Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فراهانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم در این مدت حدود ۶۷۰ سورتی پرواز در محدوده استان و خارج استان انجام داده است.

وی با اشاره به این‌که یک هزار و ۶۱۹ نفر مصدوم و بیمار به بیمارستان منتقل‌شده اند، اضافه کرد: از این تعداد، یک هزار و ۵۱۳ نفر از مصدومان و مجروحان حوادث ترافیکی و ۱۰۶ نفر نیز از بیماران داخلی و زنان و زایمان، غرق‌شدگی، برق‌گرفتگی، سقوط و سوختگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که سرعت در رساندن بیماران و مجروحان به بیمارستان در نجات جان آن‌ها موثر بوده است، گفت: بر اساس یک تحلیل علمی تا ۱۰ درصد از بیماران و مجروحان بدحال که توسط اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل می‌شوند، اگر فوت شوند نیز معنای آن این است که اورژانس هوایی عملکرد خوب و قابل‌قبولی داشته است.

فراهانی افزود: این رقم در استان قم حدود ۶ درصد است و مفهومش این است که به‌طور حتم نجات جان افراد با بالگرد بیش از حتی آمار مورد قبول تایید شده می‌باشد.

وی تاکید کرد: بالگرد اورژانس ۱۱۵ صرفا در مواردی که مجروح و یا بیمار، بدحال بوده و سرعت در نجات جان بیمار و مجروح اثرگذار باشد، به محل حادثه اعزام می‌شود.

وی افزود: درضمن مواردی همچون قطع عضو، حوادثی که تعداد مجروح بالایی دارد، مواردی که امکان تردد آمبولانس در جاده، ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور وجود ندارد و نیز در مواقع بحران و ارزیابی محل بحران مانند سیل و زلزله بالگرد اعزام می‌شود.

فراهانی اضافه کرد: اعزام بالگرد با توجه به حساسیت موضوع پرواز، حساسیت‌های امنیتی و اقتصادی و تحت فرماندهی و مدیریت منسجم و منظم و در عین‌حال در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

بخش کهک و آزادراه قم- تهران در صدر اعزام بالگرد اورژانس ۱۱۵

به گفته وی، بیشترین تعداد اعزام بالگرد در بخش‌ها و جاده‌های فرعی قم مربوط به بخش کهک و در جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها مربوط به آزادراه قم -تهران می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در هر پرواز بالگرد پنج نفر شامل سه کادر پروازی و ۲ کادر درمانی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

فراهانی گفت: اورژانس هوایی ۱۱۵ قم در خصوص انتقال مجروح حوادث ترافیکی و ارائه خدمت به مصدومان حوادث جاده‌ای جزو سه استان برتر کشور است که از مجموع بیمار و مجروح منتقل‌شده توسط بالگرد، بالاترین آمار یعنی بیش از ۹۵ درصد مربوط به مجروحان می‌باشد.

وی افزود: بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم در راستای همکاری و تعامل با شهرهای مجاور چند ماموریت نیز در شهرهای کاشان، تفرش و ساوه انجام داده است.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۰ پایگاه جاده‌ای، ۱۹ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، ۶۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور قم سازمان اورژانس قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس کشور قم سازمان اورژانس قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان اورژانس کشور قم سازمان اورژانس قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بالگرد اورژانس ۱۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد+ فیلم

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم در حین ترک صحنه عملیات ضد صهیونیستی در شهر رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی با پخش تصاویری از این تصادف افزود که خودروی حامل بن گویر در اقدامی غیرقانونی از چراغ قرمز عبور کرد و باعث بروز سانحه رانندگی شد که بر اثر آن خودرو حامل وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی واژگون شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • فیلم| انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد+ فیلم
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی