Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو هزار و ۱۰۰ باشگاه ورزشی مختلف در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که از این تعداد هزار و ۴۰۰ باشگاه در رشته بدن‌سازی و پرورش اندام فعال هستند.

شیوع کرونا محدودیتهای مختلفی در روند کار این باشگاهها اعمال کرد. این باشگاهها پیش از این به منظور مقابله با شیوع کرونا از هشتم اسفند ماه پارسال تا پنجم خرداد ماه امسال تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از بازگشایی باشگاههای این استان از ششم خرداد ماه امسال بار دیگر از ششم مرداد ماه به منظور مقابله با گسترش کرونا مجبور به تعطیلی شدند و باردیگر از اول شهریور ماه کارخود را آغاز کردند.

بدین ترتیب در یک بازه زمانی ۶ ماهه دست کم چهار ماه به منظور مقابله با کرونا، باشگاههای مختلف ورزشی و برخی دیگر از اماکن مجبور به تعطیلی شدند.

این تعطیلی و بازگشایی با توجه به اجاره نشین بودن بیشتر این اماکن خسارات زیادی در زمینه اقتصادی وارد کرده است. هر چند تسهیلاتی برای باشگاهها در نظر گرفته شد اما به گفته مسوولان باشگاهی استان کافی نبوده است.

هزینه میلیارد ریالی باشگاهها

رییس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام خراسان رضوی در این خصوص گفت: به طور میانگین ۱۰ نفر در هر باشگاه فعالیت می‌کنند و دست کم هر باشگاه دار سه  تا ۷۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

سروش پور آزاد افزود:باشگاهها و بخش خصوصی کمک حال دولت در توسعه ورزش و ایجاد نشاط و شادابی و سلامت در جامعه هستند و بخشی از مسوولیت دولت در عرصه سلامت و نشاط جامعه را باشگاههای ورزشی بر گردن گرفته‌اند لذا در زمان مشکلات و گرفتاری هم باید دولتمردان به کمک باشگاهها بیایند چون باشگاه داران بدون اینکه سربار سیستم دولتی باشند اشتغال زایی کرده و به سلامت جامعه کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: با این تعطیلی‌های مختلفی که تا کنون پیش آمده و به احتمال زیاد در ادامه سال هم رخ خواهد داد زنگ نابودی باشگاهها به صدا درآمده است چون بیش از ۹۰ درصد آنها اجاره‌ای هستند و با قسط و وام لوازم و تجهیزات خریداری کرده‌اند.

رییس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام خراسان رضوی گفت: بیشتر باشگاه‌داران تنها محل امرار معاششان همین باشگاه است به همین خاطر در هر دوره از تعطیلی باشگاهها طی ۶ ماه اخیر، در هر روز دهها پیام و تماس دریافت می‌کردیم که درخواست کمک داشتند و عدم حمایت لازم بخش خصوصی را دلسرد کرده است.

پور آزاد افزود:باشگاهی داریم که دی ماه پارسال با ۳۵میلیارد ریال هزینه افتتاح و اسفند پارسال به مدت چهار ماه تعطیل شد. برخی از باشگاهها ماهانه ۲۵۰ میلیون ریال اجاره پرداخت می‌کنند و  با تعطیلی و بازگشایی مکرر نمی‌توانند برای پرداخت اجاره بها و دیگر موارد برنامه ریزی کنند.

تسهیلات حمایتی کافی نیست

یک مربی و داور رشته پرورش اندام هم گفت: دست کم در مرحله نخست تعطیلی باشگاههای بدنسازی شهر مشهد ۴۰ باشگاه به فروش گذاشته شدند و در مرحله تعطیلی دوم هم تعداد بیشتری به این سرنوشت گرفتار شدند.
مجتبی مهربان افزود: باشگاههای گمنام‌تر صدایشان هم شنیده نمی‌شود و یکی پس از دیگری از عرصه کنار می‌روند. هر باشگاه دست کم ۱۰ پرسنل و مربی و مدیر و کافی شاپ دارد که بیشتر این افراد بیمه هم نیستند.
وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای کسب و کارهای زیان دیده از کرونا اظهار داشت: با این اوضاع و احوال و اجاره‌های دست کم ۵۰ میلیون ریالی و حقوق پرسنل، استهلاک و دیگر موارد، این تسهیلات ۸۰میلیون ریالی هیچ کمکی به باشگاه داران نمی‌کند.
این مربی پرورش اندام گفت: هیچ برنامه حمایتی هم اعلام نشده است و تعطیلی دوباره تیر خلاصی بر پیکر نیمه جان باشگاههای بدنسازی بود. علاوه بر این در دوره بازبودن هم استقبال از محیط‌های ورزشی عمومی به شدت کاهش پیدا کرد. هر چند هیات بدنسازی و پرورش اندام استان تلاش کرد که باشگاهها کمتر ضربه بخورند اما سیستم کلان اقتصادی و سیاستهای کلی حمایت چندانی ندادند و حمایتها ناقص بود.

تعطیلی باشگاه راه مقابله با کرونا نیست
یکی از بانوان باشگاه‌دار پرورش اندام هم گفت: تقریبا ۶ ماهی از بیماری منحوس کرونا می‌گذرد و این ویروس تأثیر بسیار زیادی بر کل دنیا و اقتصاد گذاشته است و در این بین باشگاههای بدن‌سازی و ورزشی هم از این امر استثنا نبودند و متاسفانه با تعطیلی باشگاهها بسیاری از باشگاه داران در آستانه ورشکستگی هستند.
صدیقه تبریزی با بیان این که بسیاری از مربیانی که به جز مربیگری حرفه دیگری ندارند خانه نشین شده‌اند افزود: در باشگاه ما ۳۲ مربی و هشت پرسنل بیکار شدند و این در حالی است که بیشتر باشگاه های ورزشی به خصوص باشگاههای بانوان که هم اعضا و هم باشگاه داران حساسیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی ضد عفونی و استفاده از ماسک دارند ولی متاسفانه با توجه به رعایت موارد بهداشتی نسبت به سایر مکان‌های عمومی باز دستور به تعطیلی باشگاهها داده شد.
وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات هم آن قدر کم و ناچیز است که ضرر هنگفت این ۶ ماه را جبران نمی‌کند و حتی به بسیاری از افراد هم هنوز پرداخت نشده است. آیا باشگاه داری که کل سرمایه و زندگی خود را در این راه گذاشته یا مربی‌ای که حرفه دیگری ندارد نباید امرار معاش حداقلی در زندگی  داشته باشد؟ تعطیل کردن باشگاهها راه صحیح مقابله با این ویروس نیست ضمن اینکه ورزش سیستم ایمنی بدن را قوی و از نظر روحی و روانی کمک شایانی به جامعه می کند.
این بانوی باشگاه دار گفت: بهتر است فرهنگ سازی و آگاهی مردم در جهت رعایت بهداشت انجام گردد و آموزش صحیح چگونه باکرونا زندگی کردن فرهنگ سازی شود و با نظارت اداره ورزش و بهداشت و همکاری باشگاه داران چرخه کار و ورزش در جریان باشد.
تبریزی افزود: در محدوده میدان فلسطین مشهد دو باشگاه به دلیل مشکلات اقتصادی مجبور به تعطیلی کامل شدند و یکی دیگر شیفت بانوان را تعطیل کرد. 

وی ادامه داد: ما که سابقه ۲۸ ساله در ورزش بانوان و باشگاه داری داریم هم با این وضعیت و تکرار این تعطیلی‌ها در ماههای آینده قادر به ادامه کار نخواهیم بود چه برسد به باشگاههای کم نام و نشان‌تر و جوانانی که وارد این عرصه شده اند که جای خود دارند.

او تصریح کرد: مگر چندماه می‌توان از جیب خود هزینه کرد؟ علاوه بر اینها بعد ازبازگشایی نیز درآمدزایی کافی نیست. مالکان هم توجیه خاص خود را دارند و کمتر همراهی می‌کنند.

نمی‌توان برنامه ریزی کرد
یک باشگاه‌دار دیگر هم گفت: به فکر سلامت جامعه هستیم اما بلاتکلیفی امان ما را بریده‌ است. تعطیلی‌های ناگهانی و عدم مشخص بودن مدت زمان تعطیلی شرایط برنامه ریزی را سخت کرده است. مالکان هم شرایط خود را دارند و راه رسیدن به تفاهم سخت می‌شود. بیشتر مالکان هزینه زندگی خود را از همین اجاره بهای ما تامین می‌کنند. تعطیلی باشگاهها منجر به لغو اجاره بها نشده است. مگر یک مالک چند ماه از اجاره را می‌تواند بخشش کند.

جواد ساقی افزود: در هر هفته از تعطیلی باشگاهها چند میلیون تومان از جیب مسوولان باشگاه هزینه می‌شود.
وی با بیان این که در موج نخست تعطیلی باشگاهها همه خوشبین بودند که مشکلات سریع برطرف خواهد شد افزود: با بازگشایی مجدد هم رونق سابق ازبین رفت و مراجعه به باشگاهها کمتر شد.
وی بلاتکلیفی را چالش عمده باشگاه داران در ایام تعطیلی برشمرد و ادامه داد: بعضی از مردم هم که برای سلامتی به باشگاه می‌رفتند در این شرایط ترجیح می‌دهند در خانه ورزش کنند و وسایل خانگی می‌خرند.

این باشگاه‌دار گفت: بسیاری از دوستان ما در همین موج اول و دوم تعطیلی اجاره بهای آنها به مبلغ دست کم ۶۰۰ میلون ریال از رهنشان کم شده است و مسوولان باید وقتی صنفی را تعطیل میکنند برنامه حمایتی هم برای آنها داشته باشند.
ساقی افزود: در موج نخست تعطیلی باشگاهها تسهیلات بسیار کمی در نظر گرفته شد اما در تعطیلی دوم هیچ صحبتی در این مورد مطرح نشد و هم اینک کارشناسان برای فصل پاییز هم هشدار می‌دهند و بار دیگر احتمال تعطیلی باشگاهها را می‌دهیم از این رو مسوولان باید تمهیدات حمایتی را نیز از الان در نظر بگیرند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۶۴۳ تن رسیده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی ویروس کرونا پرورش اندام پروندهٔ خبری کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی ویروس کرونا پرورش اندام تسهیلات بانکی ویروس کرونا پرورش اندام سازی و پرورش اندام تعطیلی باشگاهها تعطیلی باشگاه باشگاه داران خراسان رضوی باشگاه دار بدن سازی دست کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت

به گزارش قدس خراسان، یوسف بنی اسدی اظهار کرد: در حال حاضر بارش باران، راه‌های اصلی و فرعی در شهرستان‌های زاوه، سبزوار، طرقبه - شاندیز، فریمان، خوشاب، جوین، مشهد، نیشابور، رشتخوار و کوهسرخ را تحت تاثیر قرار داده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: جاده رشتخوار-تربت حیدریه، جاده ترانزیتی درگز- قوچان و بزرگراه تربت حیریه -باغچه نیز به واسطه بارش باران لغزنده گزارش شده است.

وی گفت: با توجه به وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی، جاده عشق آباد- بردسکن همچنان مسدود است، لذا رانندگان برای سفر به استان خراسان جنوبی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • پیشوندها و پسوندها در ادبیات باشگاههای فوتبال ایران
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • بارش‌های بهاری جاده‌های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی