خاطرنشان کرد که در صورت مغایرت با یادگیری مجازی، کلاس‌های خارج از ساختمان مدرسه می‌توانند عادلانه باشند. به این دلیل است که بسیاری از کودکان فاقد ابزارهای اساسی مانند اتصال به اینترنت و دستگاه‌های دیجیتال هستند. درحالی‌که اختلافات مالی زیادی بین مدارس و حتی در برنامه‌های مدرسه وجود دارد، کلاس‌های درس می‌توانند در این زمینه نیز کمک‌کننده باشند.

وی گفت: "همه افراد در مدرسه منابع مشابه خود را در اختیاردارند، اما در خانه این‌گونه نیست. "

وی همچنین ادعا کرد که گذراندن وقت در کلاس‌های درس در فضای باز می‌تواند به بهبودی آسیب‌های ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ که منجر به عوارض روحی و روانی در بزرگسالان و کودکان شده کمک کند.

وی گفت: "وقتی دانش‌آموزان به مدرسه برمی‌گردند، اگر در خارج از ساختمان باشند که درختان و گیاهان وجود دارند، به کاهش استرس آنان کمک خواهد کرد و در بازگرداندن توانایی توجه تاثیر دارند. همچنین فواید سلامتی جسمی برای بچه‌ها ایجاد کرده تا بتوانند به مدرسه برگردند و بیشتر تحرک داشته باشند. "

آب‌وهوا

طرفداران این روش اصرار دارند که کلاس‌های موفق در فضای باز محدود به مکان‌های آفتابی نیست.

دنکس گفت: "من همکاران نروژی، سوئدی و کانادایی دارم که این روش را در تمام طول سال انجام می‌دهند. "

وی ادامه داد: " گروه‌های کاری ما از ورمونت و ماین و سایر مناطق که زمستان‌های بسیار سردی دارند این روش را اجرا می‌کنند. آنان سالانه در شرایط مختلف برنامه‌های مدرسه را در خارج از ساختمان برگزار می‌کنند و امسال قصد دارند یادگیری بیشتری در فضای بازداشته باشند. "

در سطح دانشگاه، آگوستانا کلاس‌هایی در فضای باز در تمام زمستان‌ها غیر از زمان سرمای شدید و یخبندان برگزار می‌کند.

اوهارا گفت: "تنها کار سخت زمانی است که شما برای شرایط آب و هوایی آماده نیستید. اما امید من این است که دانشجویان به اینجا بیایند و از این کلاس‌ها لذت ببرند و خواهان کلاس‌های بیشتری از این نوع باشند. "

او مفهوم نروژی "friluftsliv" را که به زندگی در فضای باز ترجمه می‌شود را تحسین و حتی وقتی شرایط آب و هوایی سخت می‌شود مزایای ماندن در بیرون را تجلیل می‌کند.

در پیش‌دبستانی بورلینگتون جنگل، دانش آموزان در تمام سال به خارج از ساختمان می‌روند. فهرست انتظار ساده‌ای وجود دارد که کوچک‌ترین کودک را به یک کلاس سالانه و در فضای باز بفرستند.

نیکول ماندویل، بنیان‌گذار و معلم این مرکز گفت: نگرانی در مورد کووید-۱۹ باعث افزایش شدید در تحقیقات جدید شده و معتقد است مدارس در فضای باز مزایای گسترده‌ای برای بچه‌ها ایجاد می‌کنند.

وی گفت: "این روش فرصتی بیشتر برای کاوش و خلاقیت در کودکان فراهم می‌کند. کودکان نیز در خارج از ساختمان بهتر عمل می‌کنند. من شاهد مشکلات رفتاری و آسیب‌های کمتری نسبت به آنچه در یک روش کلیشه‌ای در مدرسه وجود دارد، هستم. "

در تابستان، بچه‌ها در پیش‌دبستانی بورلینگتون جنگل بین ۶ تا هفت ساعت را خارج از ساختمان می‌گذرانند. حتی باوجود دمای تک‌رقمی بچه‌ها از بیرون آمدن خوشحال هستند.

وی گفت: "ما واقعا روی مدل‌سازی که در همه نوع آب‌وهوا مفید و راحت باشد تمرکز می‌کنیم. بسیاری از بچه‌ها این پیام را فراگرفتند که اگر باران باشد، باید داخل ساختمان باشیم، یا اگر سرد باشد، بیرون نمی‌رویم. "

ماندوویل معتقد است، بسیاری از افراد بچه‌ها را دست‌کم می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: "تا زمانی که لباس مناسب بپوشند، آنان خوشحال هستند که اجازه بیرون رفتن داشته باشند و اغلب بزرگسالان هستند که راحتی کمتری نسبت به این روش دارند. "

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فضای آموزشی کروناویروس کووید 19 بازگشایی مدارس خارج از ساختمان ایالات متحده برگزاری کلاس دانش آموزان فضای باز حال حاضر کلاس ها کووید ۱۹ بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بچه فوک‌های کوچولو

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

از بالگرد‌های در حال پرواز منطقه هر روز وسیله‌ای پرکاربرد در زندگی انسان ها، به پایین و درست مقابل خانه یخی فوک‌ها سقوط می‌کرد و آن‌ها متعجب از آنچه آسمان به آن‌ها هدیه کرده اول بررسی اش می‌کردند و بعد آن را وسیله بازی خود کرده و کاربرد‌های عجیب و تازه‌ای برایش تعریف می‌کردند.

در هر قسمت این مجموعه از خیالپردازی فوک ها، قدرت تخیل، خلاقیت و داشتن روابط دوستانه در میان بچه‌ها به چالش کشیده می‌شد. موضوع لحظات چالش برانگیز بچه فوک‌ها از این قرار بود: مثلا موزی که بعد از خوردنش، ازپوستش یک شنل و یک سورتمه فوق العاده ساختند! دیگ پخت و پزی که وقتی به دست بچه فوک‌ها رسید از آن به عنوان طبل استفاده کردند. استفاده از سبد پیک نیک به جای کلاه، استفاده از دستمال کاغذی رولی برای روسری و بعد بازی مومیایی، قاشق پلاستیکی رنگارنگی که به جای آبنبات آن را مزه مزه می‌کردند و ... 

بچه فوک‌های کوچولو، (باعنوان اصلی: igloo – gloo) یک مجموعه عروسکی بی کلام، محصول سال ۲۰۰۰ کانادا بود.

دیگر خبرها

  • چالش حل یک معما در خیابان + فیلم
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ببینید | بچه فوک‌های کوچولو
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • فینال جام حذفی در کرمان برگزار می شود
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز