Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروگاه غرب کارون که با هدف تأمین زیرساخت‌های برق میدان‌های مشترک و تأسیسات نفتی این منطقه عملیاتی ساخته شده است، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، طرح ساخت نیروگاه غرب کارون با ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات با هدف تأمین برق میدان‌های نفتی آزادگان، یاران، یادآوران، کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰، واحد بهره‌برداری و تلمبه‌خانه غرب کارون در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد که در این راستا تا کنون دو فاز این طرح (واحدهای  اول و دوم گازی) با ظرفیت واقعی بیش از ۳۰۰ مگاوات تکمیل و دسترسی میدان‌های یادآوران، آزادگان شمالی و تلمبه‌خانه غرب کارون به شبکه برق‌رسانی امکان‌پذیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر مبنای قرارداد احداث نیروگاه غرب کارون که به‌صورت تبدیل انرژی (BOO) برای ۲۰ سال بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت مپنا منعقد شده است، همه تولید برق این نیروگاه تحویل میدان‌های غرب کارون می‌شود.

طبق اعلام وزارت نفت این نیروگاه، یک نیروگاه سیکل ترکیبی است که هم‌اکنون دو واحد گازی آن به مدار آمده و فرآیند اجرای واحد بخار (فاز سوم) نیز در دست اقدام است. حدود ۸۵ درصد از تجهیزات به‌کار رفته در این طرح از داخل کشور تأمین شده و سهم نیروهای بومی شاغل در طرح نیز بیش از ۷۰ درصد بوده است. 

نیروگاه غرب کارون، نیروگاهی خصوصی در عرصه فروش برق به صنایع نفت و گاز است که در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و در جنوب میدان نفتی جفیر، در مجاورت طرح ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ احداث شده است.

دو فاز نخست طرح ساخت نیروگاه غرب کارون (بخش گازی) با سرمایه‌گذاری حدود ۳۲۰ میلیون یورو، صبح امروز (دوشنبه، سوم شهریورماه) هم‌زمان با هفته دولت، با اعلام دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری بهره‌برداری شد

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیروگاه غرب کارون نیروگاه غرب کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ به مناسبت هفته سلامت و با هدف حفظ سلامت کارگران،خانه بهداشت کارگری در یکی از مجموعه های تولیدی ناحیه صنعتی آئینه ورزان دماوند به بهره برداری رسید.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران