Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: حسین جابری انصاری معاون امور ایرانیان و مجلس وزیر امور خارجه امروز در حاشیه آیین افتتاح میز خدمت کنسولی گفت: امروز افتتاح رسمی میز خدمت بود. البته این افتتاح به معنای آن نیست که خدمت کنسولی امروز ارائه می‌شود. قبلا بخش تایید اسناد حدود چهار سال قبل افتتاح شده بود. ما معوقه‌ای برای تکمیل این کار داشتیم که امروز این کار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میز خدمت از سه ماه پیش به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد و امروز رسما افتتاح شد، افزود: امروز همه خدمات کنسولی اعم از گذرنامه، سجلات، امور اجتماعی، دانشجویی، تابعیت و پناهندگان و... در قالب میز خدمت انجام می‌شود و از مراجعه مکرر مردم به اتاق‌ها و بخش‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

معاون امور ایرانیان و مجلس وزیر امور خارجه با بیان اینکه براساس میز خدمت کنسولی، مراجعات حضوری مردم کمتر شود و آن‌ها در یک سیستم متمرکز مراجعه می‌توانند کارشان را انجام دهند، اظهار داشت: بخش از نمره‌دهی برای انجام خدمت کنسولی، به شکل الکترونیکی است؛ هم‌اکنون یک سوم خدمات به شکل نمره‌دهی الکترونیکی است.

جابری انصاری افزود: به مرور همه این خدمات و نمره‌دهی از این طریق اقدام می‌شود و حضور مردم به حداقل می‌رسد. اوراق گرفته و در کوتاه‌ترین زمان پاسخ داده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از افتتاح امروز، افتتاح سامانه پاسخگویی به سوالات ایرانیان خارج از کشور است، تصریح کرد: قبلا سامانه‌هایی بود، اما اکنون این سامان به شکل متمرکز طراحی شده که آفلاین است. فعلا این سامانه مربوط به خدمات کنسولی است. گام بعدی آن است که آفلاین، آنلاین شود و جز خدمات کنسولی، مسائل حقوقی، قضایی و... با همکاری نهاد‌های دیگر پاسخ داده شود. این گام در کنار میز خدمت کنسولی مسیر خدمت به مردم را بهبود می‌دهد.

معاون امور ایرانیان و مجلس وزیر امور خارجه درباره رفت و آمد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور در دوران کرونا که هنوز سربازی نرفته‌اند، افزود: ضوابط درباره آمد و رفت مشمولین وجود دارد که توسط سازمان نظام وظیفه و ستاد کل نیرو‌های مسلح تبیین و اجرا می‌شود. با توجه به شرایط کرونا و بازگشت دانشجویان به کشور پیگیری کردیم و دوستان شرایط را پذیرفتند و استثنای خاصی در این شرایط اعمال شد.

جابری انصاری گفت: به دنبال این هستیم که برخی مطالبات تسهیل کننده رفت و آمد دانشجویان ایرانی در قالب توافقی با ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان نظام وظیفه به توافق برسیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: جابری انصاری خدمات کنسولی میز خدمت خدمات کنسولی جابری انصاری خدمت کنسولی میز خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایندها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم افزایی و برون سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد بر شمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

حسینی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

کد خبر 6097064

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه