Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@07:50:03 GMT

ساماندهی بازار چای ترش؛ دغدغه جدی کشاورزان جنوب شرق

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۱۷۹۴

ساماندهی بازار چای ترش؛ دغدغه جدی کشاورزان جنوب شرق

دادرحمن بامری گفت: حنای دلگان به صورت خام و برگ توسط دلالان استان های مختلف خریداری می شود، اما سودی عاید کشاورزان نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، دادرحمن بامری، مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر بیان کرد: شبکه تعاونی روستایی سیستان و بلوچستان جهت خدمات رسانی به جامعه روستایی که در بیش از سه هزار روستا زندگی می کنند و بالغ بر 50 درصد جمعیت این استان را شامل می شوند، فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: 92 انبار با ظرفیت 51 هزار تن جهت ذخیره سازی نهاده ها، 9 سردخانه با ظرفیت هزار و 850 تن برای نگهداری محصولات کشاورزی و مواد پروتئینی، 513 فروشندگی سوخت و 747 فروشندگی مواد غذایی در این استان جهت خدمات دهی به جامعه روستایی فعال است.
 
به گفته این مقام مسئول، 6 مرکز جهت خرید محصولات کشاورزی فعال است، در همین راستا امسال حدود 14 هزار تن گندم توسط شبکه تعاونی روستایی خریداری و تحویل دولت و کل مبلغ به حساب کشاورزان پرداخت شد.
 
وی از توزیع ماهیانه 2 هزار و هفتصد تن آرد خام روستایی در روستاهای فاقد نانوایی خبر داد و افزود: توزیع بیش از هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان و سه هزار و هفتصد تن سبوس بین دامداران در سال جاری از دیگر اقدام های انجام شده است.
 
بامری با اشاره به طرح های در دست اقدام این سازمان، اذعان کرد: طرح بسته بندی حنای ساییده در فاز اول با ظرفیت بسته بندی 2 هزار و پانصد تن و بالغ بر 70 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز می شود.
 
وی اضافه کرد: حنای دلگان به صورت خام و برگ توسط دلالان استان های مختلف خریداری می شود، اما سودی عاید کشاورزان نمی شود که برای رفع این مشکل ساخت این پروژه در دست اجرا قرار گرفت.

مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان با بیان این که یکی از دغدغه های کشاورزان این خطه، چای ترش است که با قیمت پایین توسط دلالان خریداری و از استان خارج می شود، افزود: به منظور این که این محصول گران قیمت ساماندهی شود، عملیات اجرایی طرح بسته بندی چای ترش و تی بگ همزمان با هفته دولت با اعتبار 6 میلیارد تومان در دلگان آغاز می شود.
 
وی اضافه کرد: همچنین جایگاه سوخت سیب و سوران که در شان مردم نبود، بازسازی شد و در هفته دولت با 10 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.
 
بامری با اشاره به طرح های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی و در دست اجرای این سازمان، بیان کرد: ۱۲ پروژه در روستاهای استان در دست ساخت است که از جمله آن می توان به بسته بندی خرمای ربی با ظرفیت هزار تن توسط اتحادیه استان، بسته بندی خرمای سراوان با ظرفیت هزار تن و یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار و ایجاد بازار عرضه محصولات  کشاورزی در چابهار با ظرفیت ۸ هزار تن و اعتبار هفتصد میلیون تومان اشاره کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: ایجاد فروشگاه مواد غذایی جالق با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و ایجاد فروشگاه مواد غذایی مهرستان با ۳۲۰ تن ظرفیت و ۲ میلیارد تومان اعتبار از دیگر طرح های مهم در دست اقدام این سازمان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسته بندی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان تلاش برای توسعه پنبه‌کاری در سیستان و بلوچستان دستاوردهایی به همراه داشته و با راهبرد حمایتی، چشم‌انداز احیا و رونق کشت پنبه در استان افق روشنی دارد که در صورت حمایت می‌تواند به سمبل و نماد به‌زراعی در دوران کم‌آبی تبدیل شود.

اعمال برخی سیاست‌های حمایتی و برنامه‌های درازمدت، بروز برخی وقایع اقلیمی و اعمال سیاست‌های اقتصادی در سایر حوزه‌های کشاورزی موجب رغبت تعدادی از کشاورزان به کشت پنبه در استان شده است.

با توجه به مشکلات استان سیستان و بلوچستان در تامین منابع آبی مورد نیاز بخش زراعی و ضرورت کاهش کشت‌های پرآب، باید احیای کشت پنبه بیش از پیش در دستور کار متولیان قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در قالب خرید تضمینی وش پنبه مابین سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان و یک شرکت فعال در این زمینه یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت قراردادی پنبه خواهد رفت.

سید محمد رضا سیدحسینی در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و این شرکت، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص و کارخانه پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می‌کند.

وی  بیان کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان ،بمپور ،ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.

سید حسینی افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت پنبه رفته است.

وی اظهار کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان جهت فروش محصول مرتفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: جهت ارتقای دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه ،سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی