Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری مهر، این مطالعه برای نخستین بار به بررسی تاثیرات مشترک دیابت و مصرف تریاک بر مرگ و میر پرداخته و نتایج آن در مجله معتبر بین المللیEpidemiology Journal Of  Interntional منتشر شده است.

این مطالعه بر روی بیش از ۵۰ هزار شرکت کننده در مطالعه کوهورت گلستان انجام شده است و طی آن افراد  به دو گروه «دیابتیک»  و غیردیاتیک» مصرف کننده تریاک و غیرمصرف کننده تقسیم  شده و به مدت ۱۱ سال مورد پیگیری قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهدی نعلینی، پزشک اپیدمیولوژیست و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: در بین شرکت کنندگان مطالعه، ۳ هزار و ۵۴۸ نفر، مبتلا به دیابت بودند که بیشتر آنها را زنان، ساکنین شهرها، افراد چاق، مبتلایان به فشار خون بالا، افراد دارای فعالیت بدنی کم تشکیل داده اند.

وی درباره نتایج این مطالعه افزود: درحالی که وجود بیماری دیابت، به تنهایی، خطر مرگ زودرس را نسبت به غیردیابتی ها، حدود دو برابر می کند، مصرف تریاک، خطر مرگ زودرس در بیماران دیابتی را حدود ۳۰ درصد افزایش می دهد.

به گفته نعلینی، طبق نتایج به دست آمده از این بررسی، خطر مرگ زودرس همچنین در افرادی که مبتلا به دیابت نبوده اما تریاک مصرف می کردند، نسبت به  غیرمصرف کنندگان همین جمعیت، ۶۳ درصد افزایش نشان داده است. به عبارتی مصرف تریاک، خطر مرگ زودرس را حتی در افراد غیردیابتیک هم افزایش می دهد.

نویسنده اصلی مطالعه خاطرنشان کرد: به طور کلی افراد دیابتیک مصرف کننده تریاک در این مطالعه، در مقایسه با سایر افراد، بیشترین ارتباط را با تمام علل مرگ در بین جمعیت مورد بررسی داشته اند اما بیشترین ارتباط مرگ این افراد با بیماری های قلبی عروقی و سپس سرطانها بوده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از ترکیبات سمی شناخته شده مانند برخی هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای و ترکیبات آلی فرار، در نمونه های ادرار مصرف کنندگان تریاک، در مقایسه با افراد سیگاری و حتی غیرسیگاری که تریاک مصرف نمی کنند، چند برابر است. 

کد خبر 5006961

منبع: مهر

کلیدواژه: دیابت گلستان کوهورت گلستان تریاک تحقیقات علمی ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا اینوتکس هوش مصنوعی استارت آپ شرکت دانش بنیان محرم 99 فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا نوآوری حاکمیت سایبری شبکه اجتماعی تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است

با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس