Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا عبدالرحمان خدایی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: قیام امام حسین(ع) نماد عظمت و حقانیت دین مبین اسلام بود و این قیام سبب شد تا بسیاری از فتنه‌ها و ترفندهای شوم دشمنان خنثی شده و به خودشان بازگردانده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه امام حسین(ع) متعلق به شیعه و سنی و همه انسان‌های آزاده جهان است، اظهار کرد: جامعه اهل سنت به امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ارادت ویژه‌ای دارند ، امام حسین(ع) تمام قد و با مقاومتی بی‌نظیر مقابل دشمنان ایستادگی کرد و با نثار خون خود و ۷۲ تن از یارانش، دین اسلام را برای همیشه از گزند دشمنان بیمه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین تاکیدات قرآن و پیامبر اکرم(ص) رعایت وحدت در جامعه است که دلیل این امر این است که وحدت، اتحاد و یکپارچی مسلمانان اعم از شیعه و سنی سبب ناکامی دشمنان و ضعف آنان می‌شود.   ماموستا خدایی بیان کرد: هم اهل سنت و هم اهل شیعه معتقد است که امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت پیامبر اکرم ( ص) که به فراموشی سپرده شده بود و برای نرفتن زیر بار ذلت قیام کرده است.   وی در ادامه اضافه کرد: در تاریخ اهل سنت  تکریم به اهل بیت(ع) و محبت و مودت به آنان سفارش شده و مردم اهل سنت چون برادران اهل شیعه ارادت خاصی نسبت به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) و امام رضا(ع) دارند.   ماموستا خدایی با اشاره به اینکه در دین هیچ گونه تفاوتی بین شیعه و سنی نیست، افزود: ما در ناراحتی شیعه ناراحت و در خوشحالی آنان خوشحال می شویم این دشمنان هستند که تفرقه می اندازند که اهل سنت نسبت به اهل بیت غیر از این هستند در حالی که بی احترامی به اهل بیت در عقیده اهل سنت نیست.   امام جمعه بانه در پایان گفت: حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) حاوی درس‌ها و پیام‌های آموزنده‌ای بوده و برای تمام مسلمانان نمونه و حجت است ،امام حسین (ع) برای اجرای عدالت و مقابله با ظلم در برابر استبداد و خودکامگی قیام کرد و جان مبارکش را در این راه فدا کرد؛ این قیام و جان‌باختگی برای مسلمانان و تمام انسان‌های آزاده درس است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام حسین ع اهل بیت اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ماجرای نامه امیرعلی نبویان به رائفی‌پور چه بود؟/نبویان: به رائفی‌پور ارادت دارم

امیرعلی نبویان که با برنامه شب‌های مافیا به محبوبیت رسید، در مصاحبه جدید خود به ارادتش به علی اکبر رائفی پور اشاره کرد و گفت که از او چیزهای زیادی یاد گرفته است. 

دیگر خبرها

  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • فیلم| ماجرای نامه امیرعلی نبویان به رائفی‌پور چه بود؟/نبویان: به رائفی‌پور ارادت دارم
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی