Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه "مجتمع پتروشیمی بوشهر با دستور رئیس جمهور وارد مدار بهره‌برداری می‌شود" گفت: با افتتاح این پروژه با ظرفیت ۴.۲ میلیون تن، ظرفیت صنعت پتروشیمی به ۷۴ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

ایوب بنوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با بیان اینکه :فاز نخست مجتمع بزرگ پتروشیمی بوشهر امروز به دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود" اظهار داشت: اجرای این طرح در منطقه پارس یک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در عسلویه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حجم سرمایه‌گذاری مجتمع بزرگ پتروشیمی بوشهر را یک میلیارد و 300 میلیون یورو دانست و تصریح کرد: این مجتمع بزرگ یکی از طرح‌های مهم در راستای تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی است.

سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه امروز پنجمین طرح از سبد طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی وارد مدار تولید می‌شود گفت: خوراک مجتمع بزرگ پتروشیمی بوشهر ازپالایشگاه چهارم  در فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی تامین می‌شود و حجم خوراکی که وارد این مجتمع می‌شود 9.6 میلیون مترمکعب در روز گاز غنی ترش است.

بنوی، به محصولات تولیدی فاز نخست مجتمع بزرگ پتروشیمی بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد:متان، اتان، بوتان، متانول، سی‌فایو پلاس، گوگرد از جمله محصولات تولیدی فاز نخست این مجتمع است.

وی، ظرفیت تولیدی فاز نخست این مجتمع پتروشیمی را 4.2 میلیون تن در سال دانست و افزود:از فاز نخست مجتمع بزرگ پتروشیمی بوشهر سالانه یک میلیون و 323 هزار تن متانول، 850 هزار تن اتان،130 هزار تن پروپان ، 30 هزار تن بوتان  ، 3 هزار تن پنتان‌پلاس ، 125 هزار تن گوگرد ، و یک میلیون 650 هزار تن متانول تولید می‌شود.

بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه 7 هزار تن متانول با گرید AA در ایران بزرگترین واحد "متانول" جهان با فرمان رئیس‌جمهور در استان بوشهر افتتاح می‌شود 2 مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران میزان اشتغال‌زایی مستقیم مجتمع بزرگ پتروشیمی بوشهررا 1500 نفر دانست و افزود: 61 درصد این مجمتع ساخت داخل است و مجموعه مهندسی، مشاوره و  دیگر بخش‌ها 70 درصد داخلی است.

بنوی درآمد حاصل از اجرای این طرح را 370 میلیون یورو در سال دانست و بیان کرد:با افتتاح 5 طرح پتروشیمی متانول کاوه، فاز یک پتروشیمی بوشهر، طرح کاتالیست لرستان، میاندوآب و کیمیای پارس خاورمیانه در مجموع به ظرفیت کل صنعت پتروشیمی بیش از 8.2  میلیون تن افزوده شده است.

وی، ظرفیت تجمعی تولید صنعت پتروشیمی تا پایان سال گذشته را حدود 60 میلیون تن دانست و افزود: امسال در سال جهش تولید با افتتاح 17  طرح موسوم به جهش دوم ، ظرفیت کل صنعت پتروشیمی افزون بر 90 میلیون تن با سرمایه گذاری 12 میلیارد دلار خواهد شد.

سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران  تصریح کرد:امروز با افتتاح فاز یک پتروشیمی بوشهر با ظرفیت بیش از 4.2 میلیون تن ، ظرفیت صنعت پتروشیمی با احتساب افتتاح‌های کاوه، میاندوآب، لرستان و کیمیایی پارس خاورمیانه به بیش از 74 میلیون تن در سال می‌رسد.

انتهای پیام/190/س

R41363/P/S6,53/CT1 بیشتر بخوانید... تولید "متانول" در استان بوشهر به ۱۰ میلیون تن رسید افتتاح بزرگترین مجتمع تولید متانول جهان در استان بوشهر به روایت تصاویر بوشهر| روزانه یک‌میلیون دلار از محل صادرات "متانول" عسلویه حاصل می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تولید "متانول" در استان بوشهر به ۱۰ میلیون تن رسید افتتاح بزرگترین مجتمع تولید متانول جهان در استان بوشهر به روایت تصاویر بوشهر| روزانه یک‌میلیون دلار از محل صادرات "متانول" عسلویه حاصل می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۲ گزارش| بررسی علل آشفتگی بازار بورس در هفته‌های اخیر/ دولت شتاب‌زده عمل کرد / به اعتماد سهامداران خدشه وارد شد ۳ امید و تولید به نیشکر هفت‌تپه برگشت/ پایان تجمع ۷۰ روزه کارگران ۴ قطعه ۷ راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شود ۵ گزارش|کرونا در ‌کهگیلویه و بویراحمد شوخی بیش نیست / مردم خطر را عادی‌انگاری کرده‌اند ۶ سرپرست باشگاه ذوب‌آهن: سرمربی تا پایان هفته معرفی می‌شود/ اسماعیلی‌فر خودش هم می‌داند با ما قرارداد دارد ۷ ‌با این ستاره‌ها| رزمنده هنرمندی که فرمانده‌ای دلسوز و شجاع بود؛ شهید مصدق‌فر به گمنامی علاقه داشت ۸ تلاش جهادی سپاه برای محرومیت زدایی از روستاهای میناب / اجرای ۳۶ پروژه طی ۳ سال+تصاویر مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از دورهمی فرهنگیان با چاشنی اشک شوق / نوستالژی ماندگار در ۱۰۰ سالگی آموزش و پرورش اصفهان نماینده کاشان در مجلس: امارات باید از فلسطین عذرخواهی کند/ پاسخ دستگاه دیپلماسی در زمان مناسب گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از شهیدی که پیکرش ۸ سال بعد از عملیات والفجر به ایران بازگشت / شهید شهرانی چگونه به شهادت رسید؟ گزارش| بررسی علل آشفتگی بازار بورس در هفته‌های اخیر/ دولت شتاب‌زده عمل کرد / به اعتماد سهامداران خدشه وارد شد مهمترین اخبار تسنیم لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود گفتگوی تفصیلی با امیر روحانی| ایران قطب منطقه‌ای در تعمیر بالگردهای شرقی می‌شود/ ساخت نمونه پیشرفته‌تر بالگرد صبا عراق|از اختلاف میان گروه‌های سیاسی اهل سنت تا انتقاد از موضع الکاظمی درباره توافق امارات و رژیم اسرائیل عرف: انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان بوشهر مجتمع پتروشیمی صنعت پتروشیمی رئیس جمهور میلیون تن یک میلیون فاز نخست هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، اظهار کرد: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است، اظهار کرد: به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود، تاکید کرد: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد، همچنین واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است،   طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند. همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • تولید متانول سبلان ۶۹درصد افزایش یافت
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت