Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت داوری گفت: فدراسیون فوتبال مقصر اصلی تغییر داوری دربی 92 است و نباید اختیار تام از رئیس کمیته داوران گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، داور دربی 92 پرسپولیس و استقلال پس از انتخاب از سوی کمیته داوران تغییر پیدا کرد. در ابتدا قرار بود محمد حسین زاهدی‌فر قضاوت این مسابقه را برعهده داشته باشد اما پس از اعتراض رضا کرمانشاهی که گفته بود من به‌عنوان داور دربی انتخاب شده بودم و با تأیید اسماعیل صفیری رئیس کمیته داوران، زاهدی‌فر برکنار شد، کرمانشاهی هم به دلیل اعتراض انتخاب نشد و پیام حیدری به‌عنوان داور دربی مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد فنایی در خصوص تغییر داور دربی 92 به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: چنین اتفاقی در فوتبال نادر بوده است. از زمانی که تاریخ دربی مشخص می‌شود حواشی اطراف آن کمابیش وجود دارد. هواداران برای یکدیگر کری می‌خوانند. اگرچه این بازی بدون تماشاگر است و قطعاً برای تیم داوری فشار کمتری خواهد بود ولی تغییر ناگهانی داور باعث شده تا ناخواسته جنجال‌هایی درست شود که می‌تواند عواقبی به همراه داشته باشد.

وی افزود: به نظر من نداشتن چارچوب مشخص در فدراسیون که رئیس آن مدت‌هاست انتخاب نشده، به موضوع انتخاب داور دربی دامن زده است. فدراسیون این روزها با پرونده شکایتی مارک ویلموتس و جریمه بالغ بر 6 میلیون یورویی مواجه شده. هشت نفر از اعضای هیئت رئیسه سابق و فعلی به دادگاه احضار شده‌اند. این موضوع قطعاً در انتخاب داور دربی تأثیر دارد چون شاکله فدراسیون دچار ایراد شده است.

پیشکسوت داوری خاطرنشان کرد: تعیین داور مسابقه دربی بسیار سخت و مهم است. در ابتدا باید رؤسای کمیته داوران و دپارتمان به همراه سرپرست و دبیرکل فدراسیون با یکدیگر به اجماع برسند. انتخاب اول از سوی کمیته و سپس دپارتمان باشد، بعد موضوع به سرپرست و دبیرکل ارجاع شود ولی این موضوع به درستی مدیریت نشده است. به همین دلیل هم شاهد رخ دادن چنین اشتباهی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بسیاری هستند که نظر مشورتی می‌دهند. این افراد شامل رئیس و دبیرکل فدراسیون به همراه وزارت ورزش می‌تواند باشد. مهم این است که اصل قضیه اختیار تام رئیس کمیته داوران است. نباید استقلال از رئیس کمیته گرفته شود. باید پس از آنکه به نتیجه‌گیری کلی رسیدند، نام داور دربی رسانه‌ای می‌شد، چون تغییر پس از اعلام رسانه‌ای، هزار جور حرف و حدیث به همراه دارد.

فنایی تأکید کرد: علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال خودمحور عمل کرده است. او که سابقه چندین سال حضور در داوری فوتسال را داشته نباید مسئولیت مهمی در فوتبال به او داده می‌شد چون سختی‌های این ورزش را از نزدیک لمس نکرده است. از سویی دیگر وقتی رضا کرمانشاهی متوجه شده که نامش به‌عنوان داور دربی اعلام نشده در مقابل کمیته صیانت از فوتبال ایستاده و قصد دارد امروز مقابل فدراسیون با خبرنگاران صحبت کند که قطعاً جلوی او گرفته خواهد شد چون ممکن است حرف‌هایی زده شود که اصلاً به صلاح داوری نیست.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل تغییر داور دربی دخالت در امور یکدیگر است. وقتی به صفیری که رئیس کمیته داوران است اجازه داده نمی‌شود تا شخصاً تصمیم‌گیری کند و سهرابی خودمحور عمل می‌کند، کرمانشاهی جایش با زاهدی‌فر عوض می‌شود و بعد از چند ساعت پیام حیدری داور دربی معرفی می‌شود. باید بپذیریم سرپرست فدراسیون فوتبال در این رابطه تقصیرکار است که اتفاقات را به درستی مدیریت نکرده بود. به نظر من هر اتفاقی در دربی رخ دهد، مقصر اصلی فدراسیون فوتبال است.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال محمد فنایی رضا کرمانشاهی پیام حیدری محمدحسین زاهدی فر علیرضا سهرابی دربی 92 اسماعیل صفیری رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تغییر داور داور دربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند

با برگزاری نخستین نشست کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون تنیس رؤسای این کمیسیون‌ها مشخص و معرفی شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون تنیس؛ در کمیسیون داوران، سامان حسنی به‌عنوان رئیس این کمیسیون برای یک سال انتخاب شد. همچنین وی با رأی اعضای این کمیسیون به عنوان نماینده داوران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد. ندا کاظمی نیز به عنوان نماینده داوران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد.

قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از 12 سال غرب آسیا

در کمیسیون مربیان، سید امیر برقعی به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شد، همچنین وی به عنوان نماینده مربیان عضو مجمع فدراسیون تنیس انتخاب و معرفی شد. فرشید زیدی به عنوان نماینده مربیان، پونه طوافی و مونا نوریان به عنوان نماینده مربیان زن عضو مجمع فدراسیون تنیس انتخاب با رأی اعضا انتخاب شدند. 

در کمیسیون ورزشکاران، حمیدرضا نداف به عنوان رئیس این کمیسیون به مدت یک سال انتخاب شد. در این کمیسیون با رای اعضا، وی به عنوان نماینده ورزشکاران عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شد.

همچنین فرساد شاهی و حسام یزدی نماینده مربیان مرد، آیلین صدیق‌زاده، مشکات‌الزهرا صفی و الهه ربیعی به عنوان نماینده ورزشکاران زن عضو مجمع فدراسیون تنیس به مدت دو سال انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک