Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشارات نیستان ویراست تازه‌ای از کتاب «ماه به روایت آه»، نوشته مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد را همزمان با شروع ماه محرم و ایام عزاداری بر مصائب اهل بیت(ع) منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ویراست تازه‌ای از کتاب "ماه به روایت آه" نوشته مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار نشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ماه به روایت آه»، روایت زرویی نصرآباد از زندگانی و شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) است. نویسنده در این کتاب کوشیده تا از زبان دوازده راوی، ناگفته‌هایی از قبل و بعد از شهادت پرچمدار کربلا را با امانتداری، پایبندی به مستندات تاریخی و روایی و پرهیز از اغراق روایت کند. بر خلاف انتظار در کتاب به شکل و شیوه شهادت حضرت ابوالفضل(ع) اشاره‌ای نشده و نویسنده عمده همت خود را صرف بازگویی و رازگشایی از اموری کرده که با وجود جذابیت برای مخاطب، متاسفانه کمتر به آنها پرداخته شده است؛ اموری همچون خانواده مادری، کودکی، ازدواج، فرزندان، برادران، حیطه دانش و معرفت و جایگاه آن حضرت در میان اهل بیت و مسلمانان آن روزگار.

از دیگر جذابیت‌های این کتاب، ذکر تاریخ شمسی تمامی رخدادها است که خواننده فارسی زبان را با زمان وقوع حوادث در روز و ماه و سال هجری شمسی آن وقایع آشنا می‌کند. زرویی در نگارش این 12 روایت، با تکیه بر منابع دست اول تاریخی و مطالعه و فیش‌برداری از قریب 60 کتاب، ضمن رعایت ایجاز، پرهیز از اطناب و نگاه احساسی، متنی خواندنی و قابل اعتماد و استناد فراهم آورده است؛ متنی که در عین سادگی ساختار ادبی محکم و قابل تاملی دارد.

"ماه به روایت آه" چگونه خلق شد؟جلسه نقد و بررسی «ماه به روایت آه» برگزار می شود

به جز یک راوی (زید بازرگان) تمام راویان کتاب (مسلم بن عقیل ، فاطمه کلابیه، حضرت زینب، امام حسین علیه السلام، ام‌کلثوم، لبابه، عبدالله بن ابی محل، کرمان، شبث بن ربعی، سرجون و عبیدالله بن عباس) شخصیت‌های واقعی‌اند.

انتشارات نیستان چاپ هشتم این کتاب را در 144 صفحه به قیمت 29 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم حضرت عباس (ع) موکب تسنیم انتشارات نیستان بیشتر بخوانید... انتشار سروده‌های شاعران در وداع با زنده‌یاد زرویی نصرآباد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... انتشار سروده‌های شاعران در وداع با زنده‌یاد زرویی نصرآباد واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم حضرت عباس (ع) موکب تسنیم انتشارات نیستان پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ مداحی بنی‌فاطمه در شب دوم محرم ۱۴۴۲ ۲ گزارش تسنیم از ۱۰ سال با "مختارنامه"/ اگر مهلّب نبودم، دوست داشتم ابن‌زیاد باشم ۳ نوحه‌سرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۴ چه کسی مجیدی را برای بازی در «تیرباران» پیشنهاد داد/ رانت‌خواری و روابط میان هنرمندان و دولت، سینمای سیاسی را نابود کرد ۵ جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب دربارۀ تجمعات در شرایط کرونایی ۶ مداحی میثم مطیعی در شب سوم محرم ۹۹ ۷ مداحی بنی‌فاطمه در شب سوم محرم ۹۹ ۸ جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری محرم + عکس مهمترین اخبار فرهنگی محمدرضا سنگری: چه کسانی گزارش‌های دقیق از عاشورا را ثبت کرده‌اند؟/ دلایل وهن تاریخ و تحریف در بازگویی عاشورا مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود سینمای دینی| پیامِ فیلم دینی باید از دل برآید ماجرای نامه‌رسانی که قرار بود حسینی شود اما نشد مهمترین اخبار تسنیم لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود گفتگوی تفصیلی با امیر روحانی| ایران قطب منطقه‌ای در تعمیر بالگردهای شرقی می‌شود/ ساخت نمونه پیشرفته‌تر بالگرد صبا عراق|از اختلاف میان گروه‌های سیاسی اهل سنت تا انتقاد از موضع الکاظمی درباره توافق امارات و رژیم اسرائیل لبنان| تأکید شیخ یزبک بر تمسک به گزینه مقاومت برای پیروزی بر دشمن صهیونیستی ــ آمریکایی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم حضرت عباس ع موکب تسنیم انتشارات نیستان ماه محرم حضرت عباس ع موکب تسنیم انتشارات نیستان انتشارات نیستان ماه به روایت آه زرویی نصرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» به قلم نسیبه استکی با توجه به یکی از دغدغه‌های روز نوجوانان از سوی نشر جمکران منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سال‌های اخیر، مهمان تازه‌ای به جمع بحران‌های نوجوانی اضافه شده است؛ مهمانی که روی مصرف بی‌جا و ریخت و پاش زیاد اصرار می‌کند و هرچه از در بیرونش می‌کنیم باز از پنجره برمی‌گردد. تجمل‌گرایی و پرداختن به امیال، مهمان تازه و البته ناخوانده نوجوان‌های ماست.

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» به قلم نسیبه استکی که به تازگی از سوی انتشارات جمکران به چاپ رسیده، با دغدغه پرداختن به همین موضوع نوشته شده است. در معرفی این اثر آمده است: «حسنا و ملکه‌های رنگی»، دنیایی را که نوجوان ما فکر می‌کند، ایده‌آل است نشانش می‌دهد و ذره ذره طعم بودن در این دنیا را به او می‌چشاند. دنیایی که در آن همه چیز حتی پله‌ها، صندلی و دیوارها برق می‌زنند. هزاران کمد لباس نو وجود دارد و فقط اگر سری به یکی از کمد جواهرات ملکه بزنیم دهانمان باز می‌ماند. اما واقعاً درون این دنیای پرزرق و برق همه چیز همین قدر بی عیب و نقص است؟!

«حسنا» که شخصیت اصلی داستان ماست، آیا می‌تواند بی‌ترس از حیله‌های ملکه و فکر دلتنگی خانواده‌اش اینجا بماند؟! اصلاً شاید حسنا هم ملکه شود و در این دنیای قشنگ، قصری برای خودش بسازد، شاید هم اسیر این چیزها نشود و یاد حرف‌های پدرش بیفتد که همیشه می‌گفته «با این چیزها دست و پای ذهنت رو می‌بندی، ذهنی که بسته شد، دیگه نمی‌تونه آزادانه رشد کنه».

ورود «شهر شکل‌ها 2» به کتابفروشی‌ها

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، تلاش دارد تا با زبانی شیرین و ورود ماجراهای جذاب به متن داستان، دست مخاطب خود را بگیرد و به یکی از مهمترین دغدغه‌های نوجوانان امروز پاسخ دهد. دو راهی انتخاب بین علایق شدید وجودمان و ارزش‌های درست، محور اصلی کتاب است؛ محوری که خوراک نوجوان امروزی و مهمان‌های جدیدش است.

رمان نوجوان «حسنا و ملکه‌های رنگی» در 172 صفحه و با قیمت 105 هزار تومان به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

حسنا همین که می‌خواست به خانه برگردد، چیزی طلایی روی سنگ جلویش برق زد. حسنا عاشق جواهرات بود، از هر نوعش؛ بدل یا واقعی، انگشتر یا النگو مهم نبود.

یک قدم به جلو برداشت. پایش لیز خورد و نزدیک بود بیفتد توی دریا. باید زود برمی‌گشت. همین حالا هم بیش از اندازه دیر کرده بود، ولی نمی‌توانست بی خیال آن جسم براق شود. دوباره نفس گرفت و سر جایش ایستاد. بعد آهسته به جلو خم شد. همین که نوک دستش با آن شی براق تماس پیدا کرد، سنگ زیر پایش شروع به لرزیدن کرد. لرزید و لرزید و یک‌دفعه پایین رفت... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید