Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: سفر امروز دبیرکل آژانس می‌تواند وی را با موقعیت و حقیقت منطقه و ایران آشنا کرده و دیدگاهش را به دیدگاه آمانو نزدیک تر کند.

محمود دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون سفر دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران اظهار کرد: سفر بازرسان و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بر اساس معاهده برجام و پیوستن به پروتکل‌های الحاقی در زمان یوکیا آمانو به طور مرتب انجام می‌شد؛ زیرا دبیرکل سابق آژانس روابط بهتری با تهران داشت و تحت تأثیر شروط و تهدیدات کشورهای خارجی قرار نمی‌گرفت و در بیانیه‌های خود مواضع افراطی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دبیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ابتدای فعالیت از خود ناپختگی نشان داد و اظهار نظرهایی خارج از چارچوب وظایفش انجام می‌داد. گروسی در اولین گزارش سالانه خود کاهش تعهدات ایران در برجام را که در چارچوب قوانین انجام شده بود، نقض برجام تلقی کرد که باعث خرسندی آمریکا شد.

این کارشناس روابط امور بین‌الملل تاکید کرد: سفر امروز دبیرکل آژانس می‌تواند وی را با موقعیت و حقیقت منطقه و ایران آشنا کرده و دیدگاهش را به دیدگاه آمانو نزدیک تر کند.

کد خبر 440634

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی مجلس شورای اسلامی آمانو محمدجواد ظریف برجام یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد

لازارینی گفت: از کشور‌های عضو سازمان ملل می‌خواهم با این فشار‌ها مقابله کنند، زیرا هدف واقعی از انحلال آژانس، اهداف سیاسی است که ممکن است در آینده بر سر تلاش‌ها برای حل مساله فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطینی مانع ایجاد کند.

رئیس آژانس آنروا افزود: هدف اصلی در این زمینه، عدم ثبت فلسطینی‌ها به عنوان آواره است که نماینده اسرائیل در نشست شورای امنیت سازمان ملل، هفته گذشته به صراحت به این موضوع اشاره کرد و گفت که وجود آنروا باعث ادامه دار شدن مساله آوارگان خواهد شد. اما مسئله اصلی، فقدان راه حل سیاسی است که باعث می‌شود فلسطینی‌ها مدت طولانی تری به عنوان آواره باقی بمانند.

لازارینی تصریح کرد که از درخواست رسمی رژیم صهیونیستی اطلاعی ندارد، اما اطمینان دارد که این رژیم فراخوان‌هایی را برای این موضوع و مذاکراتی را درباره تشکیلاتی جایگزین آنروا انجام داده است.

رئیس آژانس امدادرسان آنروا خاطرنشان کرد: نمی‌توان در شرایط کنونی، ساختار دیگری را جایگزین آنروا کرد، زیرا هیچ تشکیلات دیگری وجود ندارد که مسئولیت‌های آژانس آنروا را بپذیرد و مانند آن، امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی را فراهم سازد. فقط یک دولت یا حاکمیت دارای حقوق کامل از عهده این مسئولیت برمی آید.

وی در پایان تاکید کرد: تنها طرفی که می‌تواند این مسئولیت‌ها را انجام دهد، کشور مستقل فلسطین در آینده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • گروسی به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • رافائل گروسی به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد