Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت دفاع افغانستان تصریح کرد که نیروهای امنیتی این کشور بدون پشتیبانی آمریکا و ناتو نیز از افغانستان دفاع کرده‌اند و در آینده نیز از این خاک حفاظت خواهند کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اسدالله خالد» سرپرست وزارت دفاع افغانستان در واکنش به احتمال خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: ما بدون پشتیبانی مالی و نظامی آمریکا و ناتو از افغانستان دفاع کردیم و حفاظت خواهیم کرد و هیچ مشکلی در این رابطه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تلویزیون یک»، خالد افزود: «دنیا به یک دهکده تبدیل شده است، ما به یکدیگر نیاز داریم و ناتو افغانستان را ترک نخواهد کرد».

پیش از این نیز ژنرال «یاسین ضیا» رئیس ستاد ارتش افغانستان در واکنش به اظهارات «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا مبنی بر کاهش نظامیان این کشور در افغانستان گفته بود که این موضوع تاثیری بر روند جنگ نخواهد داشت.

ضیا تاکید کرده بود: «ما امروز با پای خود ایستاده‌ایم و از این سرزمین دفاع می‌کنیم و به هر میزان سطح نیروهای بین‌المللی کاهش یابد باعث نگرانی نیست و تغییری در میدان جنگ ایجاد نمی‌کند».

اسپر به «فاکس نیوز» گفته بود که تا پایان ماه نوامبر شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به کمتر از 5 هزار نظامی کاهش می‌یابند.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز در روز نخست لویه‌جرگه مشورتی صلح گفته بود که با هر نوع تصمیم آمریکا درباره خروج احتمالی نظامیان این کشور از افغانستان موافق است.

ارتش افغانستان: کاهش نیروهای آمریکایی تغییری در جنگ ایجاد نمی‌کندپنتاگون: سطح نیروها در افغانستان تا ماه نوامبر به زیر 5 هزار نفر کاهش می‌یابدترامپ: نیروهای آمریکایی در افغانستان به 4 هزار نفر کاهش می‌یابند

براساس توافقنامه قطر، آمریکا موظف است که طی 14 ماه پس از این توافق یعنی ماه می سال 2021 تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" ناتو اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... اعلام حمایت ناتو از دولت افغانستان همزمان با بن‌بست مذاکرات بین‌الافغانی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اعلام حمایت ناتو از دولت افغانستان همزمان با بن‌بست مذاکرات بین‌الافغانی واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" ناتو اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ وزیر دفاع ایران از سامانه اس۴۰۰ بازدید کرد ۲ وزیر دفاع یمن: مرحله آینده جنگ برای عربستان دردناک خواهد بود ۳ مشاور ارشد ترامپ استعفا کرد ۴ شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است/ امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و جهان دارد ۵ لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد ۶ جنوب یمن| وقوع چند انفجار در عدن ۷ عراق|انفجار بمب در اطراف پایگاه التاجی/ زخمی‌شدن ۴ غیرنظامی در انفجار کرکوک ۸ برگزاری تشییع جنازه برادر ترامپ در کاخ سفید بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اخبار بین الملل سخنگوی وزارت خارجه: شکستی تاریخی برای آمریکا در شورای امنیت رقم خورد/ تفسیر واشنگتن از مکانیزم ماشه کودکستانی است لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد یادداشت اختصاصی| دورخیز آل خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل عربستان|ادامه موج بازداشت فعالان مخالف آل سعود و سرکوب شهروندان مهمترین اخبار تسنیم فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد/ تولید سالانه ۴.۲ میلیون تن محصول لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مشترکین خانگی کم‌مصرف برق ۱۰۶میلیارد تومان پاداش گرفتند/ وزیر نیرو: صنعت برق ایران جزو قدرت‌های مسلّم منطقه است مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود گفتگوی تفصیلی با امیر روحانی| ایران قطب منطقه‌ای در تعمیر بالگردهای شرقی می‌شود/ ساخت نمونه پیشرفته‌تر بالگرد صبا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ناتو اخبار افغانستان اخبار آمریکا ناتو اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلونسو: می‌خواهیم فصل را بدون باخت تمام کنیم

سرمربی بایر لورکوزن می‌گوید تیمش به دنبال این است که فصل را بدون باخت به پایان ببرد.

به گزارش ایسنا، فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ ممکن است نه تنها در تاریخ بایر لورکوزن که در فوتبال جهان ثبت شود. در حالی که به پایان فصل نزدیک می‌شویم، لورکوزن هنوز حتی یک بازی را نباخته و به‌سرعت به سمت سه‌گانه طلایی پیش می‌رود. لورکوزن قبلا بوندسلیگا را برده و پس از ۳۲ هفته، ۸۴ امتیاز دارد (۲۶ برد، شش تساوی، بدون باخت). تنها دو بازی در بوندسلیگا باقی مانده و لورکوزن باید برابر بوخوم و آوگسبورگ قرار گیرد.

به گزارش بیلد، ژابی آلونسو، سرمربی بایر لورکوزن بعد از برد ۵ بر یک تیمش برابر اینتراخت فرانکفورت گفت: ما می‌خواستیم بدون شکست بمانیم و این کار را دوباره انجام دادیم. این چالش ماست که در طول یک فصل بدون شکست بمانیم، یک چالش بزرگ. فقط دو بازی باقی مانده است و اگر آن را انجام دهیم، عالی خواهد بود. تلاش می‌کنیم در دو بازی باقی‌مانده هم شکست نخوریم و بتوانیم فصل را بدون باخت به پایان ببریم. سطح ما عالی است اما همیشه رو به جلو حرکت می‌کنیم و تمرکز ما روی بهتر شدن است. در فوتبال باید فقط به بازی بعد فکر کنید و بازی بعدی یک بازی بزرگ برای ماست. امیدوارم شانس حضور در فینال اروپا را داشته باشیم و بتوانیم با حذف رم به دیدار نهایی برسیم.

لورکوزن دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ اروپا را نیز با برد به پایان رساند و توانست رم را شکست دهد و این هفته دیدار برگشت را با این تیم برگزار خواهد کرد و در نهایت اوایل خرداد در فینال جام حذفی آلمان به مصاف کایزرسلاترن خواهد رفت.

این که آلونسو هر سه جام را بگیرد یا نه، دیگر چندان مهم نیست. قهرمانی در بوندسلیگا، اولین قهرمانی تاریخ لورکوزن بود و کسب آن موفقیتی تاریخی محسوب می‌شود و تا همین جا هم ارزش کار آلونسو بسیار بالاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • آلونسو: می‌خواهیم فصل را بدون باخت تمام کنیم
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب